بازسازی آپارتمان کوچک

بازسازی آپارتمان کوچک

امتیاز دهی

بازسازی آپارتمان کوچک، برای مثال آپارتمان‌های ۶۰، ۵۰، ۴۰ متری، امروزه در شهر‌های شلوغ نظیر تهران و  سایر کلانشهرها رواج زیادی پیدا کرده است. دلیل آن هم گسترش شهرنشینی و پایین‌تر آمدن متراژ خانه‌ها می‌باشد. شما می‌توانید با صرف هزینه‌ای کم اقدام به بازسازی آپارتمان کوچک خود کنید اما برای این کار نیاز به یک تیم خبره دارید تا فنون بازسازی آپارتمان کوچک را از بر باشند و صفر تا صد فضای داخلی خانه شما را طراحی و بازسازی کنند. شما می‌توانید از طریق این سایت مستقیما با طراحان و مهندسان گروه آتلیه معماری مسعودیان جهت بازسازی آپارتمان کوچک خود تماس حاصل فرمایید.

بازسازی آپارتمان کوچک

نکات اصولی برای بازسازی آپارتمان کوچک با هزینه‌ی کم

هنگامی که صحبت از بازسازی آپارتمان کوچک می‌کنیم منظورمان بیشتر متوجه دکوراسیون داخلی خانه می‌باشد چرا که بیشترین زمان را در آنجا سپری می‌کنیم و باید بیشتر دقتمان معطوف به طراحی داخلی خانه باشد. در ادامه نکات اصولی برای بازسازی آپارتمان کوچک را برای شما شرح می‌دهیم.

بازسازی آپارتمان کوچک

به رنگ سقف و دیوارها در بازسازی آپارتمان کوچک توجه کنید.

یکی از مهمترین عناصر موجود در بازسازی آپارتمان‌ کوچک و طراحی فضای داخلی خانه، رنگ سقف و دیوارها می‌باشد که نقش بسزایی هم در زیبایی خانه و هم در بزرگتر نشان دادن فضا ایفا می‌کند. یکی از نکات مهم هنگام رنگ‌کاری خانه استفاده از رنگ‌های روشن می‌باشد زیرا که موجب بازتاب بیشتر نور می‌شوند و همینطور از شلوغی و شلختگی بیش از حد فضا جلوگیری می‌کنند. استفاده‌ی یک دست از رنگ‌ها و عدم به کار بردن رنگ‌های مختلف نیز در این امر به شما کمک شایانی می‌کند.

بازسازی آپارتمان کوچک

البته شما می‌توانید به هنگام بازسازی آپارتمان کوچک خود یک دیوار را به سلیقه‌ی خود انتخاب کرده و از دیگر رنگ‌ها و نقش‌ها در طراحی آن استفاده کنید. برای سقف‌ نیز بهتر است از رنگ‌های روغنی استفاده کنید که براقیت بالایی داشته باشند و توصیه می‌شود که از رنگ دیوارها روشن‌تر باشد.

از مبلمان مناسب استفاده کنید

انتخاب مبلمان مناسب یکی از اصول اولیه‌ی بازسازی آپارتمان کوچک می‌باشد به این خاطر که مبلمانی که انتخاب می‌کنید رابطه‌ی مستقیم با بزرگ یا کوچک جلوه دادن خانه‌ی شما دارد. امروزه با ایجاد طراحی‌های نوین و نوآوری‌های پیش آمده در صنعت مبل، شاهد مدل‌های شیک و مدرنی می‌باشیم که بهترین انتخاب در هنگام بازسازی آپارتمان کوچک می‌باشد. این مبل‌ها که اغلب طراحی ساده و مینیمالی دارند در کنار زیبایی منحصر به فرد، از ظرفیت بالایی برخوردارند و علاوه بر این‌ها فضای زیادی هم اشغال نمی‌کنند. استفاده از نیمکت و پاف نیز به جای مبل تک نفره توصیه می‌شود چرا که در کنار ایجاد راحتی و داشتن ظاهری زیبا، فضای کمی را نیز اشغال می‌کنند و مناسب بازسازی آپارتمان های کوچک می‌باشد.

بازسازی آپارتمان کوچک

همینطور در آشپزخانه‌‌ها نیز می‌توانید به جای به کار بردن میز ناهارخوری از یک جزیره‌ی کوچک استفاده کنید تا فضای آشپزخانه شما را اشغال نکند.

رعایت چیدمان اصولی مبلمان

حفظ تقارن در بازسازی آپارتمان کوچک در بزرگتر نشان دادن فضای خانه میسر است.

بازسازی آپارتمان کوچک

مدل‌های مختلفی از مبل نیز وجود دارد مانند مبل راحتی ال که باید اصول چیدمان آن را نیز رعایت فرمایید تا باعث ‌شود بهره‌ی بیشتری از فضای داخلی خانه ببرید.

استفاده از وسایل و مبل‌های چند کاره

امروزه با پیشرفت طراحی‌های مدرن شاهد به وجود آمدن مدل‌هایی از مبل‌ها و تخت خواب‌ها شده‌ایم که علاوه بر کاربری اصلی خود کارایی‌های دیگری هم دارند که استفاده از آن‌ها در هنگام بازسازی آپارتمان کوچک نیاز می‌شود. یکی از این وسایل مبل تخت خواب شو است که برای کسانی که زندگی مجردی و دانشجویی دارند بسیار کارآمد است. چرا که هم زیبایی و راحتی یک مبل را دارند و هم جهت استراحت بیشتر به تخت تبدیل می‌شوند.

بازسازی آپارتمان کوچک

دیگر وسیله‌ی چند منظوره‌ای که می‌تواند در بازسازی آپارتمان کوچک به کار آید، تخت خوا‌ب‌های کم جا چوب می‌باشد که می‌توان بعد از استفاده آن‌ها را جمع کرد و داخل دیوار قرار داد. این وسایل در کنار داشتن ظاهری مدرن و به روز می‌توانند گزنیه‌ی فوق العاده‌ای باشند جهت استفاده‌ی بهینه از فضا و جلوگیری از شلوغی بیش از حد.

بازسازی آپارتمان کوچک

وسیله‌ی دیگری که امروزه در بازسازی آپارتمان کوچک زیاد به چشم می‌خورد استفاده از یک ویترین یا تابلو است که به میز تبدیل می‌شود. این مدل از ویترین‌ها نه تنها به زیبایی خانه شما می‌افزایند بلکه باعث ایجاد فضایی برای کار و مطالعه می‌شوند.

قدرت نور را در بازسازی آپارتمان کوچک فراموش نکنید.

نور، اگر نگوییم مهمترین اما یکی از اصلی‌ترین عناصر در تشکیل فضای دلچسب به هنگام بازسازی آپارتمان کوچک می‌باشد. دلیل‌ آن هم ایجاد توهم فضایی است که نور ایجاد می‌کند یعنی با بازتاب نور این توهم که فضا بزرگتر از حالت واقعی است ایجاد می‌شود. به همین منظور بهتر است که از نور طبیعی در خانه بهره‌ی زیادی ببرید و با پوشاندن پنجره‌ها به وسیله‌ی پرده‌ی ضخیم جلوی عبور نور را نگیرید.

بازسازی آپارتمان کوچک

برای بازسازی آپارتمان های کوچک که نورگیر خوبی ندارند یا در شب که نور طبیعی وجود ندارد بهتر است از نورپردازی‌های مدرن استفاده کنید. برای مثال از نوار‌‌های ال ای دی و لوسترهای مدرن استفاده کنید که ارتفاع زیادی ندارند و نزدیک به سقف می‌باشند. همینطور ریسه‌ها و هالوژن‌هایی که به صورت مخفی در سقف کار شده است می‌تواند انتخاب مناسبی باشد برای جایگزینی از لوستر‌های بزرگ قدیمی و بهره‌وری کامل از نور در خانه.

بازسازی آپارتمان کوچک

از شلوغی بیش از حد بپرهیزید.

یکی از اصولی‌ترین نکات برای بازسازی آپارتمان کوچک رعایت خلوتی و پرهیز از شلوغی بیش از حد فضا می‌باشد شما چه به هنگام انتخاب مبلمان چه هنگام رنگ‌ آمیزی دیوار‌های خانه و چه هنگام استفاده از وسایل تزیینی باید این نکته را به خاطر داشته باشید. هرچه فضا شلوغ‌تر و شلخته‌تر باشد کوچک‌تر به نظر می‌رسد و هنگامی که با یک چیدمان اصولی از شلوغی بیش از حد بپرهیزید می‌توانید فضا را بزرگتر از آنچه که هست نشان دهید. برای این کار لازم است که از وسایل دکوری و اکسسوری‌های زیاد مانند مجسمه، عتیقه‌جات و وسایل از این دست زیاد استفاده نکنید و فضا را تا حد امکان خلوت نگه دارید. شما می‌توانید به جای استفاده از اکسسوری‌‌های تزئینی مختلف از یک یا دو گلدان بزرگ استفاده کنید.

بازسازی آپارتمان کوچک

سقف را بلندتر نشان دهید.

آپارتمان‌های کوچک اغلب سقف‌های کوتاهی دارند به همین منظور بهتر است که در بازسازی آپارتمان‌ کوچک با ایجاد ترکیب‌ها و استفاده از المان‌های مختلف سعی در بلندتر نشان دادن سقف داشته باشید. عوامل تاثیر گذار در بلندتر نشان دادن سقف در بازسازی آپارتمان کوچک از جمله موارد زیر می‌باشد:

  • پنجره: هرچه پنجره‌ها بلندتر طراحی شوند و حتی اگر بتوان آن‌ها را طوری ساخت که از سقف تا کف خانه امتداد یافته باشد نور بیشتری وارد خانه می‌‌شود و فضا بزرگتر جلوه می‌کند. اگر بتوانید در حین بازسازی آپارتمان کوچک خود چهارچوب پنجره‌ها را نیز تعویض کنید بسیار در امر بازسازی خانه مفید واقع شده‌اید.

بازسازی آپارتمان کوچک

  • پرده: سعی کنید از پرده‌های بلند استفاده کنید که از سقف تا نزدیک کف خانه را پوشش دهد.

بازسازی آپارتمان کوچک

  • اشکال عمودی: هرچه از وسایلی که شکل عمودی داشته باشند بیشتر استفاده کنید در بلندتر نشان دادن سقف موفق تر بوده‌اید. به کار بردن تابلو‌های عمودی یکی از وسایلی است که می‌توانید از آن استفاده کنید. همینطور آینه‌های قدی که ارتفاع نسبتا بلندی دارند در کنار عمق دادن به فضا و بزرگتر نشان دادن آن، می‌تواند گزینه‌ی مناسبی جهت بلندتر نشان دادن سقف باشد. همینطور وسایلی که شکل آن‌ها عمودی است مانند چراغ‌ها و آباژورهای بلند می‌توانند در این امر به شما کمک کنند.

بازسازی آپارتمان کوچک

  • درب‌ها: شما می‌توانید با صرف هزینه‌ی بیشتر در بازسازی آپارتمان کوچک، چهارچوب درب‌ها را بلندتر کرده و ارتفاع درب‌ها را بیشتر کنید. این کار تاثیر مثبتی در بلند نشان دادن سقف خانه دارد.

بازسازی آپارتمان کوچک

  • قفسه و کتابخانه: هرچه کتابخانه، قفسه و ویترین واقع در خانه را بلندتر و عمودی شکل بسازید سقف خانه نیز بلندتر به چشم می‌آید. همچنین با این کار می‌توانید کمبود فضا برای وسایل را جبران کنید.

بازسازی آپارتمان کوچک

  • رنگ: در بازسازی آپارتمان‌های کوچک طراحی و نقاشی دیوار‌ها و سقف بسیار مهم می‌باشد و رنگ سقف هرچه براق‌تر باشد و بهتر نور را بازتاب دهد در بلندتر نشان دادن سقف موثرتر است. همینطور به هنگام طراحی دیوارها وجود طرح‌های خطی عمودی بسیار در بلند نشان دادن سقف میسر است.

بازسازی آپارتمان کوچک

بازسازی آپارتمان ۵۰ متری

با افزایش ازدحام جمعیت و همینطور افزایش قیمت مسکن دیگر زندگی در آپارتمان ۵۰ متری عجیب نیست. بازسازی آپارتمان کوچک ۵۰ متری نیز یک کار مرسوم می‌‌باشد و نمونه‌های زیادی از بازسازی آپارتمان کوچک ۵۰ متری را می‌توانید در سایت آتلیه معماری مسعودیان مشاهده کنید.

بازسازی آپارتمان کوچک

آپارتمان‌های ۵۰ متری معمولا از بخش‌های زیادی تشکیل نمی‌شوند و آشپزخانه و پذیرایی تنها با یک اوپن از هم جدا می‌شوند. شما می‌توانید به جای اشغال فضا با یک میز ناهار خوری، از همان اوپن برای صرف غذا استفاده کنید.

بازسازی آپارتمان کوچک

بازسازی آپارتمان کوچک ۵۰ متری تهران

کلان شهر تهران به عنوان پایتخت، شلوغ ترین شهر ایران محسوب می‌شود. با گسترش آپارتمان نشینی ما شاهد به وجود آمدن آپارتمان‌های ۵۰ متری زیادی در سطح شهر می‌شویم که با یک بازسازی مناسب می‌تواند به یک خانه‌ی دلچسب تبدیل شوند. هزینه‌ی بازسازی آپارتمان کوچک ۵۰ متری در تهران معمولا از لحاظ اقتصادی به صرفه در می‌آید به خصوص اگر که شرکت‌های دکورسازی معتبر این کار را انجام دهد.

بازسازی آپارتمان کوچک

بخش‌های مختلف آپارتمان ۵۰ متری هر کدام نیاز به بازسازی خاص خود را دارند اما در همه‌ی بخش‌های خانه باید یک سبک را رعایت کرد و در میان سبک‌های بازسازی آپارتمان کوچک بهترین انتخاب سبک مدرن می‌باشد چرا که با دارا بودن المان‌های ساده و طراحی مینیمال می‌تواند علاوه بر زیبایی فضای بیشتری نیز در اختیار شما بگذارد.

بازسازی آپارتمان کوچک در آتلیه معماری مسعودیان

آتلیه معماری مسعودیان یک شرکت  طراحی و بازسازی با ۱۵ سال سابقه می‌باشد. این شرکت همواره در ارتقا و پیشرفت بازسازی آپارتمان های کوچک کوشیده است تا هرکس بتواند از داشتن یک خانه‌‌ی زیبا و منحصر  به فرد برخوردار باشد.

۱۹

شرکت معماری مسعودیان در زمینه‌های مختلفی مانند واحد‌های اداری، مسکونی، تجاری و تفریحی قادر به بازسازی دکوراسیون داخلی و طراحی خارجی می‌باشد. همچنین شما معماران و کارفرمایان محترم می‌توانید جهت همکاری به شرکت آتلیه معماری مسعودیان مراجعه کنید. برای اطلاع از نحوه‌ی همکاری و استعلام قیمت‌ها می‌‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید و از مشاوره‌ی رایگان آن‌ها بهره‌مند شوید.

آخرین نوشته ها

تماس با آتلیه معماری مسعودیان

تلفن ثابت

88211892 - 021

ایمیل

info@msdarchitect.com

آدرس

تهران، ملاصدرا، خیابان خوارزمی، مجتمع خوارزمی

امیر حسین مسعودیان
امیر حسین مسعودیان
مهندس معماری. نزدیک به دو دهه در زمینه معماری، نقشه کشی ساختمان، طراحی دکوراسیون داخلی، بازسازی ساختمان، طراحی و ساخت ویلا فعالیت میکنم. هدف ما امکان ارائه خدمات با کیفیت و تهیه محتوای خوب در زمینه معماری و دکوراسیون می باشد.
امیر حسین مسعودیان
امیر حسین مسعودیان
مهندس معماری. نزدیک به دو دهه در زمینه معماری، نقشه کشی ساختمان، طراحی دکوراسیون داخلی، بازسازی ساختمان، طراحی و ساخت ویلا فعالیت میکنم. هدف ما امکان ارائه خدمات با کیفیت و تهیه محتوای خوب در زمینه معماری و دکوراسیون می باشد.

ارسال دیدگاه