طراحی استخر ویلا

طراحی استخر ویلا

امتیاز دهی

طراحی استخر ویلا با رعایت نکات اصولی و همچنین پیاده‌سازی ایده‌های نو موجب می‌شود تا امکانات استراحتگاه، محل تفریح و شادی خانواده و دوستان بیشتر شود و علاوه بر بالا بردن سطح رفاه باعث بیشتر شدن ارزش مادی ویلا نیز می‌شود. راه‌های مختلفی برای طراحی استخر ویلا وجود دارد که ما در این مقاله به اهمیت طراحی استخر ویلا و همچنین نکاتی که باید در ساخت آن رعایت شوند می‌پردازیم. ولی به یاد داشته باشید که طراحی استخر ویلا کار هرکسی نمی‌باشد و برای این کار باید از متخصصان حرفه‌ای کمک بگیرید. تیم آتلیه معماری مسعودیان یک شرکت بازسازی با کادری مجرب می‌باشد که می‌توانید صفر تا صد طراحی استخر ویلا خود را به آن‌ها بسپارید.

 

طراحی استخر ویلا

طراحی استخر ویلا

طراحی استخر ویلا

طراحی استخر ویلا

طراحی استخر ویلا

طراحی استخر باغ ویلا

اگر قصد بازسازی طراحی ویلا باغ را دارید ما پیش‌تر در مقاله‌ای به توضیح اینکه بازسازی باغ ویلا چگونه است و چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد پرداخته بودیم که پیشنهاد می‌کنیم حتما سری هم به آن بزنید. ویلا باغ یک مکان با مساحت زیاد و بنایی فاخر است که ظرفیت‌های زیادی برای طراحی و اجرای ایده‌های زیادی در اختیار دارد. یکی از این ظرفیت‌ها طراحی استخر ویلا در آن می‌باشد که با رعایت اصول آن می‌توانید به راحتی آن را انجام دهید.

تعدادی از ویلا باغ‌ها در هنگام نقشه‌‌ کشی مکانی هم برای طراحی استخر ویلا در نظر گرفته می‌شود. اما در بسیاری از موارد ویلاهایی هستند که از قبل جایی برای استخر تعبیه نشده است و می‌بایست که با توجه به ظرفیت ویلا، متراژ آن و موقعیت مکانی که ویلا در آن قرار گرفته است، اقدام به طراحی استخر ویلا کنید. از آنجایی که در اکثر ویلا باغ‌ها قسمتی را به باغبانی و کشاورزی اختصاص می‌دهند باید استخر را برای حفظ پاکیزگی بیشتر باید طراحی استخر ویلا را دورتر از این مناطق انجام داد تا شاخ و برگ‌های درختان در آب استخر نریزد.

 

طراحی استخر ویلا

طراحی استخر ویلا

 

برای مطالعه بیشتر: ایده برای بازسازی آپارتمان

طراحی داخلی استخر ویلا در ۲ شکل متفاوت

به طور کلی طراحی استخر در ویلا به دو شکل صورت می‌گیرد که با توجه به متراژ ویلا و ظرفیت‌های آن باید تصمیم بگیرید که چه مدل طراحی استخر ویلا برای خود داشته باشد. در ادامه معرفی دو مدل طراحی استخر ویلا را خواهید خواند.

طراحی استخر داخل ویلا

طراحی استخر داخل ویلا به دو صورت انجام می‌گیرد: طراحی استخرویلا سرپوشیده – طراحی استخر ویلا روباز. در اکثر ویلاهایی که محوطه‌ی بزرگی ندارند یا اینکه بنای داخلی آن‌ها وسعت بالایی دارد امکان ساخت و طراحی استخر ویلا موجود می‌باشد. این مدل طراحی استخر ویلا فقط دارای یک استخر شنا نمی‌باشد بلکه بخش‌های مختلفی چون جکوزی، سونا و رختکن را نیز دارد. در ضمن برای فصول سرد سال که امکان استفاده از استخر در محوطه‌ی ویلا فراهم نمی‌باشد طراحی استخر ویلا در داخل آن می‌تواند این امکان را فراهم بیاورد که در فصل سرما نیز از آن استفاده نمایید.

 

طراحی استخر ویلا

 

طراحی استخر سر پوشیده ویلا

یکی از مدل‌های طراحی استخر ویلا در داخل آن مدل سرپوشیده می‌باشد که اغلب اوقات در طبقات تحتانی و زیرزمین‌ها احداث می‌شود تا هم دسترسی به دیگر قسمت‌های ویلا را سخت نکند و هم موجب نشت آب و نم‌زدگی سقف و دیوارها نشود. طراحی استخر ویلا سرپوشیده باعث می‌شود که به کودکان خود شنا بی‌آموزید، اوقات خوشی را سپری کنید و حتی به آب درمانی بپردازید.

نه اینکه بعد از طراحی استخر ویلا به صورت سر پوشیده دیگر نیازی به رسیدگی نداشته باشد اما از نظر تمیزکاری و حفظ پاکیزگی آن زحمت کمتری به نسبت استخر رو باز می‌طلبد. ولی خب در عین حال هزینه‌ی طراحی استخر ویلا به صورت سرپوشیده بیشتر از طراحی استخر ویلا در حیاط می‌باشد.

 

طراحی استخر ویلا

 

طراحی استخر حیاط ویلا

یکی دیگر از اشکال طراحی استخر ویلا، ساخت آن در حیاط می‌باشد که در مقاله‌ی ساخت استخر خانگی مدل‌های مختلف طراحی و اجرای آن را برای شما مخاطبان گرامی شرح داده‌ایم. اما اگر به دنبال طراحی استخر ویلا در حیاط می‌باشید باید اول به این سوال پاسخ دهید که مکان طراحی استخر ویلا از قبل تعیین شده است یا خیر؟ اگر موقع ساخت ویلا قسمتی نیز برای استخر در نظر گرفته شده است که هیچ اما اگر از قبل محلی برای طراحی استخر در نظر نگرفته شده است شما می‌بایستی که اقدام به کسب مجوز کنید.

چرا که طبق قوانین بازسازی ایجاد یک محوطه جدید یا امکانات دیگر نیازمند اخذ مجوز از طرف ارگان‌های مربوطه می‌باشد. سپس می‌توانید که محل مناسبی برای طراحی استخر در نظر بگیرید و در قدم بعدی از پیمانکار یا شرکتی که از آن برای بازسازی ویلا خود کمک گرفته‌اید بخواهید که اقدام به طراحی استخر ویلا کنند. اگر با یک تیم حرفه‌ای بازسازی ویلا طرف باشید مطمئنا درجا پاسخ مثبت نخواهید شنید بلکه باید صبر کنید تا بازرسان و کارشناسان به طور کامل محل را مورد بازبینی قرار دهند و در صورت تایید اقدام به طراحی استخر ویلا کنند. با این وجود که طراحی استخر ویلا در حیاط هزینه‌ و دردسر کمتری دارد ولی برای داشتن یک استخر پاکیزه و بهداشتی نیازمند استفاده از تجهیزات بیشتری می‌باشید.

 

طراحی استخر ویلا

Steps design and construction of home pool1 min 1200x800 min

Glass pool design min

pool landscaping design 6 min

pool design ideas 2 min

small pool 02 min

 

ضوابط طراحی استخر برای ویلا

طراحی استخر ویلا در چه صورتی خوب خواهد بود؟ چه نیازهایی را باید مورد توجه قرار داد؟ اصول و نکات طراحی استخر ویلا به صورت مناسب چیست؟ در ادامه چکیده‌ای از ضوابط و بندهای طراحی استخر ویلا را برای شما بیان خواهیم کرد:

  • توجه به متراژ ویلا
  • انتخاب محل مناسب برای طراحی استخر ویلا
  • تعیین بودجه برای طراحی استخر ویلا
  • توجه به نیازهای استفاده کنندگان (جهت تفریح کودکان است یا خیر؟ برای شنای حرفه‌ای استفاده می‌شود یا خیر؟)
  • انتخاب شکل استخر
  • استفاده از متریال مناسب
  • به کار بردن تجهیزات به روز
  • نورپردازی دقیق

 

طراحی استخر ویلا

طراحی استخر ویلا

 

بیشتر بخوانید: بازسازی ویلا در شمال و نکاتی که قبل از اقدام به بازسازی باید بدانید

سخن پایانی

طراحی استخر ویلا یک ایده‌ی ناب و جذاب می‌باشد که می‌تواند اوقات خوشی را برای شما، خانواده و دوستانتان فراهم کند. توجه به موارد استفاده قبل از طراحی استخر ویلا بسیار مهم می‌باشد و همچنین رسیدگی به آن بعد از ساخت نیز نباید فراموش کنید. چرا که آب میزبان بسیاری از بیماری‌ها و باکتری‌های پوستی است و طراحی استخر ویلا بعد از اتمام پروژه نباید به حال خود رها شود. همچنین تاکید داریم که از متریال مناسب جهت طراحی ویلا استفاده کنید اگر که می‌خواهید استخری با عمر طولانی داشته باشید.

تیم آتلیه معماری مسعودیان با سابقه‌ای درخشان در امر بازسازی آپارتمان قدیمی، بازسازی ساختمان اداری و بازسازی ویلا یک انتخاب مطمئن جهت سپردن وظیفه‌ی طراحی استخر ویلا به آن‌ها می‌باشد. شما می‌توانید با مراجعه به بخش‌های دیگر سایت نمونه کار‌های موجود را ببینید و همچنین از طریق شماره تماس درج شده در سایت با مشاوران حرفه‌ای تیم ما تماس حاصل فرمایید و از نحوه‌ی انجام پروژه و قیمت‌گذاری‌ها کسب اطلاع فرمایید.

آخرین نوشته ها

تماس با آتلیه معماری مسعودیان

تلفن ثابت

88211892 - 021

ایمیل

info@msdarchitect.com

آدرس

تهران، ملاصدرا، خیابان خوارزمی، مجتمع خوارزمی

امیر حسین مسعودیان
امیر حسین مسعودیان
مهندس معماری. نزدیک به دو دهه در زمینه معماری، نقشه کشی ساختمان، طراحی دکوراسیون داخلی، بازسازی ساختمان، طراحی و ساخت ویلا فعالیت میکنم. هدف ما امکان ارائه خدمات با کیفیت و تهیه محتوای خوب در زمینه معماری و دکوراسیون می باشد.
امیر حسین مسعودیان
امیر حسین مسعودیان
مهندس معماری. نزدیک به دو دهه در زمینه معماری، نقشه کشی ساختمان، طراحی دکوراسیون داخلی، بازسازی ساختمان، طراحی و ساخت ویلا فعالیت میکنم. هدف ما امکان ارائه خدمات با کیفیت و تهیه محتوای خوب در زمینه معماری و دکوراسیون می باشد.

ارسال دیدگاه