بازسازی باغ ویلا

آشنایی با صفر تا صد مراحل بازسازی باغ ویلا

امتیاز دهی

بازسازی باغ ویلا یک فکر جذاب و ایده‌ی نو می‌باشد جهت ساخت مکانی برای استراحت و گذراندن زمان آزاد به دور از هرگونه شلوغی و تنش شهر می‌باشد. اما باید بدانید که بازسازی ویلا دارای اصول و قواعدی است که ما در این مقاله از سری مقالات آتلیه معماری مسعودیان قصد داریم به شرح و بررسی هرکدام از این اصول و قواعد بازسازی باغ ویلا بپردازیم تا بتوانید یک محل مخصوص به خود داشته باشید و در آن به اوقات خوشی را به استراحت، همنشینی یا حتی باغبانی بپردازید. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌دهیم که مقاله‌ی بازسازی ویلا را مطالعه بفرمایید.

باغ ویلا چیست؟

باغ ویلا چیست و چه فرق‌هایی با ویلای معمولی دارد؟ مواردی وجود دارد که این دو را از هم متمایز می‌کند. برای مثال مساحت باغ ویلا بیشتر از ویلا است. تعداد اتاق‌های آن معمولا بیشتر است و امکانات بیشتری نظیر استخر، جکوزی، زمین بازی، محل باغبانی و … را دارا می‌باشد. حالا باید دید که برای بازسازی باغ ویلا چه مراحلی را باید پیش گرفت؟

مراحل بازسازی باغ ویلا

بازسازی باغ ویلا دارای مراحل مختلفی می‌باشد که در هر مرحله باید دقت کافی را به عمل آورد چرا که هر قسمت دارای اهمیت خاص به خود می‌باشد. مراحل بازسازی باغ ویلا به شرح زیر می‌باشد:

  • بازسازی نما
  • بازسازی دیوارها
  • بازسازی سقف
  • بازسازی کفپوش
  • بازسازی سروس بهداشتی و حمام
  • بازسازی آشپزخانه
  • بازسازی پشت بام
  • بازسازی حیاط و استخر
  • نورپردازی
  • تعویض چهارچوب درب و پنجره‌ها
  • طراحی بالکن و تراس

که مربوط به نما و ظاهر در بازسازی باغ ویلا می‌باشد یا:

  • تعمیر یا تعویض لوله کشی آب
  • تعمیر یا تعویض سیم کشی برقی
  • تعمیر یا تعویض تاسیسات گرامیشی، سرمایشی و تهویه
  • تعمیر یا تعویض لوله کشی گاز
  • تعمیر و مرمت اسکلت در بازسازی باغ ویلا

 که مربوط به زیربنا و استحکام می‌باشند که در بازسازی آپارتمان‌ قدیمی و ویلا دارای اهمیت بالایی می‌باشند. در میان مراحل بازسازی باغ ویلا اگر قصد داشته باشید که اتاق یا طبقه‌ای اضافه کنید یا حتی بخواهید که نقشه‌کشی را تغییر دهید باید بدانید باید از طرف شهرداری منطقه اقدام به کسب مجوز نمایید.

بازسازی باغ ویلا

بازسازی باغ ویلا

بازسازی باغ ویلا

بازسازی باغ ویلا

مقاله پیشنهادی برای مطالعه:‌ قوانین بازسازی آپارتمان 

همچنین به یاد داشته باشید که اولین بخش هر بازسازی‌ای تخریب قسمت تخریب آن می‌باشد که می‌بایست زیر نظر کارشناسان و متخصصان انجام شود. برای کاهش هزینه‌ی بازسازی باغ ویلا می‌بایست که اولویت بندی انجام دهید و طبق برنامه پیش بروید برای اینکه اولویت بندی مناسبی داشته باشید بهتر است که ابتدا به سراغ قسمت‌هایی بروید که از نظر فنی نیاز به بازسازی دارند بعد از اتمام آن بخش‌ها به زیباسازی ویلا باغ خود بپردازید. برای طراحی ویلا باغ و تعیین اینکه چه چیزهایی می‌خواهید و چه انتظاراتی از بازسازی باغ ویلا خود دارید کار شما است اما اقدامات عملی را باید به دست طراحان مجریان شرکت معتبر بسپارید. تیم معماری آتلیه معماری مسعودیان با کادر مجرب و حرفه‌ای خود می‌تواند تمامی انتظارات شما را از یک بازسازی باغ ویلای رویایی برآورده کند.

بازسازی باغ و ویلا بخش نما

یکی از اولین و مهمترین قسمت‌هایی از باغ ویلا که نظرها را به خود جلب می‌کند نمای آن می‌باشد. نمی‌توان از تاثیری که نما در بازسازی باغ ویلا می‌گذارد چشم پوشی کرد. اما علاوه بر زیبایی بازسازی نمای باغ ویلا باعث بالا رفتن کیفیت ساخت آن و همچنین بالاتر رفتن امنیت آن می‌شود. در بازسازی باغ ویلا بخش نما، می‌توانید از رنگ‌های روشن استفاده کنید یا اینکه سنگ‌های مختلف را به کار ببرید. همچنین می‌توانید برای زیباتر رسیدن آن بخش‌هایی را نقاشی کنید که به زیبایی نمای باغ ویلا می‌افزاید. تغییر و تعویض پنجره‌ها و درب ورودی نیز در شیک‌تر شدن نما باغ ویلا تاثیرگذار است. همچنین نما نشان دهنده‌ی سبک بازسازی باغ ویلا می‌باشد. اگر در ساخت آن از سنگ یا چوب استفاده کنید می‌توانید به سراغ سبک‌ معماری کلاسیک بروید ولی اگر به جای آن از رنگ‌‌های خنثی مانند سفید، طوسی یا مشکی استفاده کنید شرایط را برای بازسازی باغ ویلا به سبک مدرن فراهم کرده‌اید.

ترمیم سقف، دیوارها و کفپوش در بازسازی باغ ویلا

در بسیاری از نقاط کشور که هوای مطلوبی برای ساخت ویلا می‌باشد معمولا این مشکل پیش می‌آید که دیوارها و کفپوش‌ها به دلیل نم و رطوبت هوا دچار آسیب‌هایی می‌شوند. برای مثال در بازسازی ویلا در شمال نیز که میزان رطوبت هوا زیاد است شاهد آثار خرابی بر روی سقف،‌ دیوار و کفپوش‌ها هستیم. به منظور جلوگیری از پیش آمدن مخاطرات مالی و جانی بهتر است که از با استفاده از مصالح مرغوب به ترمیم دیوارها و کفپوش بپردازید. برای خرید متریال مناسب چند راه پیش روی دارید: خودتان وارد عمل شوید که وقت و دردسر زیادی به همراه دارد. از پیمانکار بخواهید این کار را برای شما انجام دهد که ریسک بالایی دارد و ممکن است پیمانکار برای سود بیشتر از مصالح نامرغوب استفاده کند. اما مطمئن‌ترین راه برای خرید متریال مناسب استفاده از روش مدیریت پیمان می‌باشد که در این روش یک تیم طراحی و اجرا مدیریت کار بازسازی را به عهده می‌گیرد و برای بهبود کیفیت کار خود از بهترین مصالح موجود در بازار استفاده می‌کند.

بازسازی باغ ویلا

بازسازی باغ ویلا

بازسازی سرویس بهداشتی و حمام

از آنجایی که باغ ویلا یک مکانی است برای تفریح و استراحت پس نباید مدت زمان زیادی صرف تمیزکاری و شست و شو شود. به همین دلیل استفاده از مصالحی که هم در برابر تماس مستقیم و مکرر با آب و مواد شوینده مقاوم باشد و هم با یک بار شست و شو مانند روز اول تمیز شود، از الزامات است. همچنین می‌توانید امکانات بیشتری نیز با قرار دادن توالت فرنگی، کابینت‌های ضد آب، جکوزی یا سونا بخار خانگی، برای خود فراهم کنید.

بازسازی باغ ویلا قسمت آشپزخانه

باغ ویلا به دلیل مساحت بالای خود معمولا از آشپزخانه‌های بزرگی برخوردار است که باعث می‌شود دست شما در ایجاد تغییرات باز باشد. شما می‌توانید از یک میز ناهارخوری بزرگ در وسط آن بهره ببرید ولی از آنجایی که بیشتر دوست داریم غذا را در بالکن و فضای باز صرف کنیم می‌توانید به جای آن یک جزیره‌ی بزرگ در وسط آشپزخانه قرار دهید. بسته به ساختار و سبک بازسازی باغ ویلا خود باید دست به انتخاب کابینت‌ها بزنید. چرا که کابینت‌ها یکی از مهمترین بخش‌های بازسازی ویلا می‌باشند که باید توجه ویژه‌ای به مدل و هارمونی آن با محیط اطراف داشت. به هنگام طراحی و نصب کابینت‌ها محل قرارگیری وسایل نیز مشخص می‌شود و یک چیدمان خوب به نحوی است که بتواند ارتباط میان قسمت‌های مختلف مانند پخت و پز، شست و شو و نگهداری از وسایل را ایجاد نماید.

بازسازی باغ ویلا

بازسازی باغ ویلا

بازسازی حیاط و استخر

بازسازی حیاط ویلا یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن می‌باشد مخصوصا اگر یک باغ ویلا داشته باشید و بخواهید در آن به کاشت سبزی و باغبانی روی‌ آورید. از طرفی برای خود و مهمانانتان امکانات رفاهی را تدارک ببینید و از استراحت و تفریح در یک مکان باصفا و آرامشبخش لذت ببرید. برای بازسازی حیاط باغ ویلا بهتر است که آن را به چند بخش تقسیم کنید. قسمت ورودی را می‌توانید با چمن‌کاری و کاشت درختان و گل‌های تزئینی بی‌آرایید. قرار دادن یک درب ورودی زیبا را نیز نباید فراموش کنید. سپس به سراغ قسمت دیگر که مربوط به پذیرایی و استراحت مهمانان می‌باشد بروید.

بیشتر بخوانید: طراحی استخر ویلا

می‌توانید در قسمتی از حیاط ویلا باغ یک آلاچیق بگذارید از آبنما استفاده کنید. ساخت زمین بازی کودکان و همچنین ساخت استخر در بازسازی باغ ویلا می‌تواند یک ایده‌ی جذاب و کاربردی جهت هرچه بهتر شدن آن می‌شود.

بازسازی باغ ویلا

1

215daa1e37be29d322a731d4b56561d3

gard lemn orizontal modern

patio design

yvkauveruvr

طراحی بالکن و تراس

بالکن و تراس بخشی از باغ ویلا است که می‌تواند محل صرف غذا و دور هم نشستن‌های خانوادگی و دوستانه باشد. در طراحی این بخش از بازسازی باغ ویلا باید بتوانید که تمامی ادوات لازم در جهت آرامش بخشی هرچه بیشتر فضا را فراهم آورید. استفاده از صندلی، نیمکت و میز مناسب، گذاشتن باربیکیو و قرار دادن گلدان‌های متعدد می‌تواند از ایده‌های مفید جهت طراحی بالکن در بازسازی باغ ویلا می‌باشد.

نورپردازی

اگر می‌خواهید که باغ ویلا شما به زیبایی بدرخشد و در عین زیبایی کاربردی باشد باید از نورپردازی درخور آن بهره ببرید. با توجه به متراژ بالای بنای باغ ویلا باید از وسایل نورپردازی مناسبی استفاده کنید تا بتوانید تمامی بخش‌های آن را روشن کنید. در این مقطع نیز باید به سبک معماری و بازسازی باغ ویلا خود توجه داشته باشید. اگر از متدهای مدرن پی‌روی می‌کنید می‌توانید از هالوژن‌ها و نور‌های ال ای دی استفاده کنید یا اینکه از لوستر‌هایی با طراحی مدرن بهره ببرید. ولی اگر سبک بازسازی ویلای شما کلاسیک است بهتر است که از لوستر‌های بزرگ استفاده کنید. همچنین نورپردازی مربوط به داخل خانه نمی‌باشد و قسمت‌های دیگری مانند حیاط ویلا باغ را باید در نظر بگیرید. چراغ‌ها و لامپ‌هایی در مدل‌های فانتزی و شیکی برای نورپردازی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

اقدامات لازم جهت بالا رفتن استحکام در بازسازی باغ ویلا

می‌دانیم که یکی از دلایل اصلی برای اقدام به بازسازی باغ ویلا بالا بردن کیفیت ساخت و استحکام سازه می‌باشد. برای دست یابی به این امور باید یک سری نکات را رعایت کرد. استفاده از متریال مرغوب یکی از مهمترین اقداماتی است که باید انجام دهید. در وهله‌ی بعدی باید از متخصصان و نیروی کار حرفه‌ای در بازسازی باغ ویلا خود بهره ببرید تا بتوانند تمامی نقاطی که نیاز به ترمیم و مرمت دارد اعم از لوله‌کشی‌ و سیم‌کشی‌ها، تاسیسات آبی و برقی، وسایل گرمایشی و سرمایشی، دیوارها و کفپوش‌ها و … را شناسایی کرده و اقدام به بازسازی‌ آن نمایند.

بازسازی باغ ویلا

بازسازی باغ ویلا

هزینه بازسازی باغ ویلا

نمی‌توان به فکر بازسازی باغ ویلا افتاد و به هزینه‌های آن توجهی نکرد. معمولا باغ ویلاها بناهای بزرگ و گران قیمتی‌ هستند که اگر به خوبی مورد بازسازی قرار نگیرند ممکن است دچار افت قیمت شدیدی شوند. صرفه‌‌جویی و پرهیز از ریخت و پاش‌های بی مورد کار معقولی است ولی باید بدانید که اگر در بازسازی باغ ویلا خود کوتاهی کنید و بخواهید که با هزینه‌های کم آن را بازسازی کنید ممکن است دچار خطرات احتمالی شوید یا اینکه به هنگام فروش آن دچار ضرر‌های مالی شوید.

سخن آخر

بازسازی باغ ویلا می‌تواند یک ایده‌ی جذاب باشد و به نحوی پیش رود که یک مکان دلباز، شیک و کاربردی برای شما فراهم شود تا بتوانید از آخر هفته‌ها و تعطیلات خود بهترین استفاده را ببرید. ولی در نظر داشته باشید که یک مکان بزرگ و نفیسی مانند باغ ویلا باید اصولی و طبق قواعد بازسازی شود که ما در این مقاله به تعدادی از آن‌ها اشاره کردیم. تمامی بخش‌های بازسازی باغ ویلا اعم از ترمیم دیوارها، اقدامات لازم جهت بالا بردن استحکام بنا و همچنین فراهم کردن لوازم و ادوات تفریحی مناسب از جمله نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید. همچنین در نظر داشته باشید که بنایی به وسعت باغ ویلا نیازمند یک تیم حرفه‌ای و مجرب می‌باشد. شما با سپردن وظیفه‌ی بازسازی باغ ویلا خود به تیم معماری آتلیه معماری مسعودیان می‌توانید از نزدیک شاهد روند بازسازی باغ ویلا خود به بهترین شکل باشید.

آخرین نوشته ها

تماس با آتلیه معماری مسعودیان

تلفن ثابت

88211892 - 021

ایمیل

info@msdarchitect.com

آدرس

تهران، ملاصدرا، خیابان خوارزمی، مجتمع خوارزمی

امیر حسین مسعودیان
امیر حسین مسعودیان
مهندس معماری. نزدیک به دو دهه در زمینه معماری، نقشه کشی ساختمان، طراحی دکوراسیون داخلی، بازسازی ساختمان، طراحی و ساخت ویلا فعالیت میکنم. هدف ما امکان ارائه خدمات با کیفیت و تهیه محتوای خوب در زمینه معماری و دکوراسیون می باشد.
امیر حسین مسعودیان
امیر حسین مسعودیان
مهندس معماری. نزدیک به دو دهه در زمینه معماری، نقشه کشی ساختمان، طراحی دکوراسیون داخلی، بازسازی ساختمان، طراحی و ساخت ویلا فعالیت میکنم. هدف ما امکان ارائه خدمات با کیفیت و تهیه محتوای خوب در زمینه معماری و دکوراسیون می باشد.

ارسال دیدگاه