بازسازی خانه کوچک

مهم ترین اصول بازسازی خانه کوچک

امتیاز دهی

بازسازی خانه کوچک امروزه در تهران و سایر شهرهای شلوغ که متراژ خانه‌ها به تبع گسترش شهرنشینی پایین آمده است امری مرسوم می‌باشد. همچنین با توجه به قیمت‌های سر به فلک کشیده‌ی مسکن، بازسازی در تهران برای خانه بسیار منطقی‌تر از خرید یک خانه جدید می‌باشد. داشتن یک خانه کوچک با یک بازسازی مناسب ممکن است دلنشین‌تر از یک خانه‌ی بزرگ بهم ریخته و بدشکل باشد. ولی برای بازسازی خانه کوچک باید یک سری اصول را رعایت کنید که ما در این مقاله این اصول را برای شما عنوان خواهیم کرد و توضیح می‌دهیم. شما می‌توانید جهت بازسازی خانه کوچک خود با تیم آتلیه معماری مسعودیان تماس حاصل فرمایید.

اصول بازسازی خانه کوچک

چند مدل خانه و بازسازی وجود دارد که انواع آن به شرح زیر است:

با اغماض از دردسرها، گرد و خاک‌ها و هزینه‌ها، بازسازی خانه کوچک را می‌توان یک کار مفرح و لذت بخش دانست. چرا که این کار باعث می‌شود که خانه‌ای دقیقا مطابق با آنچه انتظار دارید برایتان فراهم شود و اوقات خوشی را در آن بگذرانید و به راحتی بتوانید در آنجا آسایش پیدا کنید. اما برای این کار نیاز به رعایت اصول بازسازی خانه کوچک می‌باشید که در ادامه به معرفی آ‌ن‌ها خواهیم پرداخت.

بازسازی خانه کوچک

بیشتر بخوانید: بازسازی آپارتمان در تهران

اصول بازسازی خانه کوچک به شرح زیر می‌باشد:

  • بازسازی خانه کوچک در کمترین زمان ممکن
  • طراحی و نقشه‌کشی مجدد
  • بازسازی خانه کوچک با توجه به متراژ
  • استفاده از المان‌های مدرن و به روز
  • تغییر مکان‌های بلااستفاده به بخش‌های پرکاربرد
  • استفاده از رنگ‌های روشن
  • به کار بردن وسایلی با طرح‌های عمودی

بازسازی خانه کوچک

بازسازی خانه کوچک

ایده بازسازی خانه کوچک

برای بازسازی خانه کوچک می‌توانید از ایده‌هایی در جهت بهتر شدن آن استفاده کنید که به شرح زیر می‌باشد:

  • تغییر محل دیوارها
  • تعویض کفپوش
  • تعویض قاب پنجره و درب‌ها

خانه خود را دلبازتر کنید

یکی از اقداماتی که باید در خلال بازسازی خانه کوچک انجام دهید دلبازتر نشان دادن آن است. برای تحقق این امر می‌توانید از رنگ‌های روشن در نقاشی دیوارها بهره ببرید. چرا که رنگ‌های روشن نور را بیشتر بازتاب می‌دهند و باعث می‌شوند که توهم فضایی ایجاد شود یعنی خانه بزرگتر از آن چه که هست خود را نشان دهد.

بازسازی خانه کوچک

بیشتر بخوانید: بازسازی ساختمان اداری و تفاوت آن با بازسازی آپارتمان

حتی می‌توانید به دلخواه خود یکی از دیوارها را برگزینید و روی آن را طرح‌های عمودی بکشید اینگونه دیوارهای شما بلندتر از آنچه هستند نشان داده خواهند شد.  یا به جای این کار می‌توانید از تابلوهای عمودی بلند استفاده کنید یا اینکه از آینه‌های عمودی در پذیرایی خانه کوچک به کار ببرید که با بازتاب فضا آنجا را بزرگتر نشان می‌دهد.

بازسازی خانه کوچک

بازسازی خانه کوچک

از دیگر کارهایی که می‌توانید جهت دلبازتر شدن خانه انجام دهید استفاده‌ از نور طبیعی است. در نظر داشته باشید که نور طبیعی که به کار می‌برید باید به اندازه باشد. در خانه‌هایی که از دارای تراس می‌باشند و از طراحی بالکن استفاده  کرده‌اند به خوبی نور خانه را تامین می‌کنند اما برای خانه‌هایی که بالکن یا تراس ندارند بهتر است که از پنجره‌های بزرگتر استفاده کنند تا اجازه دهند نور کافی به درون خانه راه یابد.

برای مطالعه:‌ آشنایی با قوانین بازسازی ‌آپارتمان

بازسازی آشپزخانه کوچک

اقداماتی که در بخش قبلی ذکر کردیم همگی مربوط به بازسازی پذیرایی خانه کوچک می‌باشد. اما برای بازسازی آشپزخانه کوچک چه تدابیری باید اندیشید؟

بازسازی خانه کوچک

بازسازی خانه کوچک

در بسیاری از موارد بازسازی خانه کوچک اپن و دیواری که آشپزخانه و پذیرایی را از هم جدا می‌کنند را تخریب می‌کنند. شما نیز می‌توانید از این ترفند استفاده کنید ولی بهتر است که با یک کاناپه این دو قسمت را از هم جدا سازید. یکی از کارهایی که در بازسازی آشپزخانه کوچک از آن باید بپرهیزید استفاده از جزیره می‌باشد. جزیره در وسط آشپزخانه شاید زیبا باشد ولی به درد خانه‌های کوچک نمی‌خورد چرا که محدودیت فضا را بیشتر می‌کند. شما می‌توانید به جای آن از یک میز ناهارخوری کوچک بهره ببرید. انتخاب کابینت‌ها نیز بسیار مهم است. برای کاربرد بیشتر آن‌ها می‌توانید از کابینت‌هایی با ظرفیت بالا استفاده کنید.

بازسازی خانه کوچک

بازسازی خانه کوچک

دکوراسیون اصولی

در مقاله‌ای با عنوان طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی به اصول این کار پرداخته‌ایم که خواندن آن می‌تواند اطلاعات کاملی در اختیار شما بگذارد.

بیشتر بخوانید: ایده برای بازسازی آپارتمان

معمولا چیدمان دکوراسیون داخلی بعد از عمل بازسازی صورت می‌گیرد. برای این کار باید از مبلمان مناسب فضا استفاده کنید و همچنین وسایلی به کار ببرید که با ایجاد کمترین فضای ممکن بیشترین کارایی را داشته باشند.

بازسازی خانه کوچک

بازسازی خانه کوچک

استفاده از شلف‌ها و ویترین‌هایی با ارتفاع زیاد و عرض کم از جمله راهکارهایی است که می‌توانید جهت بهتر شدن بازسازی خانه کوچک به کار ببرید.

بازسازی خانه کوچک

بازسازی خانه کوچک

بازسازی خانه های کوچک قدیمی

در مقاله بازسازی آپارتمان قدیمی به طور مفصل توضیح داده‌ایم که چه کارهایی باید برای بازسازی آپارتمان قدیمی انجام دهید. بازسازی خانه قدیمی کوچک دارای حساسیت بیشتری می‌باشد چرا که به دلیل عمر بالای سازه ممکن است دچار خرابی‌های بیشتری شده باشد و ممکن است که نیازمند دقت بیشتری می‌باشد. در بازسازی خانه کوچک قدیمی می‌توانید بخشی را به بازسازی حیاط اختصاص دهید تا فضای کاربردی بیشتری برای شما ایجاد شود.

بازسازی خانه کوچک

بازسازی خانه کلنگی کوچک

بازسازی خانه کلنگی کوچک بخشی از بازسازی خانه قدیمی می‌باشد. خانه کلنگی به سازه‌ای می‌گویند که عمر زیادی داشته باشد و بخش‌هایی از آن تخریب شده باشد. معمولا خانه‌های کلنگی را می‌کوبند و به آپارتمان تبدیل می‌کنند ولی اگر کسی قصد داشته باشد تا به بازسازی خانه کوچک کلنگی خود بپردازد این کار را می‌تواند به تیم آتلیه معماری مسعودیان محول کند.

بیشتر بخوانید: هزینه بازسازی آپارتمان

به یاد داشته باشید که هزینه بازسازی خانه کلنگی بیشتر از خانه‌های نوساز یا معمولی می‌باشد. ولی همچنین باعث می‌شود که ارزش مادی خانه نیز بالا برود و فروش آن راحت‌تر شود.

بازسازی خانه کوچک

بازسازی خانه دوبلکس کوچک 

خانه دوبلکس به یک واحد خانه با دو طبقه می‌گویند. برای بازسازی خانه دوبلکس کوچک می‌توانید از ایده‌هایی جهت لوکس‌تر شدن آن بهره ببرید.

بازسازی خانه کوچک

خانه دوبلکس کوچک در حالت عادی از خانه‌ی کوچک متراژ بالاتری دارد و به همین دلیل باعث می‌شود که دست شما در بازسازی خانه باز تر باشد. ایده بازسازی خانه کوچک دوبلکس از جمله موارد زیر می‌باشد:

  • استفاده از پارتیشن برای جداسازی بخش‌ها
  • به کار بردن نورپردازی مناسب به نحوی که تمام خانه روشن باشد
  • استفاده‌ از نرده‌های مدرن یا لوکس
  • چیدمان مناسب
  • بازسازی حیاط
  • ساخت حوض یا استخر
  • نقاشی و رنگ‌کاری مناسب

کلام پایانی

بازسازی خانه کوچک یک اقدام جذاب و لذت بخش می‌باشد که می‌تواند محیطی دلباز، صمیمی و با صفا برای شما فراهم کند. البته بازسازی خانه کوچک نیازمند رعایت اصول و قواعد آن می‌باشد که ما در این مقاله سعی داشتیم که پاره‌ای از آن‌ را توضیح دهیم. برای دستیابی به اطلاعات کافی و استعلام قیمت‌ها می‌توانید با مشاوران تیم آتلیه معماری مسعودیان تماس گرفته و از مشاوره‌ی رایگان بهره‌مند شوید.

آخرین نوشته ها

تماس با آتلیه معماری مسعودیان

تلفن ثابت

88211892 - 021

ایمیل

info@msdarchitect.com

آدرس

تهران، ملاصدرا، خیابان خوارزمی، مجتمع خوارزمی

امیر حسین مسعودیان
امیر حسین مسعودیان
مهندس معماری. نزدیک به دو دهه در زمینه معماری، نقشه کشی ساختمان، طراحی دکوراسیون داخلی، بازسازی ساختمان، طراحی و ساخت ویلا فعالیت میکنم. هدف ما امکان ارائه خدمات با کیفیت و تهیه محتوای خوب در زمینه معماری و دکوراسیون می باشد.
امیر حسین مسعودیان
امیر حسین مسعودیان
مهندس معماری. نزدیک به دو دهه در زمینه معماری، نقشه کشی ساختمان، طراحی دکوراسیون داخلی، بازسازی ساختمان، طراحی و ساخت ویلا فعالیت میکنم. هدف ما امکان ارائه خدمات با کیفیت و تهیه محتوای خوب در زمینه معماری و دکوراسیون می باشد.

ارسال دیدگاه