طراحی پارتیشن اداری

۵ نکته که برای طراحی پارتیشن اداری باید بدانید!

امتیاز دهی

بسیاری از شرکت‌ها دارای قسمت‌های مختلف می‌باشند که از نظر کاری وظایف جداگانه‌ای دارند به همین دلیل برای داشتن تمرکز و جلوگیری از هرج و مرج و بی نظمی می‌بایست که این قسمت‌ها را از هم جدا ساخت. طراحی پارتیشن اداری در اینجور مواقع به کار می‌آید و هزینه‌های بنایی و دردسرهای آن برای ساخت اتاق‌های جداگانه را از دوش شما بر می‌دارد. شرکت بازسازی آتلیه معماری مسعودیان با تیم مجرب طراحی پارتیشن اداری می‌توانند به شما در جداسازی فضاهای مورد نظر شما در ادارات کمکتان کند. با ما همراه باشید چرا که می‌خواهیم در این مقاله به معرفی انواع طراحی پارتیشن اداری بپردازیم.

 

طراحی پارتیشن اداری

طراحی پارتیشن اداری

طراحی پارتیشن اداری

برای مطالعه بیشتر: آشنایی با ایده های جذاب طراحی بالکن

پارتیشن چیست؟

پارتیشن در معنای لغوی آن به معنی جداسازی است. پس می‌توان گفت که پارتیشن یک وسیله برای تقسیم فضاها و جدا ساختن آن از یک دیگر می‌باشد. پارتیشن به خودی خود وسایل زیادی را در بر می‌گیرد ولی تمامی این سیستم‌ها برای جداسازی فضاها به کار می‌روند. از همین جهت پارتیشن معانی گسترده‌ای دارد که هر کدام با توجه به فضایی که به کار می‌روند نام‌گذاری می‌شوند برای مثال:

  • پارتیشن اداری
  • پارتیشن مسکونی

 

 

 

1 175 min

طراحی پارتیشن اداری

برای مطالعه بیشتر: بازسازی ساختمان اداری و تفاوت آن با بازسازی آپارتمان

طراحی پارتیشن اداری

 

که ما در این  مقاله قصد معرفی طراحی پارتیشن اداری را داریم.

انواع طراحی پارتیشن اداری

به طور کلی طراحی پارتیشن اداری در دو مدل صورت می‌گیرد:

 

طراحی پارتیشن اداری

 

  • طراحی پارتیشن اداری متحرک: در این مدل امکان سرهم کردن و جدا ساختن آن وجود دارد همچنین می‌توانید در صورت لزوم به جا به جایی آن بپردازید.
  • طراحی پارتیشن اداری ثابت: این مدل از طراحی پارتیشن اداری به وسیله‌ی پیچ و مهر‌ه‌های مخصوص به زمین نصب می‌شوند و امکان جا به جایی ندارند.

 

طراحی پارتیشن اداری

 

طراحی و اجرای انواع پارتیشن اداری

ایجاد فضای اختصاصی به دور از شلوغی و همهمه یکی از مهمترین اقداماتی است که باید در اداره خود  انجام دهید تا کارمندان بتوانند که به راحتی و فراغ بال به کار خود مشغول شوند و درگیر حواشی اطراف نشوند. همچنین با طراحی پارتیشن اداری شما می‌توانند یک فضای بزرگ و لخت را به قسمت‌های مختلف تقسیم کنید و بدون هزینه‌ی زیاد و به پا کردن گرد و خاک اتاق‌هایی مربوط به هر بخش اداره ایجاد کنید.  پارتیشن‌ها انواع مختلفی دارند و در طرح‌ها و جنس‌های مختلفی تولید می‌شوند. در ادامه  به ویژگی‌های انواع پارتیشن  اداری می‌پردازیم.

 

طراحی پارتیشن اداری

طراحی پارتیشن اداری

برای مطالعه بیشتر: ۱۱ نکته در مورد تزئینات اداری برای افزایش بهره‌وری شما

مزایای طراحی پارتیشن اداری

طراحی پارتیشن اداری دارای مزایای متعددی می‌باشد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

  • صرفه‌جویی در هزینه و زمان
  • عدم نیاز به کسب مجوز بازسازی
  • تشکیل فضای اختصاصی با طراحی پارتیشن اداری
  • جلوگیری از شلوغی و سر و صدا
  • نصب و جدا سازی آسان
  • بالا بردن حس مسئولیت پذیری و تمرکز کارمندان

در ضمن طراحی پارتیشن اداری از  نظر ظاهری نیز تاثیرات مثبتی در اداره و محل کار شما می‌گذارد.

 

طراحی پارتیشن اداری

 

نکاتی برای طراحی و ساخت پارتیشن اداری

برای طراحی پارتیشن اداری اصولی و مناسب باید نکاتی را رعایت کرد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  1. ماژولار بودن: یکی از اصول اولیه طراحی پارتیشن اداری ماژولار بودن (یا مدولار بودن) آن است. مفهوم ماژولار بودن به این معنی است که اجزا را از هم جدا ساخته و دوباره با یک نظم جدید به هم پیوند می‌دهند.

برای سهولت در تفهیم این ویژگی عبارت انعطاف‌پذیری را برای آن برگزیدیم. چرا که مدولار بودن در طراحی پارتیشن اداری به معنی انعطاف پذیری و مطابقت قسمت جدا شده با فضای کلی می‌باشد. این نکته را در نظر داشته باشید که با طراحی پارتیشن اداری شاید قسمت‌هایی را جدا کنید ولی این قسمت‌ها جزئی از کل هستند و می‌بایست که مطابقت خوبی با کلیت فضای اداره داشته باشد.

  1. فراهم آوردن شرایط دریافت نور طبیعی: از آنجایی که ساعات کاری ادارات از صبح تا ظهر یا گاهی عصر می‌باشد باید بتوان که از موهبت نور طبیعی به خوبی استفاده کرد. شاید فکر کنید که طراحی پارتیشن اداری باعث شود که قسمت‌هایی تاریک و در نتیجه بلااستفاده شوند ولی باید بدانید که با استفاده از طراحی پارتیشن اداری مناسب می‌توانید شرایط دریافت نور طبیعی را به اداره فراهم آورید.طراحی پارتیشن اداری
  2. ایجاد ارتباط مناسب: طراحی پارتیشن اداری نباید به صورتی باشد که ارتباط و رفت و آمد میان کارمندان بخش‌های مختلف مختل شود یا مشکلاتی برای آن‌ها ایجاد شود. به هر حال زمان‌هایی هم نیاز است که کارمندان استراحت کنند و در این تایم‌ها به گفتوگو بپردازند. پس ایجاد یک مکان برای استراحت کارمندان به وسیله‌ی طراحی پارتیشن اداری می‌تواند روحیه و راندمان کاری آن‌ها را بالا ببرد.
  3. ساخت پلان باز با طراحی پارتیشن اداری: پلان باز به طراحی ادارات گفته می‌شوند که در آن در یک فضای کلی تعدادی فضای اختصاصی به وسیله‌ی طراحی پارتیشن اداری شکل می‌گیرد. در طراحی پلان باز ادارات هم کارمندان فضای شخی خود را دارند و هم اینکه می‌توانند ارتباط راحتی با هم داشته باشند. این مدل از دهه پنجاه قرن ۲۰ میلادی در آمریکا و سپس آلمان و دیگر کشورها پدید آمد که نشان از طراحی مدرن می‌باشد.
  4. توجه به نیاز کارمندان و تعداد آن‌ها: اکثر کارمندان خود را عضوی از یک مجموعه می‌دانند و برای نزدیکی هرچه بیشتر میان کارمندان باید همواره به نیازهای آن‌ها توجه داشت.  برای اینکه کارمندان بتوانند حس نزدیکی با همکاران و محیط کاری خود داشته باشند باید که طراحی پارتیشن اداری را به صورت اصولی انجام دهید و انتظارات آن‌ها را در نظر داشته باشید. ایجاد فضای کافی برای قرار دادن وسایل، استفاده از رنگ‌های شاد و مدل‌های متنوع در طراحی پارتیشن اداری، قرار دادن  فضای کافی برای کار، سهولت بخشی در ارتباطات میان اتاقک‌‌ها و زیباسازی فضا به وسیله‌ی گلدان‌ها و دیگر  وسایل.

 

طراحی پارتیشن اداری

 

انواع طراحی پارتیشن اداری در جنس‌های مختلف

طراحی پارتیشن اداری به وسیله‌ی متریال‌های مختلف صورت می‌گیرد. این متریال‌ها به شرح زیر است:

  1. طراحی پارتیشن اداری چوبی: می‌توان بهترین متریال برای طراحی پارتیشن اداری را مدل چوبی آن دانست چرا که علاوه بر زیبایی و شکیل بودن دوام بالایی دارد و هارمونی خوبی با دیگر وسیله‌ها مانند میز‌ و صندلی‌ها ایجاد می‌کند.1044920054551001B min
  2. پارتیشن پرده‌ای: خیلی از این مورد برای طراحی پارتیشن اداری استفاده نمی‌شود ولی در گذشته از این مدل پارتیشن در مکان‌های مختلف استفاده‌های زیادی می‌شده است. امروزه نیز پارتیشن‌هایی طراحی شده است که به وسیله‌ی پرده‌های پارچه‌ای یا پلاستیکی فضاها را از هم جدا می‌کند. شست و شوی این پارتیشن‌‌ها کار سختی نمی‌باشد و از قیمت مناسبی به نسبت دیگر متریال‌ها برخوردار است.طراحی پارتیشن اداری
  3. طراحی پارتیشن اداری شیشه‌ای: اگر قصد دارید که طراحی پارتیشن اداری مدرن و شیکی داشته باشید می‌توانید با استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای هم ظاهر اداره را شیک کنید می‌توانید از طراحی پارتیشن اداری شیشه‌ای بهره ببرید. اما به دلیل ظاهر شفاف آن اگر قصد دارید که یک فضای اختصاصی ایجاد کنید باید از پرده‌های مخصوصی استفاده نمایید.26105 min
  4. طراحی پارتیشن اداری فلزی: برای طراحی پارتیشن اداری فلزی از متریال‌های مختلفی استفاده می‌کنند که زیبایی خاصی دارد و ظاهر خشک و بی روحی برای اداره ایجاد نمی‌کند. اجناس به کار رفته در طراحی پارتیشن اداری از جمله موارد زیر می‌باشد:
  • آلومینیوم
  • برنج
  • فولاد
  • آهن

این مدل پارتیشن دارای مقاومت بالایی می‌باشد و به مرور زمان دچار آسیب‌ها و خرابی‌هایی نمی‌باشد. همچنین این مدل از طراحی پارتیشن اداری با شکل دهی به آن می‌تواند ظاهرهای متفاوتی به خود بگیرد.

  1. طراحی پارتیشن اداری آینه‌ای: متریال آینه‌ای در طراحی پارتیشن اداری از همان متریال شیشه‌ای است ولی به این صورت طراحی می‌شود که ظاهر بیرونی آن از شیشه تشکیل شده و درون اتاقک را نشان نمی‌دهد. این مدل از طراحی پارتیشن اداری ظاهری بسیار خاص و شیک دارد و می‌تواند در امر نورپردازی اداره به کمک شما می‌آید

 

2 2 min

برای مطالعه بیشتر : ایده برای بازسازی آپارتمان

شرکت طراحی پارتیشن اداری

تیم آتلیه معماری مسعودیان به همراه کادر مجرب و حرفه‌ای با سابقه‌ای خوشنام می‌تواند یک شرکت مطمئن در امر نصب و طراحی پارتیشن اداری می‌باشد. تمامی انتخاب‌ها زیر نظر شما صورت می‌گیرد و با نظارت کارنشاسان حرفه‌ای تیم ما انجام می‌پذیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت‌ها می‌توانید با کارشناسان شرکت آتلیه معماری مسعودیان تماس گرفته و سفارش خود را به ثبت برسانید.

 

office Partition 8345 min

Build an internal partition with upvc door and window min

 

کلام آخر

طراحی پارتیشن اداری امکانات و فرصت‌های زیاد و موثری را در اداره‌ی شما فراهم می‌‌آورد. برای ساخت فضای اختصاصی در یک محیط جمعی مانند اداره  نیاز  است که اتاقک‌ها یا فضاهایی برای هرکدام از کارمندان ایجاد کنید. دیگر نیازی نیست که برای دستیابی به این  هدف اقدامات سنگینی نظیر ساخت و  ساز و بنایی انجام دهید بلکه کافی است با طراحان و مجریان شرکت آتلیه معماری مسعودیان تماس حاصل فرمایید و کار طراحی پارتیشن اداری خود را به آن‌ها بسپارید تا بتوانید به یک نتیجه‌ی مطلوب و رضایت بخش دست پیدا کنید.

 

 

آخرین نوشته ها

تماس با آتلیه معماری مسعودیان

تلفن ثابت

88211892 - 021

ایمیل

info@msdarchitect.com

آدرس

تهران، ملاصدرا، خیابان خوارزمی، مجتمع خوارزمی

امیر حسین مسعودیان
امیر حسین مسعودیان
مهندس معماری. نزدیک به دو دهه در زمینه معماری، نقشه کشی ساختمان، طراحی دکوراسیون داخلی، بازسازی ساختمان، طراحی و ساخت ویلا فعالیت میکنم. هدف ما امکان ارائه خدمات با کیفیت و تهیه محتوای خوب در زمینه معماری و دکوراسیون می باشد.
امیر حسین مسعودیان
امیر حسین مسعودیان
مهندس معماری. نزدیک به دو دهه در زمینه معماری، نقشه کشی ساختمان، طراحی دکوراسیون داخلی، بازسازی ساختمان، طراحی و ساخت ویلا فعالیت میکنم. هدف ما امکان ارائه خدمات با کیفیت و تهیه محتوای خوب در زمینه معماری و دکوراسیون می باشد.

ارسال دیدگاه