مراحل اجرای دکوراسیون داخلی

ریز تا درشت مراحل اجرای دکوراسیون داخلی

1/5 - (1 امتیاز)

مراحل اجرای دکوراسیون داخلی در طول پروسه‌ی بازسازی آپارتمان، بازسازی خانه ویلایی و همینطور بازسازی ویلا یک امر ضروری و الزامی می‌باشد. این کار باعث می‌شود که مدت زمان طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی در تهران و همچنین هزینه بازسازی آپارتمان کاهش پیدا کند. شما برای داشتن فضایی کارآمد، راحت و توام با آسایش باید که از یک شرکت طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی بخواهید تا این کار را به عهده بگیرند. چرا که با استفاده از تجربه و دانشی که تیم بازسازی آتلیه معماری مسعودیان در اختیارتان می‌گذارد می‌توانید به بهترین نحو به بازسازی ساختمان مورد نظر خود بپردازید. با ما همراه باشید تا در این مقاله صفر تا صد مراحل اجرای دکوراسیون داخلی را برای شما شرح دهیم.

نحوه اجرای دکوراسیون داخلی

نحوه‌ی اجرای مراحل دکوراسیون داخلی کاملا به شرکتی که با آن‌ها همکاری می‌کنید و همینطور سبک معماری که مد نظرتان است بستگی دارد. مراحل اجرای دکوراسیون داخلی و نحوه‌ی انجام آن به مدل ساختمان و نوع کاربری آن نیز بستگی دارد. هر ملکی با هر کاربری‌ای نحوه‌ی اجرای دکوراسیون داخلی مخصوص به خود را دارد که در ادامه به طور کامل به توضیح هر کدام می‌پردازیم.

مراحل اجرای دکوراسیون داخلی مراحل اجرای دکوراسیون داخلی مراحل اجرای دکوراسیون داخلی مراحل اجرای دکوراسیون داخلی مراحل اجرای دکوراسیون داخلی

مراحل اجرای دکوراسیون داخلی خانه و ویلا

قصد بازسازی آپارتمان کوچک را دارید؟ آیا به دنبال بازسازی آپارتمان قدیمی هستید؟ یا اینکه ایده‌ی بازسازی ویلا باغ را در سر دارید؟ این سوالات را از این جهت مهم هستند که بدانید از چه سبک و چه متریالی باید استفاده کنید. همچنین به هنگام بستن قرارداد با شرکت بازسازی این سوالات را باید پاسخ دهید. پس بهتر است که از قبل اطلاعاتی درباره‌ی آن‌ها داشته باشید. بهترین راه برای کسب اطلاعات خواندن مقالاتی است که در بالا لینکشان قرار داده شده است. مراحل اجرای دکوراسیون داخلی به شرح زیر می‌باشد:

  1. اولین قدم از مراحل اجرای دکوراسیون داخلی برگزیدن یک شرکت بازسازی معتبر و حرفه‌ای می‌باشد.
  2. قدم دوم دریافت مجوز می‌باشد که شما می‌توانید با مطالعه‌ی مقاله‌ی قوانین بازسازی آپارتمان از مواردی که مشمول دریافت مجوز می‌باشند آگاهی یابید.
  3. بعد از اتمام این مراحل کارشناسان و متخصصان به محل پروژه اعزام می‌شوند تا کار بازبینی و بازرسی قسمت‌های مختلف را به انجام رسانند. در این مرحله از مراحل اجرای دکوراسیون داخلی تغییرات با توجه به متراژ، سبک خانه و نوع کاربری آن ارزیابی می‌شود و به کارفرما اعلام می‌گردد.
  4. بعد از بازبینی کارشناسان و تعاملاتی که بین کارفرما و پیمانکار صورت می‌گیرد باید یک طرح دوبعدی از طرف پیمانکار برای کارفرما ارسال می‌شود تا بتواند با مدل تغییراتی که در طول مراحل اجرای دکوراسیون داخلی آشنایتی پیدا کند.
  5. پس از اطلاع کارفرما از تغییراتی که قرار است صورت بگیرد و ارائه‌ی نظرات او و موافقت یا مخالفت‌های کارفرما نوبت به ارائه‌ی طرح سه بعدی می‌رسد. با استفاده از طراحی سه بعدی کارفرما به طور دقیق متوجه تغییرات می‌شود. حتی در این مرحله از مراحل اجرای دکوراسیون داخلی سبک بازسازی و متریال به کار رفته نیز مشخص می‌شود. اگر کارفرما قصد ایجاد تغییرات یا کم و زیاد کردن آن‌ها را داشته باشد می‌تواند در این مرحله به پیمانکار اعلام نماید.
  6. یکی از مهمترین قسمت‌ها در بین مراحل اجرای دکوراسیون داخلی محاسبه هزینه‌ها می‌باشد. بعد از بررسی کارشناس و ارائه‌ی طرح‌های سه بعدی و مشخص کردن میزان تغییرات و همینطور متریال و مصالح استفاده شده، دو طرف قادر به برآورد هزینه‌ها خواهند شد. در این مرحله پیمانکار اجرت و دستمزد نیروی کار، قیمت مصالح، هزینه‌های تخریب و حمل و نقل نخاله و هزینه‌های دیگر را برای کارفرما مشخص می‌کند.
  7. اقدام به انجام مراحل اجرای دکوراسیون داخلی آخرین مرحله می‌باشد و کار تازه در این قسمت شروع می‌شود و قسمت‌های قبلی پیش زمینه‌ای بود برای رسیدن به این مرحله. در ادامه به معرفی اقداماتی که در طول مراحل اجرای دکوراسیون داخلی صورت می‌گیرد را برای شما شرح داده‌ایم.

مراحل اجرای دکوراسیون داخلی مراحل اجرای دکوراسیون داخلی مراحل اجرای دکوراسیون داخلی

آغاز مراحل اجرای دکوراسیون داخلی

مراحل اجرای دکوراسیون داخلی به موقعیت مکانی و شهری که در آن زندگی می‌کنید نیز بستگی دارد. برای مثال بازسازی در تهران با بازسازی ویلا در شمال بسیار متفاوت است و باید به این تفاوت‌ها دقت داشته باشید. به طور کلی مراحل اجرای دکوراسیون داخلی به شرح زیر می‌باشد:

  • تخریب: اولین مرحله اقدام در مراحل اجرای دکوراسیون داخلی تخریب می‌باشد. در این مرحله بخش‌هایی که کاربرد ندارند یا نیاز به تغییرات فنی دارند تخریب می‌شوند تا با نمونه‌های جدیدتر جایگزین شوند.
  • حمل نخاله: سپس برای سهولت در روند مراحل اجرای دکوراسیون داخلی نخاله‌ها را خارج کرده و به نقاط دیگری حمل می‌شوند.
  • تعویض یا ترمیم لوله‌ کشی‌‌ها و تاسیسات آبی: اولین تغییرات فنی در مراحل اجرای دکوراسیون داخلی مربوط به تعویض یا ترمیم لوله کشی‌های آب و تاسیسات آبی می‌شوند. اگر قصد ساخت استخر خانگی را نیز دارید باید لوله‌ کشی‌های مربوط به آن را به انجام برسانید.
  • تعویض یا ترمیم سیم کشی‌ها و تاسیسات برقی: برای بالا بردن کیفیت خانه می‌بایست که تمامی بخش‌های فنی را به خوبی به انجام رساند و یکی از این بخش‌ها سیم‌ کشی‌ها و تاسیسات برقی می‌باشد که ترمیم آن‌ها می‌تواند در مصرف انرژی و هزینه‌های آن تاثیرگذار باشد. همچنین ترمیم سیم‌ کشی‌های برق در امر نورپردازی خانه نیز بسیار تاثیرگذار است.
  • تعویض یا ترمیم لوله‌های گاز و بهینه سازی سیستم تهویه مطبوع هوا: به هنگام بازسازی آپارتمان، یکی از مراحل اجرای دکوراسیون داخلی بهینه سازی سیستم تهویه مطبوع هوا می‌باشد. در این مرحله سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی دستخوش تغییراتی می‌شود که هم از نظر مصرف انرژی و هم کاربرد برای شما بهینه شود.
  • بازسازی آشپزخانه: بازسازی آشپزخانه یکی از جذاب‌ترین قسمت‌ها از مراحل اجرای دکوراسیون داخلی می‌باشد. در این بخش که از مهمترین قسمت‌های خانه می‌باشد باید دقت زیادی در انتخاب نوع کابینت‌ها و کفپوش داشته باشید تا بتوانید هارمونی زیبایی ایجاد کنید. در بازسازی آشپزخانه باید محل قرارگیری هر وسیله مشخص شود و به هر سه جزء پخت پز،‌ شست و شو و نگهداری از وسایل به خوبی پرداخته شود.

مراحل اجرای دکوراسیون داخلی مراحل اجرای دکوراسیون داخلی

  • بازسازی پذیرایی: تغییرات زیادی در بازسازی پذیرایی صورت می‌گیرد. در مراحل اجرای دکوراسیون داخلی یکی از بخش‌هایی که توجه ویژه‌ای به آن می‌شود پذیرایی می‌باشد. در این مرحله تغییرات بازسازی دیوار، بازسازی کفپوش، بازسازی درب و پنجره‌ها و نقاشی یا نصب کاغذ دیواری صورت می‌گیرد. در بازسازی پذیرایی باید به متراژ خانه توجه کنید و رنگ اجزا و سبک آن‌ها را با توجه به متراژ تعیین کنید.
  • بازسازی سرویس بهداشتی: در مراحل اجرای دکوراسیون داخلی بازسازی سرویس بهداشتی را نباید از یاد ببرید. این بخش‌ نیز مانند بخش‌های دیگر حائز اهمیت می‌باشد و به دلیل محیط دائما خیس و برخورد آن با مواد شوینده نیازمند بازسازی می‌باشد. در این مرحله باید از متریال مناسب استفاده کرد تا طول عمر سرویس بهداشتی شما بالا رود.
  • تغییر و نصب چهارچوب درب و پنجره‌ها: نور عنصری حیاطی در طول بازسازی خانه می‌باشد به همین دلیل یکی از مراحل اجرای دکوراسیون داخلی به این بخش اختصاص می‌یابد. نصب پنجره‌های دوجداره به جلوگیری از هدر رفت انرژی و همچنین ورود سرو صدا به خانه می‌انجامد که هم موجب صرفه‌جویی می‌شود و هم آرامش شما را فراهم می‌‌آورد.
  • چیدمان وسایل خانه: آخرین مرحله از مراحل اجرای دکوراسیون داخلی چیدمان وسایل خانه می‌باشد. به یاد داشته باشید که سبک بازسازی و همچنین متراژ عوامل موثری در بحث انتخاب وسایل می‌باشند. برای حفظ هارمونی، جلوگیری از شلوغی بیش از حد، بالا بردن کارایی و همینطور زیبایی خانه بهتر است که از وسایلی مناسب با سبک و متراژ خانه استفاده نمایید.

مراحل اجرای دکوراسیون داخلی اداره و شرکت

مراحل اجرای دکوراسیون داخلی اداره و شرکت فرق زیادی با مراحل اجرای دکوراسیون داخلی خانه ندارد. اما در این موارد طراحی و اجرای دکوراسیون باید به نکات زیر توجه نمایید:

  • بالا بردن ارگونومی کارمندان
  • بهبود روحیه کارمندان
  • جلب نظر مشتری
  • بالا بردن کیفیت سازه

اقدامات زیادی در میان مراحل اجرای دکوراسیون داخلی اداره و شرکت می‌توان انجام داد برای مثال طراحی و نصب پارتیشن اداری که ما در مقاله‌ای با همین نام به معرفی انواع آن پرداخته‌ایم.

مراحل اجرای دکوراسیون داخلی

مراحل اجرای دکوراسیون داخلی مغازه

مراحل اجرای دکوراسیون داخلی مغازه نیز مانند اداره و شرکت بخش عمده‌ایش در جهت جلب نظر و رضایت مشتری صورت می‌گیرد. چرا که امروزه با توجه به بازار رقابتی و آشفته آن شخصی برنده است که بتواند در زمینه‌ی فعالیت خود خلاقیت داشته باشد و یکی از این خلاقیت‌های تاثیرگذار می‌تواند طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی مغازه باشد. مراحل اجرای دکوراسیون داخلی مغازه باید با توجه به متد‌های روز انجام پذیرد. حتی اگر قصد بازسازی به سبک سنتی را دارید بهتر است که با توجه به معیارهای جدید و به روز این کار را انجام  دهید تا مشتریان را ترغیب به خرید از مغازه خود کنید.

کلام پایانی

مراحل اجرای دکوراسیون داخلی را همواره باید با دقت به انجام رساند تا کار بازسازی ساختمان به خوبی صورت بگیرد و در هزینه و وقت صرفه‌جویی صورت بگیرد. اقدامات زیادی در جهت هرچه بهتر شدن مراحل اجرای دکوراسیون داخلی در این مقاله بیان شد و بخش‌های مختلف مراحل اجرای دکوراسیون داخلی را برای شما معرفی کردیم و امیدواریم که مورد استفاده‌ی شما قرار بگیرد. همچنین اگر قصد همکاری با شرکت آتلیه معماری مسعودیان را داشته باشید می‌توانید از طریق گزینه‌ تماس قرار گرفته شده در سایت با راه‌های ارتباطی ما آشنا شوید و با کارشناسان به طور مستقیم تماس حاصل فرمایید.

آخرین نوشته ها

تماس با آتلیه معماری مسعودیان

تلفن ثابت

88211892 - 021

ایمیل

info@msdarchitect.com

آدرس

تهران، ملاصدرا، خیابان خوارزمی، مجتمع خوارزمی

امیر حسین مسعودیان
امیر حسین مسعودیان
مهندس معماری. نزدیک به دو دهه در زمینه معماری، نقشه کشی ساختمان، طراحی دکوراسیون داخلی، بازسازی ساختمان، طراحی و ساخت ویلا فعالیت میکنم. هدف ما امکان ارائه خدمات با کیفیت و تهیه محتوای خوب در زمینه معماری و دکوراسیون می باشد.
امیر حسین مسعودیان
امیر حسین مسعودیان
مهندس معماری. نزدیک به دو دهه در زمینه معماری، نقشه کشی ساختمان، طراحی دکوراسیون داخلی، بازسازی ساختمان، طراحی و ساخت ویلا فعالیت میکنم. هدف ما امکان ارائه خدمات با کیفیت و تهیه محتوای خوب در زمینه معماری و دکوراسیون می باشد.

ارسال دیدگاه