طراحی نمای ساختمان اداری

از صفر تا صد بازسازی ساختمان های اداری

امتیاز دهی

بازسازی ساختمان های اداری یکی از مهم­ترین شاخه‌­های بازسازی است که نقش حیاتی در بهبود طراحی و دکوراسیون محیط کار دارد. این پروسه نه تنها از نظر اقتصادی مقرون به صرفه‌تر از تخریب کلی ساختمان است، بلکه با ایجاد دکوراسیون لاکچری، انگیزه کارکنان را دوچندان می‌کند. بازسازی ساختمان های اداری تأثیرات مثبتی در جلب توجه مشتریان نیز دارد؛ زیرا تغییرات شیک و به روز در ساختمان، جذابیت بیشتری ایجاد می‌کند. این فرآیند، به‌عنوان یک عامل کلیدی در پیشرفت و موفقیت تجارت عمل کرده و فضاهای تازه و بهینه برای کارکنان به وجود می­آورد. به روزرسانی سیم‌کشی و بازکردن فضای اداری، مصرف انرژی و در نتیجه هزینه‌های مربوط به انرژی را کاهش می­دهد. این بازسازی اداری، ساختمان اداری را به یک فضای باز و دلپذیر تبدیل می‌کند و به‌طور کلی، بهره‌وری و راحتی کارکنان را به همراه دارد. اما اینکه بازسازی ساختمان های اداری چه مراحلی دارد یا اینکه هزینه آن چقدر می‌شود ازجمله سوالاتی است که قراره تو این مطلب به آن‌ها پاسخ بدیم پس اگر شما قصد دارید بازسازی اداری انجام بدید تا آخر این مطلب همراه آتلیه معماری مسعودیان باش.

 

 

مراحل بازسازی ساختمان های اداری

مراحل بازسازی ساختمان های اداری با دقت و برنامه‌ریزی آغاز می‌شود. در ابتدا، باید تمام فضاهای مورد نیاز با توجه به متراژ و نیازهای کارفرما، به صورت دقیق، تعریف و تقسیم‌بندی گردد. این موارد شامل تعداد و نوع فضا، موقعیت آن­ و کاربران مربوط به هر بخش می‌شود. در مرحله بعدی باید نور طبیعی محیط، نورپردازی داخلی، چیدمان میز و صندلی و تعداد لوازم مورد نیاز مورد بررسی قرار بگیرد. اگر به نصب پارتیشن یا پرده نیاز دارید، باید این موضوع را هنگام بازسازی در نظر بگیرید و جداکننده‌های مورد نیاز را تهیه یا سفارش دهید تا بعدا با مشکل خاصی مواجه نشوید. در مجموع برنامه‌ریزی دقیق در طول فرآیند بازسازی، امکان اجرای بهینه و تدوین دقیق محیط کار را برای شما فراهم می‌کند.

 

بازسازی ساختمان های اداریبازسازی ساختمان های اداری

WhatsApp Image 2020 06 20 at 10.10.45 AM Copy 600x600 2

بازسازی ساختمان های اداریچند ایده جذاب برای بازسازی دفتر اداری

بازسازی دفتر اداری با ایده‌های خلاقانه و جذاب، می‌تواند فضای کاری را به یک محیط منحصر به فرد و دلنشین تبدیل کند. در این راستا، می‌توانید از ایده‌های زیر برای بهبود و بازسازی دفاتر اداری بهره ببرید:

استفاده از نور طبیعی

نورپردازی طبیعی ایده بسیار مهمی است. هنگام بازسازی ساختمان به امکان ورود نور طبیعی به داخل اداره دقت کنید. نور طبیعی نقش بسیار مهمی در راحتی و افزایش انرژی محیط کار دارد. با افزودن پنجره‌ها و بهینه‌سازی نور، محیط کار را به یک فضای پرنور و دلنشین تبدیل کنید. این کار می‌تواند تاثیر قابل توجهی روی روحیه و کارایی تیم شما داشته باشد.

بازسازی ساختمان های اداری
4SS 600x600 1
5 1 600x600 1
salon2 karmandpost Copy 600x600 1
استفاده از اصل بیوفیلیا

ایجاد یک دفتر سبز با استفاده از گیاهان طبیعی، جذابیت زیادی برای مشتریان و کارکنان دارد و می‌تواند روی خلق و خوی آن­ها تأثیر بگذارد. با اضافه کردن گیاهان طبیعی به دفتر، محیط کار خود را با عناصر طبیعی پر کنید و از مزایای بهبود کارایی و روحیه کارمندان بهره‌مند شوید. گیاهان نه تنها باعث زیبایی دفتر شما می­شوند؛ بلکه احساس بسیار خوبی در کارمندان ایجاد می­کنند. با رعایت این موضوع به راحتی می­توانید کارایی و عملکرد کارمندان را بهبود ببخشید و حال و هوای شرکت را تغییر دهید.

بازسازی ساختمان های اداری بازسازی ساختمان های اداری بازسازی ساختمان های اداری بازسازی ساختمان های اداری karmandpost Copy 600x600 1
پارتیشن اداری

استفاده از پارتیشن‌های اداری متناسب با سبک دکوراسیون و نیازهای دفتر، حریم خصوصی کارمندان را تقویت کرده و به بهبود ظاهر و عملکرد فضا کمک می­کند. پارتیشن اداری علاوه بر ایجاد استقلال برای کارکنان، به مدیران امکان می‌دهند تا فضای اداری را با توجه به نیازهای مختلف، به راحتی تنظیم کنند. امروزه انواع مدل‌ها و سبک‌های مختلف پارتیشن اداری وجود دارد که می­توانید یکی از آن­ها را بر اساس طراحی دفتر انتخاب کنید.

بازسازی ساختمان های اداری بازسازی ساختمان های اداری بازسازی ساختمان های اداری

استفاده بهینه از فضای موجود

با استفاده بهینه از فضای موجود در دفتر، یک محیط کاری کوچک را به یک فضای کاری با کیفیت و چندمنظوره تبدیل کنید. استفاده از مبلمان اداری مناسب و ایده‌آل، بهبود عملکرد کارمندان و ظاهر دفتر را تضمین می‌کند.

بازسازی ساختمان های اداری بازسازی ساختمان های اداری بازسازی ساختمان های اداری

تغییر رنگ دیوارها

رنگ آمیزی دیوارها می‌تواند فضای کاری را زنده و دلنشین کند. انتخاب رنگ‌های مناسب و جذاب بر اساس مزاج و اهداف شرکت، به ایجاد انگیزه و پویایی در کارمندان کمک خواهد کرد.

2 1 600x600 2
3 NIGHT 600x600 1
استفاده از مبلمان با کیفیت

خرید مبلمان اداری با کیفیت نه تنها ظاهر دفتر را بهبود می‌بخشد، بلکه راحتی و بهبود عملکرد کارکنان را نیز تضمین می‌کند. انتخاب مبلمان شیک و مناسب شرکت، باعث ایجاد یک محیط کاری مناسب و ارگونومیک شده  و تأثیر بسزایی بر  روحیه کارکنان خواهد داشت. مبلمان با کیفیت، علاوه بر طراحی زیبا، از جنس‌ها و ساختارهای مقاوم و مناسب برای محیط اداری استفاده می‌کند. با انتخاب مبلمانی که با نیازها و سلیقه کارکنان هماهنگ است، نه تنها ارتقاء ظاهر دفتر را تضمین می‌کنید بلکه محیطی را برای بهبود کارایی و راحتی ایجاد می‌نمایید.

بازسازی ساختمان های اداری

بازسازی ساختمان های اداری

بازسازی ساختمان های اداری

استخدام کارشناس حرفه‌ای

در نهایت یکی از مهم­ترین مواردی که باید به شما معرفی کنیم، استخدام یک کارشناس حرفه‌ای در حوزه دکوراسیون و طراحی دفاتر اداری است. از کارشناسان طراحی دکوراسیون اداری کمک بگیرید تا بتوانید با استفاده از ایده‌های خلاقانه و بهینه‌سازی فضا، دفتری مطابق با نیازها و سلیقه‌های خود داشته باشید.

 

 دلایل اهمیت بازسازی محیط اداری

بازسازی محیط اداری اهمیت بسزایی در توسعه کسب و کارها دارد. این عملیات به راحتی می­تواند باعث هماهنگی شرکت با تغییرات جهانی شود و راندمان کاری را افزایش دهد. بهبود ملاحظات ایمنی، ایجاد تصویر تجاری جذاب و کاهش هزینه‌های نگهداری نیز از مزایای این فرآیند هستند. شرکت‌ها با دستیابی به فضاهای کاری مدرن و ایمن، می‌توانند تصویر حرفه‌ای و پویا را در ذهن مشتریان و کارمندان خود ترسیم کنند، که این امر به بهبود عملکرد و موفقیت در بازار کمک خواهد کرد.

در تصاویر زیر قبل و بعد بازسازی یک دفتر اداری نشان داده شده است که توسط تیم حرفه‌ای آتلیه معماری مسعودیان انجام شده است.

بازسازی شرکت 00 600x600 1بازسازی شرکت01 600x600 1بازسازی شرکت 02 600x600 1بازسازی شرکت 03 600x600 11 day 600x600 202 NIGHT 600x600 12 night 600x600 13 NIGHT 600x600 2photo 2021 10 09 16 17 26 600x600 1

هزینه بازسازی واحد اداری

هزینه بازسازی واحد اداری در پروژه­های مختلف به عوامل گوناگون بستگی دارد. از مهم­ترین فاکتورهای تاثیرگذار در هزینه بازسازی ساختمان اداری می­توان به مدت زمان پروژه، نوع و کیفیت مصالح مورد استفاده، دستمزد متخصصان و شرایط محیطی محل بازسازی اشاره کرد؛ به همین دلیل است که تعیین یک هزینه ثابت و استاندارد برای بازسازی ساختمان اداری امکان­پذیر نیست. به طور کلی هزینه دقیق بازسازی اداری در هر پروژه، بر اساس موارد خاص خود تحلیل می­شود. درک دقیق این عوامل به مدیران کمک می­کند تا برنامه‌ریزی موثرتری برای بازسازی واحد اداری خود انجام دهند و بهبودهای لازم را با هزینه‌های مدیریت‌پذیر اعمال کنند.

جمع بندی

بازسازی ساختمان­های اداری یک روش مناسب و کاربردی برای بهبود ظاهر ساختمان­های اداری قدیمی است. با این روش می­توانید با پرداخت هزینه بسیار کم و بدون اتلاف وقت زیاد، ساختمان­خود را بازسازی کنید و ظاهر آن را زیبا، تمیز و ایمن بسازید. برای مشاوره و راهنمایی در این زمینه، توصیه می­کنیم با کارشناسان آتلیه معماری مسعودیان تماس بگیرید. مجموعه ما بیش از 15 سال است که در حوزه بازسازی ساختمان فعالیت می­کند. مجموعه آتلیه معماری مسعودیان با تجربه بالایی که دارد به مشتریان در تحلیل و اجرای پروژه بازسازی اداری۷ بازسازی آپارتمان و سایر ساختمان‌ها کمک می­کند و تا انتهای پروژه همراه آن­ها است.

آخرین نوشته ها

تماس با آتلیه معماری مسعودیان

تلفن ثابت

88211892 - 021

ایمیل

info@msdarchitect.com

آدرس

تهران، ملاصدرا، خیابان خوارزمی، مجتمع خوارزمی

امیر حسین مسعودیان
امیر حسین مسعودیان
مهندس معماری. نزدیک به دو دهه در زمینه معماری، نقشه کشی ساختمان، طراحی دکوراسیون داخلی، بازسازی ساختمان، طراحی و ساخت ویلا فعالیت میکنم. هدف ما امکان ارائه خدمات با کیفیت و تهیه محتوای خوب در زمینه معماری و دکوراسیون می باشد.
امیر حسین مسعودیان
امیر حسین مسعودیان
مهندس معماری. نزدیک به دو دهه در زمینه معماری، نقشه کشی ساختمان، طراحی دکوراسیون داخلی، بازسازی ساختمان، طراحی و ساخت ویلا فعالیت میکنم. هدف ما امکان ارائه خدمات با کیفیت و تهیه محتوای خوب در زمینه معماری و دکوراسیون می باشد.

ارسال دیدگاه