هزینه بازسازی آپارتمان

هزینه بازسازی آپارتمان

امتیاز دهی

آیا خانه شما به بازسازی نیاز دارد اما نمی‌دانید که هزینه بازسازی آپارتمان چقدر است؟ می‌دانیم که بازسازی آپارتمان قدیمی یک امر ضروری می‌باشد مخصوصا اگر قسمت یا قسمت‌هایی از آپارتمان تخریب شده یا نیاز به تعمیر داشته باشند و در صورت بازسازی نشدن تبعات بدی برای شما به همراه داشته باشد. همچنین با افزایش قیمت مسکن دیگر همه‌ی افراد قادر به جا به جایی نیستند و از همین رو بهتر است که برای صرف هزینه‌ی گزاف برای نقل مکان به یک خانه‌ی بهتر می‌توانید همان خانه‌ای که در آن سکونت دارید را به بهترین شکل، باب میل سلیقه‌ی خود طراحی کنید. ما در این مقاله از سری مقالات آتلیه معماری مسعودیان سعی داشته‌ایم تا برآورد کاملی از تمامی هزینه بازسازی آپارتمان برای شما داشته باشیم.

 

هزینه بازسازی آپارتمان

نحوه محاسبه هزینه بازسازی آپارتمان در تهران

به طور کلی هزینه بازسازی آپارتمان به دو روش محاسبه می‌‌شود:

  1. متری: محاسبه‌ی هزینه بازسازی آپارتمان به صورت متری به اینگونه‌‌ است که بازسازی را بر اساس هر متر مربع محاسبه می‌کنند.
  2. کلی: به این صورت که پیمانکار به طور کامل خانه را بررسی می‌کند و در بعد از بازرسی کامل قیمت نهایی را اعلام می‌کند که این روش دارای ریسک‌های زیادی می‌باشد و اگر با یک مشاور خوب ارتباط نداشته باشید به احتمال زیاد سر شما کلاه می‌رود.

 

هزینه بازسازی آپارتمان

هزینه بازسازی آپارتمان

 

متوسط هزینه بازسازی آپارتمان متری چند؟

در کار ساختمان هیچگاه نمی‌توان قیمت دقیقی ارائه کرد. همه‌ی قیمت‌‌هایی درج شده در این مقاله نیز حدودی بوده چرا که هزینه‌ی متریال و اجناس کاملا متغیر بوده و همینطور با توجه به سبک‌ معماری مدنظر شما قیمت‌ها با هم تفاوت پیدا می‌کند. شما برای استعلام کامل از قیمت‌‌ها با کارشناسان مربوطه‌ تماس حاصل فرمایید.

 

min

 

هزینه بازسازی آپارتمان شامل چه بخش‌هایی می‌شود

به طور کلی بسیاری از موضوعات بر روی هزینه بازسازی آپارتمان تاثیرگذاراند. برای مثال قیمت مصالح که روز به روز در حال افزایش است و یا قیمت کارگر که بسته به افراد مختلف متغیر است. دیگر موضوعی که بر هزینه‌ی بازسازی خانه بسیار تاثیرگذار است سبک معماری آن می‌باشد. آیا قصد بازسازی کامل را دارید یا فقط بخش‌هایی از آن مد نظر شماست؟ آیا به دنبال طراحی لوکس می‌گردید یا یک معماری ساده را ترجیح می‌دهید؟ در این قسمت فقط می‌خواهیم بخش‌هایی که هزینه بازسازی آپارتمان را شامل می‌شوند را به طور مختصر بیان کنیم.

 

Renovations min

هزینه بازسازی آپارتمان

 

هزینه بازسازی آشپزخانه

از آشپزخانه به عنوان قلب تپنده‌ی هر خانه‌ای یاد می‌شود و دلیل آن هم این است که زندگی بیشتر در آن جریان دارد و افراد خانه‌دار بیشتر وقت خود را در آنجا سر می‌کنند از همین جهت بازسازی آن از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین امکان تخریب آشپزخانه به دلیل وجود لوله‌کشی آب و همینطور برخورد زیاد با آب امکان تخریب بیشتری به نسبت پذیرایی یا اتاق‌ها دارد اما به طور کلی هزینه بازسازی آشپزخانه شامل موارد زیر می‌شود:

  • بازسازی کف آشپزخانه: کفپوش آشپزخانه با توجه به متریال استفاده شده، هزینه‌های مختلفی را در بر می‌گیرد که به شکل زیر می‌باشد:
  1. قیمت پارکت: برای کف آشپزخانه معمولا پارکت استفاده نمی‌کنند چرا که اکثر پارکت‌ها به آب حساس بوده و سریع خراب می‌شود.
  2. قیمت سرامیک: قیمت سرامیک‌ها بر اساس نوع جنس و کیفیت آن دسته‌بندی می‌شوند.

 

هزینه بازسازی آپارتمان

 

  • تعمیر یا تعویض تاسیسات و لوله‌کشی: تاسیسات برقی، لوله‌کشی آب و همینطور سیستم تهویه هوا یکی از اقداماتی است که هنگام بازسازی کامل آشپزخانه انجام می‌پذیرد و کارشناسان و معماران بعد از اتمام بازبینی کامل می‌توانند قیمت آن را اعلام کنند.
  • تعویض سینک: سینک ظرفشویی و شیرآلات آن تماما بستگی به نوع جنسی که خریداری می‌کنید دارد و خرید آن می‌تواند به عهده‌ی خود شما و یا پیمانکار باشد.
  • بازسازی کابینت‌ و صفحه کابینت: رکن اصلی بازسازی آشپزخانه، بازسازی کابینت‌ها می‌باشد که بیشترین توجه را بعد از بازسازی به خود جلب می‌کند و جلوه‌گر اصلی آشپزخانه شما می‌باشد. معمولا قیمت کابینت را به صورت متری محاسبه می‌کنند اما ممکن است قیمت تمام شده با قیمت متری محاسبه شده تفاوت‌هایی داشته باشد.
  • بازسازی سقف: برای سقف آشپزخانه‌ها (در صورت نیاز به بازسازی) معمولا از سقف کاذب استفاده می‌کنند که هم قیمت نصب راحت‌تری دارد و هم از زیبایی و کیفیت بالاتری برخوردار است و در ضمن  هزینه بازسازی آپارتمان ارزان‌تر از سقف گچی می‌باشد.

 

هزینه بازسازی آپارتمان

 

هزینه‌ی بازسازی پذیرایی

سالن پذیرایی نیز از مهمترین بخش‌های خانه است چرا که هم محلی است برای استراحت و جمع‌شدن اعضای خانواده و هم محل پذیرایی از مهمانان می‌باشد پس باید در ساخت آن بسیار دقت به عمل آورد. در این بخش هم باید توجه داشته باشید که از چه سبک معماری‌ای می‌خواهید در بازسازی خانه بهره ببرید. مطمئنا هزینه بازسازی آپارتمان به سبک کلاسیک و لوکس بیشتر از بازسازی مدرن می‌باشد. اما به طور کلی هزینه‌ی بازسازی پذیرایی خانه به شرح زیر می‌باشد:

  • بازسازی کفپوش: بازسازی کفپوش پذیرایی خانه بسیار مهم می‌باشد و در طراحی هر سبک از متریال‌های خاص به خود استفاده می‌شود.

قیمت کفپوش سرامیک(مخصوص معماری کلاسیک): ۳۵۰.۰۰۰ تومان

چسب سرامیک: ۲۵۰.۰۰۰ تومان در بسته‌های ۲۰ کیلیویی

قیمت کفپوش پارکت(مخصوص معماری مدرن): ۳۰۰.۰۰۰ تومان

 

هزینه بازسازی آپارتمان

 

  • نقاشی دیوار و سقف: استفاده از جنس‌های مختلف در قیمت گذاری بسیار تاثیر دارند اما شما می‌‌توانید از کاغذ دیواری در به جای نقاشی استفاده کنید.

هزینه‌ی نقاشی سقف و دیوار رنگ روغن: ۷۵.۰۰۰ – ۱۱۰.۰۰۰ تومان

هزینه‌‌ی کناف: ۳۸۰.۰۰۰ تومان

 

هزینه بازسازی آپارتمان

 

  • بازسازی تاسیسات: یکی از عوامل مهم تاثیرگذار در بحث هزینه بازسازی آپارتمان تاسیسات برقی می‌باشد. نور همانطور که در مقاله‌ی بازسازی خانه‌های کوچک نیز گفته شد یک عنصر حیاتی در بزرگ و فاخر جلوه‌دادن خانه است. از همین رو شما باید هزینه‌ای را برای بازسازی نورپردازی خانه و دیگر تاسیسات و سیم‌کشی‌های برقی خانه در نظر بگیرید.
  • تعویض چهارچوب در و پنجره:

 

هزینه بازسازی آپارتمان

 

*نکته: تمامی قیمت‌ها بر اساس متر مربع است. قیمت‌ها ابعاد هر سرامیک ۶۰×۱۲۰ می‌باشد. اجرت نصب سرامیک متری ۱۷۰،۰۰۰ تومان می‌باشد. هر متر مربع سرامیک بین ۷ تا ۸ کیلو چسب نیاز دارد. جنس رنگ برای سقف و دیوار نیز بسیار در قیمت تاثیر دارد. همه‌ی اجناس استفاده شده از بهترین برند‌های ایرانی و خارجی می‌باشد. قیمت رنگ و کناف به مدل دیوار و زیرکاری نیز بستگی دارد.

هزینه بازسازی سرویس بهداشتی و حمام خانه

بازسازی سرویس بهداشتی و حمام در صرفا از نظر زیبایی بصری بلکه از حیث امنیت و کیفیت زندگی نیز حائز اهمیت می‌باشد. یکی از دلایل بازسازی سرویس بهداشتی و حمام خانه برخورد مستقیم این بخش‌ها با آب و مواد شوینده می‌باشد که موجب تخریب و فرسودگی کف و دیوارها می‌شود. همچنین سیستم تهویه و خروج هوا نیز یکی از بخش‌های مهم است که حتما در طولانی مدت به بازسازی نیاز پیدا می‌کند. هزینه بازسازی سرویس بهداشتی و حمام خانه رابطه‌ی مستقیم با متریال و جنس‌های استفاده شده دارد.

 

هزینه بازسازی آپارتمان

 

برآورد هزینه بازسازی آپارتمان ویلایی کلنگی

یکی از دغدغه‌های اصلی هنگام بازسازی خانه کلنگی این است که به دلیل هزینه‌‌ی بازسازی به گونه‌ای نباشد که کار نیمه تمام انجام نشود. زیرا در این صورت تنها چیزی که برای شما می‌ماند یه کوه هزینه و یه خروار نخاله می‌باشد.

هزینه‌ی بازسازی بخش‌های مهم خانه را در قسمت‌های دیگر مقاله بیان کردیم اما بازسازی خانه کلنگی شامل هزینه‌های دیگری هم می‌شود که از جمله موارد زیر می‌باشد:

  1. هزینه پیمانکار: خانه‌های کلنگی ویلایی به دلیل تخریب زیاد که در طول ساختشان متحمل شده‌اند نیاز به یک پیمانکار خبره دارند که قیمت آن بیشتر از حد معمول می‌باشد ولی در عوض کیفیت کار نیز بسیار بالاتر می‌رود.
  2. هزینه‌ تخریب: خانه‌های کلنگی نیاز به تخریب گسترده دارند چرا که مدت زمان زیادی از ساخت آن‌ها می‌گذرد و مطمئنا دچار آسیب‌های بزرگی شده است و برای جلوگیری از بروز خطرات احتمالی جبران ناپذیر بهتر است که ابتدا کامل تخریب و سپس دوباره بازسازی شوند.
  3. سایر هزینه‌ها: اگر قصد دارید که خانه‌ی ویلایی خود را به همان شکل نگه‌ دارید و فقط بخش‌های اصلی آن را بازسازی کنید باید هزینه بازسازی آپارتمان مربوط به حیاط، تراس،‌ پارکینگ و حوض را نیز باید لحاظ کنید.

 

هزینه بازسازی آپارتمان

 

هزینه بازسازی خانه قدیمی

هزینه بازسازی آپارتمان قدیمی به دلیل تخریب‌های گسترده‌تر و آثار فرسودگی بیشتر نیاز به هزینه‌ی بیشتری به نسبت خانه‌‌های نوساز می‌باشد. خانه‌های نوسازی در بسیاری از موارد نیاز به بازسازی ندارند و بیشتر هزینه‌ی آن صرف زیباسازی می‌شوند ولی خانه‌های قدیمی در کنار زیبایی به نوسازی نیز نیاز دارند که هزینه‌ی دیگری به نسبت دیگر خانه‌ها دارد. همچنین شما می‌توانید جهت آشنایی با چگونگی بازسازی خانه‌ قدیمی به مقاله‌ای با همین عنوان رجوع کنید.

آخرین نوشته ها

تماس با آتلیه معماری مسعودیان

تلفن ثابت

88211892 - 021

ایمیل

info@msdarchitect.com

آدرس

تهران، ملاصدرا، خیابان خوارزمی، مجتمع خوارزمی

امیر حسین مسعودیان
امیر حسین مسعودیان
مهندس معماری. نزدیک به دو دهه در زمینه معماری، نقشه کشی ساختمان، طراحی دکوراسیون داخلی، بازسازی ساختمان، طراحی و ساخت ویلا فعالیت میکنم. هدف ما امکان ارائه خدمات با کیفیت و تهیه محتوای خوب در زمینه معماری و دکوراسیون می باشد.
امیر حسین مسعودیان
امیر حسین مسعودیان
مهندس معماری. نزدیک به دو دهه در زمینه معماری، نقشه کشی ساختمان، طراحی دکوراسیون داخلی، بازسازی ساختمان، طراحی و ساخت ویلا فعالیت میکنم. هدف ما امکان ارائه خدمات با کیفیت و تهیه محتوای خوب در زمینه معماری و دکوراسیون می باشد.

ارسال دیدگاه