بازسازی خانه ۱۰۰ متری

بازسازی خانه ۱۰۰ متری

3.4/5 - (22 امتیاز)

امروزه منازل متعددی را در متراژهای مختلف می‌توان یافت و دیگر مانند قدیم متراژهای ۱۰۰ متر دیگر معمولی به حساب نمی‌آیند و جزو خانه‌هایی با متراژ بالا محسوب می‌شوند. بازسازی خانه ۱۰۰ متری یکی از اقداماتی است که امروزه برای راحتی هرچه بیشتر ساکنین انجام می‌شود و با توجه به قیمت‌های سر به فلک کشیده‌ی مسکن در ایران بازسازی خانه ۱۰۰ متری مرسوم‌تر از گذشته شده است. اما می‌دانیم که بازسازی خانه کار آسانی نیست و نیاز است که حتما از تیم‌های حرفه‌ای بازسازی برای این کار استفاده نمایید. ما در این مقاله قصد داریم تا نکاتی من باب بازسازی خانه ۱۰۰ متری بیان کنیم و همچنین مراحل اجرای دکوراسیون داخلی را برای شما تشریح کنیم. شما می‌توانید جهت همکاری با تیم آتلیه معماری مسعودیان از طریق شماره تماس‌ها قرار گرفته در سایت با ما تماس بگیرید. 

مراحل بازسازی خانه ۱۰۰ متری

می‌دانیم که برای انجام بازسازی خانه ۱۰۰ متری به طور اصولی می‌بایست که تمامی مراحل بازسازی را به خوبی به انجام برسانیم. در این زمینه نیز یاری گرفتن از یک شرکت معتبر که به ریز تا درشت بازسازی واقف باشد می‌تواند در هزینه بازسازی خانه و همینطور مدت زمان به انجام رسیدن آن شما را جلو بی‌اندازد. چرا که یک شرکت طراحی و اجرای دکوراسیون و بازسازی خانه با توجه به دانش و تجربه‌ای که در سال‌های فعالیت خود کسب کرده است می‌تواند امر بازسازی آپارتمان را به خوبی برای شما به انجام برساند. همچنین شما می‌توانید با همکاری با تیم آتلیه معماری مسعودیان از مشاوره بازسازی خانه نیز بهره‌مند شوید. در این صورت می‌توانید از بازسازی خانه ۱۰۰ متری خود به بهترین نحو اطمینان حاصل نمایید.

بازسازی خانه ۱۰۰ متری

مراحل بازسازی خانه ۱۰۰ متری به شرح زیر می‌باشد:

  • اخذ مجوز: مطابق بر قوانین بازسازی آپارتمان یک سری موارد بازسازی مشمول اخذ مجوز از طرف شهرداری می‌باشد. مواردی که ما در مقاله‌ای با همان مضمون به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.
  • انعقاد قرارداد: اگر به دنبال بازسازی خانه ۱۰۰ متری به صورت اصولی هستید باید که حرفه‌ای عمل کنید و با شرکتی که مد نظر دارید به بهترین شکل قرارداد ببندید. شما می‌بایست که موارد بازسازی، مصالح و متریالی که قرار است استفاده شود، مدت زمان بازسازی، آغاز و پایان پروژه و … را در قرارداد لحاظ کنید و از شرکتی که با آن همکاری می‌کنید حتما تعهد بگیرید تا به قول‌های خود عمل کند.
  • بازدید کارشناسان: بعد از انعقاد قرارداد از طرف شرکت آتلیه معماری مسعودیان کارشناسان و متخصصانی به محل پروژه اعزام می‌شوند تا به طور کامل به بررسی خانه و موارد بازسازی آن بپردازند. در این مقطع کارشناسان به طور کامل به بررسی تمامی قسمت‌های خانه می‌پردازند و مواردی که نیاز به بازسازی داشته باشد را یادداشت می‌کنند و همچنین در این مرحله است که هزینه بازسازی محاسبه می‌شود و شما می‌توانید مستقیما به معمار نیازها و انتظارات خود را بگویید
  • ارائه طرح‌های دو بعدی و سه بعدی: برای درک هرچه بهتر تغییراتی که قرار است در بازسازی خانه ۱۰۰ متری صورت بگیرد شرکت آتلیه معماری مسعودیان ابتدا یک طرح ۲ بعدی برای کارفرما از تمامی تغییراتی که قرار است صورت بگیرد ارسال می‌کند و بعد از تاییدیه کارفرما یک طرح ۳ بعدی ارسال می‌شود که در آن حتی متریالی که در بازسازی خانه ۱۰۰ متری استفاده می‌شود را برای کارفرما مشخص می‌کند. پس تایید کارفرما کار بازسازی خانه ۱۰۰ متری آغاز می‌شود.

بازسازی خانه ۱۰۰ متری

بازسازی خانه ۱۰۰ متری

 

بخش‌های فنی بازسازی خانه ۱۰۰ متری

بخش زیادی از بازسازی خانه ۱۰۰ متری مربوط به بخش‌های فنی می‌باشد. مخصوصا در بازسازی آپارتمان‌ قدیمی که به مرور زمان دچار خرابی‌ها و آسیب‌های زیادی شده‌اند، بازسازی بخش‌های فنی از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شوند. بخش‌های فنی در بازسازی خانه ۱۰۰ متری به شرح زیر می‌باشد:

بیشتر بخوانید: بازسازی آپارتمان در تهران

  • لوله‌ کشی، چاه‌ها و اتصالات و تاسیسات آبی
  • سیم کشی‌های برق و تاسیسات برقی
  • لوله کشی گاز و وسایل تهویه هوای مطبوع
  • بالا بردن مقاومت سازه

بازسازی خانه ۱۰۰ متری

بخش‌های ظاهری بازسازی خانه ۱۰۰ متری

بعد از اتمام مراحل فنی بازسازی خانه ۱۰۰ متری نوبت به رسیدگی به ظاهر آن می‌باشد. خوشبختانه در خانه‌هایی که از متراژ نسبتا بالایی برخورداراند امکان اعمال تغییرات بیشتر است. البته اگر بازسازی خانه ۱۰۰ متری به طور اصولی انجام نگیرد خانه‌هایی با متراژ بالا نیز دلگیر و درهم ریخته خواهند شد. در ادامه‌ هر بخش از بازسازی خانه ۱۰۰ متری را برای شما شرح خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره بازسازی منزل 

بازسازی خانه ۱۰۰ متری بخش پذیرایی

اگر علاوه بر راحتی خود به زیبایی خانه و همینطور نظر دیگران اهمیت می‌دهید باید که پذیرایی خانه را به بهترین نحو بازسازی کنید تا فضایی شکیل و راحت برای خود و مهمانانتان فراهم آورید. گفتیم که در بازسازی خانه ۱۰۰ متری این کار کمی راحت‌تر می‌باشد. ولی طراحی یک سالن بزرگ پذیرایی نیز از چالش‌های خاص به خود برخوردار است و یکی از این چالش‌ها نحوه چیدمان وسایل می‌باشد که می‌توانید از دکوراتورهای آتلیه معماری مسعودیان در این زمینه کمک بگیرید همچنین بخش‌های اصلی که تغییر می‌کنند از جمله موارد زیر می‌باشند:

  • بازسازی کفپوش
  • بازسازی دیوار و سقف
  • نورپردازی
  • تعویض قاب پنجره‌ها

بازسازی خانه ۱۰۰ متری

بازسازی خانه ۱۰۰ متری

آشپزخانه در بازسازی خانه ۱۰۰ متری

آشپزخانه نیز یکی از مهمترین بخش‌های خانه می‌باشد چرا که خیلی از امورات روزمره زندگی در آنجا انجام می‌پذیرد و مانند یک قلب تپنده شور زندگی را در تمامی بخش‌های خانه می‌رساند. دو عامل در بازسازی آشپزخانه بسیار حائز اهمیت است. زیبایی و راحتی فرد خانه‌دار.  می‌دانیم که کار خانه‌داری برخلاف تصور عموم کاری مشقت بار است و وقت بسیاری از خانم‌ها را در طول روز می‌گیرد. آشپزخانه در بازسازی خانه ۱۰۰ متری به نحوی تغییر می‌کند که علاوه بر زیبایی منحصر به فرد به سهولت در انجام امور نیز بی‌انجامد. به جز تغییرات مشابه پذیرایی مانند بازسازی کفپوش و دیوارها در آشپزخانه تغییرات دیگری نیز صورت می‌گیرد مانند: بازسازی کابینت‌ها، تعویض سینک، تخلیه چاه‌ها و همچنین تعویض شیرآلات.

بازسازی خانه ۱۰۰ متری

بیشتر بخوانید:‌ بازسازی آپارتمان قدیمی کوچک و بزرگ با کمترین هزینه

بازسازی خانه ۱۰۰ متری

طراحی بالکن در بازسازی خانه ۱۰۰ متری

اگر منزل شما دارای بالکن می‌باشد باید بگوییم که شما از مزیت‌ جالب توجهی برخوردارید چرا که در بسیاری از خانه‌های امروزی دیگر حیاط‌های بزرگ مشاهده نمی‌شود و اگر هم وجود داشته باشد حیاط مشاع می‌باشد که به صورت اشتراکی توسط ساکنین استفاده می‌شود. پس داشتن یک بالکن می‌تواند یک فضای سبز، راحت و کارآمد برای شما تداعی کند که در آن بتوانید به امور مختلف چون باغبانی، مطالعه و حتی پخت و پز بپردازید. ما در مقاله‌ای با عنوان طراحی بالکن به تفصیل به چگونگی بازسازی آن پرداخته‌ایم که پیشنهاد می‌شود حتما سری به آن بزنید.

بیشتر بخوانید: بازسازی آپارتمان های کوچک 50، 60، 70 و 80 متری

بازسازی خانه ۱۰۰ متری
241bd220b75e8b51227438b80e771916

نکات بازسازی خانه ۱۰۰ متری که باید به آن توجه کرد

در بازسازی خانه ۱۰۰ متری باید به نکاتی توجه کنید که رعایت آن موجب شود تا کار بازسازی به خوبی به انجام برسد. مشورت با یک تیم حرفه‌ای و سپردن کار به دست آن‌‌ها می‌تواند در به انجام رسیدن این نککات شما را یاری رساند. نکات بازسازی خانه ۱۰۰ متری به شرح زیر می‌باشد:

بیشتر بخوانید: بازسازی آپارتمان های بزرگ 90، 100، 110 و 120 متری

  1. نگذارید خانه دلگیر شود. حتی یک خانه ۱۰۰ متری هم اگر به طور اصولی بازسازی نشود ممکن است دلگیر و تنگ شود. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است که نور کافی به خانه برسد
  2. نورپردازی. در نکته‌ی قبلی از اهمیت نور گفتیم ولی چرا این عنصر تا به این حد اساسی است؟ به این دلیل که کافی باعث می‌شود تا خانه دلباز به نظر بیاید.  در خانه‌هایی که بالکن یا تراس ندارند نیاز است که قاب پنجره‌ها تعویض شود و با مدل‌های بزرگتر جایگزین شوند. همچنین تعویض قاب پنجره‌ها و جایگزینی آن  با پنجره‌های دوجداره باعث می‌شود که در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی شود و هم سر و صدا کاهش یابد. همینطور استفاده از لامپ‌های مناسب و نورپردازی اصولی باعث می‌شود که ظاهر خانه بهتر و کارایی آن بیشتر شود.
  3. قسمت‌های ناکارآمد نداشته باشید. یکی از مهمترین اقدامات در بازسازی خانه ۱۰۰ متری از بین بردن قسمت‌های بلااستفاده است. شما باید بتوانید که از تمامی بخش‌های خانه استفاده کنید.

بازسازی خانه ۱۰۰ متری

هزینه بازسازی خانه ۱۰۰ متری

هزینه بازسازی خانه ۱۰۰ متری شاید به نسبت بازسازی آپارتمان کوچک کمی بیشتر باشد و دلیل آن‌ هم متراژ بیشتر و نیاز به کار مضاعف می‌باشد. هزینه‌ی بازسازی خانه ۱۰۰ متری به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای مثال مصالحی که قرار است به کار رود، حجم تغییرات و همینطور نیروی کاری که قرار است کار بازسازی خانه ۱۰۰ متری شما را به انجام برسانند از جمله موارد موثر در امر برآورد هزینه بازسازی خانه ۱۰۰ متری می‌باشد. شما می‌توانید جهت دریافت اطلاعات دقیق از قیمت‌ها با کارشناسان تیم آتلیه معماری مسعودیان  تماس بگیرید.

 

سخن آخر

بازسازی خانه ۱۰۰ متری می‌تواند یک کار جذاب با نتیجه‌ی فوق العاده‌ای باشد و به کنامی راحت در خور شان شما تبدیل شود. ولی همانطور که در طول مقاله بارها تاکید کردیم این کار نیاز به رعایت اصول بازسازی می‌باشد که باید توسط یک شرکت که به اصول و نکات بازسازی خانه ۱۰۰ متری تسلط دارد صورت بگیرد. شرکت آتلیه معماری مسعودیان با ۱۵ سال سابقه درخشان تجربه بازسازی خانه در سطح کشور و حتی بیرون از مرز‌ها را نیز دارا بوده و همواره توانسته نظر مثبت مشتریان خود را به دست آورد. شما نیز می‌توانید جهت همکاری با تیم آتلیه معماری مسعودیان از طریق شماره تماس‌هایی که در سایت گذاشته شده با کارشناسان تیم ما تماس حاصل فرمایید.

آخرین نوشته ها

تماس با آتلیه معماری مسعودیان

تلفن ثابت

88211892 - 021

ایمیل

info@msdarchitect.com

آدرس

تهران، ملاصدرا، خیابان خوارزمی، مجتمع خوارزمی

امیر حسین مسعودیان
امیر حسین مسعودیان
مهندس معماری. نزدیک به دو دهه در زمینه معماری، نقشه کشی ساختمان، طراحی دکوراسیون داخلی، بازسازی ساختمان، طراحی و ساخت ویلا فعالیت میکنم. هدف ما امکان ارائه خدمات با کیفیت و تهیه محتوای خوب در زمینه معماری و دکوراسیون می باشد.
امیر حسین مسعودیان
امیر حسین مسعودیان
مهندس معماری. نزدیک به دو دهه در زمینه معماری، نقشه کشی ساختمان، طراحی دکوراسیون داخلی، بازسازی ساختمان، طراحی و ساخت ویلا فعالیت میکنم. هدف ما امکان ارائه خدمات با کیفیت و تهیه محتوای خوب در زمینه معماری و دکوراسیون می باشد.

ارسال دیدگاه