ایده برای بازسازی آپارتمان

ایده برای بازسازی آپارتمان

امتیاز دهی

چند وقتی است که به فکر بازسازی آپارتمان یا محل کار خود افتاده‌اید ولی نمی‌دانید چگونه‌ آن را انجام دهید؟ به ایده برای بازسازی آپارتمان خود نیاز دارید؟ به دنبال راهی هستید که بدون خرج هزینه‌ی اضافی یک مکانی امن، راحت و لوکس بسازید تا بتوانید در آن به آرامش برسید یا محصولات و خدمات خود را به بهترین شکل ارائه دهید؟ باید به شما بگوییم که جای درستی آمدید آتلیه معماری مسعودیان با بیش از ۱۵ سال سابقه کاری یک شرکت طراحی، معماری و بازسازی می‌باشد که می‌‌توانید صفر تا صد بازسازی آپارتمان خود را به آن بسپارید. در سایت آتلیه معماری مسعودیان شما علاوه بر گرفتن ایده برای بازسازی آپارتمان خود می‌‌توانید از قوانین بازسازی آپارتمان نیز مطلع شوید.

 

ایده برای بازسازی آپارتمان

اگر تمایل دارید خانه خود را بازسازی کنید و سوال شما هم هست که  برای بازسازی خانه از کجا شروع کنیم؟

چند ایده برای طراحی بهتر بازسازی آپارتمان

قبل از اقدام به بازسازی آپارتمان باید چند مسئله را مانند انواع ایده برای بازسازی آپارتمان برای خود حل کنید. اول از همه به این نکته توجه کنید که چه سبک معماری‌ای را می‌پسندید آیا به دنبال سبک مدرن هستید یا کلاسیک؟. نکته‌ی دیگری که باید آن را در نظر بگیرید متراژ خانه است. اگر فضای خانه‌ی شما کوچک است بهتر است که به مقاله‌ی بازسازی آپارتمان کوچک سر بزنید. اما در ادامه چند ایده برای بازسازی آپارتمان به شما ارائه می‌دهیم.

 

ایده برای بازسازی آپارتمان

 

نورپردازی را به خوبی به کار ببرید

نور یکی از مهمترین عنصرهای تشکیل دهنده‌ی یک دکوراسیون جذاب است. شما می‌توانید با تعویض چهارچوب پنجره‌ها را آن‌ها را به نسبت دیوار خانه بزرگتر کرده تا بتوانید از نور طبیعی بیشتری بهره ببرید. همینطور استفاده از هالوژن‌های کم مصرف و نورهای مخفی می‌توانید فضای کمی را اشغال کنید و از نتیجه‌ی کار لذت ببرید.

 

ایده برای بازسازی آپارتمان

 

یک ایده‌ جذاب برای بازسازی آپارتمان ایجاد نقاط کانونی است. نقاط کانونی به قسمت‌هایی از خانه‌ می‌گویند که نقاط توجه خانه می‌باشند. برای مثال چیدمان مبلمان به دور یک میز جلو مبلی می‌تواند یک نقطه کانونی باشد برای جمع شدن افراد و گپ و گفت.

 

ایده برای بازسازی آپارتمان

 

ایده برای بازسازی آپارتمان قسمت آشپزخانه

آشپزخانه یکی از اجزای اصلی خانه است و به اصطلاح آن را قلب خانه می‌نامند چرا که زندگی بیشتر در آنجا جریان دارد و برای افراد خانه‌دار بیشترین وقت خود را در آشپزخانه می‌گذرانند.

 

ایده برای بازسازی آپارتمان

 

اولین ایده برای بازسازی آپارتمان تعویض کابینت‌ها می‌باشد. کابینت اصلی‌ترین جز آشپزخانه است و با انتخاب یک کابینت شیک می‌توانید زیبایی را به خانه‌ی خود بی‌آورید. امروزه استفاده از کابینت‌های ممبران و روکش چوب خواهان زیادی پیدا کرده‌اند. رنگ‌هایی که امروزه بسیار روی بورس هستند رنگ‌های سفید و طوسی هستند که بسیار شیک و زیبا می‌باشند ولی باید توجه داشته باشید که رنگ سفید سریع‌تر کثیف می‌شود و برای پاکیزگی آن باید وقت و تلاش بیشتری به خرج بدهید.

 

ایده برای بازسازی آپارتمان

 

ایده برای بازسازی آپارتمان قسمت هال و پذیرایی

هال و پذیرایی یکی از مهمترین قسمت‌های خانه‌ است چرا که بیشترین استفاده را دارد. هم برای استراحت خود ساکنان و هم برای پذیرایی از مهمانان پس بهتر است که در طراحی آن دقت کافی را به عمل آورید.

 

ایده برای بازسازی آپارتمان

 

استفاده‌ی بهینه از بوفه، قفسه، کتابخانه

یکی از دغدغه‌های اصلی افراد جهت ایده برای بازسازی آپارتمان خود پرهیز از اشغال فضای اضافی و بهره‌‌وری از حداکثر از آن می‌باشد. برای استفاده از بیشتر از فضای خانه می‌توانید به جای استفاده از بوفه‌ها و ویترین‌های پهن از ویترین‌‌هایی استفاده کنید که ارتفاع بیشتری به نسبت عرض‌شان داشته باشد. در این صورت شما می‌توانید همه‌ی وسایل تزئینی و شخصی را در آن‌ قرار دهید و علاوه بر آن فضای زیادی را هم اشغال نکنید.

 

ایده برای بازسازی آپارتمان

 

همچنین یکی از ایده برای بازسازی آپارتمان این است که شما می‌توانید گلدان‌ یا آکاواریوم خود را بر روی ویترین قرار دهید تا هم زیبایی را به ارمغان آورید و هم فضای خانه را بیش از حد شلوغ نکنید.

 

ایده برای بازسازی آپارتمان

 

ایده بازسازی آپارتمان برای کفپوش

برای ایده برای بازسازی آپارتمان در طراحی‌های مدرن دیگر تمام مساحت کف خانه را با فرش و موکت نمی‌پوشانند و در عوض به جای آن از کفپوش‌هایی استفاده می‌کنند که زیبایی و کارایی بالایی داشته باشد. برای مثال می‌توانید برای کفپوش خانه از سرامیک استفاده کنید و روی آن یک یا دو تکه فرش شش یا نه متری قرار دهید.

 

ایده برای بازسازی آپارتمان

 

همینطور سرامیک‌های سفید استفاده شده توسط گروه معماری مسعودیان در کنار دوام بالایی که دارند نور را به خوبی بازتاب می‌دهند و باعث می‌شوند که فضای خانه دلبازتر بشود. یکی دیگر از ایده های بازسازی کفپوش آپارتمان به کار بردن پارکت است که مزیت‌های خاص به خود را دارد. یکی از این مزیت‌ها عدم جذب سرما توسط پارکت می‌باشد.

 

ایده برای بازسازی آپارتمان

 

ایده برای بازسازی دیوار و سقف آپارتمان

چه چیزی باعث می‌شود که خانه محل آرامش بخشی شود؟ چهاردیواری‌ای که تماما ازان خود است. پس باید در طراحی این قسمت سلیقه‌ی بسیاری به خرج دهید. پیشنهاد می‌شود که برای خانه‌های کوچک از رنگ سفید برای دیوارها استفاده کنید اما اگر محدودیتی از نظر فضا ندارید با توجه به نوع کاربری مکان خود می‌توانید رنگ‌های مختلف را به کار ببرید. استفاده از رنگ‌های متضاد پیشنهاد خوبی است که می‌تواند فضای داخلی آپارتمان شما را جذاب کند. باید توجه داشته باشید که استفاده‌ی بیش از حد از یک رنگ سرد مانند آبی در کنار آرامش ممکن است در دراز مدت فضایی بی روح و خسته کننده را برای شما تداعی کند. یا برعکس اگر در استفاده از رنگ‌های گرم مانند نارنجی یا قرمز ممکن است که ابتدا برای شما فضایی شاد ایجاد کند ولی به مرور ممکن است باعث تنش فکری و عصبی شدن شود. پس در نظر داشته باشید که از دو طیف رنگ‌های گرم و سرد به صورت همزمان باید استفاده کرد تا بتوانید یک هارمونی جذاب بسازید. اما اگر به دنبال رنگ‌های خنثی هستید و نمی‌خواهید آپارتمان شما تداعی کننده‌ی حس خاصی باشد بهتر است که از همان رنگ سفید بهره ببرید.

 

ایده برای بازسازی آپارتمان

 

یک ایده برای بازسازی آپارتمان که می‌تواند در فضای شلوغ و پر از دود شهری سبب شود که دمی به آسایش گذرانید طراحی یک دیوار سبز می‌باشد. با انتخاب‌های یکی از دیوارها و پوشاندن سطح آن با انواع گیاهان و پوشش‌های گیاهی می‌توانید یک دیوار سبز برای خود طراحی کنید.

 

ایده برای بازسازی آپارتمان

 

سقف بلند نشان از تجمل و لوکس بودن است و نمونه‌های آن را در کلیساها و قصرهای قدیمی می‌توان دید. اگر سقف خانه‌ی شما کوتاه است و نیاز به بلندتر نشان دادن آن دارید ما برای شما چند ایده برای بازسازی سقف آپارتمان آماده کرده‌ایم:

  • براقیت سقف: بهتر است که دیوار و سقف هم رنگ‌ باشد اما اگر سقف براقیت بیشتری به نسبت دیوار داشه باشد سقف بلندتر نشان داده خواهد شد.
  • المان‌های عمودی: آینه‌ها و تابلو‌های باریک عمودی باعث می‌شوند که سقف بلندتر از چیزی که هست نشان داده شود.
  • پرده‌‌های بلند: استفاده از پرده‌های بلندی که از بالای پنجره تا کف خانه را بپوشاند یک راهکار مناسب برای بلندتر نشان دادن سقف می‌باشد.
  • لامپ و چراغ‌های سقفی: لامپ‌های مخفی، هالوژن‌ها و چراغ‌های نقطه‌ای در بلندتر نشان دادن سقف به شما کمک می‌کند.

 

ایده برای بازسازی آپارتمان

 

ایده برای بازسازی تراس آپارتمان

داشتن تراس در آپارتمان یک مزیت بزرگ به حساب می‌آید و شما بهتر است که در استفاده از آن دقت کافی را داشته باشید و به جای پر کردن آن با وسایل غیر ضروری می‌توانید تراس را به یک فضای گرم و صمیمی تبدیل کنید. در بازسازی آپارتمان‌های قدیمی که دارای تراس می‌باشند یک ایده‌ جذاب برای بازسازی آپارتمان تبدیل کردن تراس به یک محل شیک و زیباست. برای کسانی که واحد آپارتمان آن‌ها کاربری اداری، تجاری یا تفریحی دارد می‌توانند از تراس به عنوان اسموک روم استفاده کنند.

 

ایده برای بازسازی آپارتمان

 

یک ایده برای بازسازی آپارتمان استفاده از نورپردازی مناسب برای تراس می‌باشد که باعث می‌شود فضای تراس دلنشین‌تر شود.

ایده برای بازسازی آپارتمان بخش وسایل دکوراسیون داخلی

اولین المانی که در وارد شدن به خانه به چشم آدم می‌خورد وسایل داخلی خانه و به طور اخص مبلمان می‌باشد. اگر از قبل ایده برای بازسازی آپارتمان خود و سبک معماری آن داشته باشید کار شما در انتخاب وسایل خانه راحت‌تر است. برای ایجاد یک هارمونی چشمنواز باید در همخوانی تمامی اجزای تشکیل دهنده‌ی دکوراسیون داخلی بکوشید. برای مثال اگر از سبک معماری مدرن استفاده می‌کنید لازم است که مبلمان و دیگر وسایل را نیز در همین سبک برگزینید ولی اگر به معماری کلاسیک و مجلل مانند سبک معماری روکوکو علاقه دارید بهتر است که مبل‌های کلاسیک و لوکس را برای چیدمان خانه انتخاب کنید.

 

ایده برای بازسازی آپارتمان

 

اسباب و اثاثیه تنها مختص به مبلمان نمی‌‌باشد و دیگر اکسسوری‌های تشکیل دهنده‌ی فضای داخلی خانه مانند گلدان‌ها، میز ناهار خوری، تابلوها و …. نیز در طراحی خانه بسیار تاثیرگذار است.

چند ایده برای بازسازی آپارتمان با استفاده مناسب از وسایل

 بیاید با هم چند ایده برای بازسازی آپارتمان با استفاده از وسایل موجود را بررسی کنیم.

آینه

دوباره لازم می‌دانیم که تایید کنیم که قبل از استفاده از هر وسیله‌ای باید به نوع کاربری واحد خود توجه داشته باشید. برای مثال استفاده از آینه‌ها در یک مکانی مانند سالن‌های آرایش یا مزون‌ها بهتر است که قسمتی از دیوار را آینه کاری کنید تا در کنار کارایی همیشگی آینه، با بازتاب نور موجب بزرگتر و روشن‌تر جلوه کردن محل کار شما شود. ولی اگر می‌خواهید که از آینه‌ها در خانه خود استفاده کنید بهتر است که آینه‌های عمودی باریک استفاده کنید و اگر می‌‌خواهید بازتاب نور را به بهترین شکل به عنوان ایده برای بازسازی آپارتمان انجام دهید می‌بایست که آینه‌ها را رو به روی پنجره‌ها قرار ندهید.

 

ایده برای بازسازی آپارتمان

 

شلف

یکی از جذاب‌ترین ایده برای بازسازی آپارتمان استفاده از شلف می‌باشد. شلف‌ها طاقچه‌هایی است که قابلیت نصب شدن برروی دیوار را دارد و از نظر زیبایی و کارایی بسیار از طاقچه‌های قدیمی کاربردی‌تر است. یکی از مزیت‌های شلف‌ها این است که به وسیله‌ی رول پلاک به دیوار نصب می‌شود و علاوه بر استحکام و دوام بالا اثری از محل پیچ شده بر دیوار باقی نمی‌گذار. این روزها استفاده از شلف‌ها بسیار مرسوم شده است و یکی از دلایل آن این است که این طاقچه‌های مدرن علی رغم اشغال فضای کم محل مناسبی برای قرار دادن اکسسوری‌های دکوری هستند. اگر به دنبال ایده برای بازسازی آپارتمان با کاربری تجاری هستید این شلف‌ها یک گزینه‌ی مناسب برای شما می‌باشند تا بتوانید محصولات خود در معرض نمایش قرار دهید.

 

 

 

فرش و قالیچه

استفاده از فرش، قالیچه و گلیم از وسایلی است که در هر خانه‌ای پیدا می‌شوند اما امروزه دیگر مانند گذشته نیست که تمامی کف خانه را با فرش بپوشانند. در طراحی‌های مدرن استفاده از فرش‌ها و موکت‌هایی با رنگ خنثی و طرح‌های ساده بسیار محبوب شده است. حتی در معماری‌های کلاسیک نیز با استفاده از گلیم‌های قدیمی یا قالیچه‌هایی با طرح‌ها سنتی می‌توانید فضایی فاخر و مجلل برای خود طراحی کنید.

 

ایده برای بازسازی آپارتمان

 

آثار هنری

مجسمه‌ها، تابلو‌های نقاشی، کتیبه‌ها و دیگر آثار هنری هرچند کوچک ولی جلوه‌گر ذوق هنری و خوش سلیقگی شما دارد. چینش آثار هنری نیز موضوع دارای اهمیتی می‌باشد چرا که اگر از آن‌ها به خوبی استفاده نکنید و در مکان مناسب قرارشان ندهید موجب شلوغی بیش از حد آپارتمان خود می‌شوید.

 

ایده برای بازسازی آپارتمان

 

سخن پایانی

ما برای شما تعدادی ایده برای بازسازی آپارتمان بیان کردیم اما همچنان سلیقه‌ی شما حرف اول را در بازسازی آپارتمان می‌زند. شما برای بازسازی آپارتمان خود نیاز دارید که به شخصی یا شرکتی رجوع کنید که بتواند مطابق سلیقه‌ی خود شما بازسازی را انجام دهد. یک شرکت معتبر با داشتن سابقه‌ای بالا می‌‌تواند مطمئن‌ترین راه برای بازسازی آپارتمان باشد چرا که می‌دانید کار خود را به یک تیم خبره سپرده‌اید و هم از نظر حقوقی و گرفتن مجوز‌های بازسازی کارتان جلو ‌می‌افتد. آتلیه معماری مسعودیان آماده‌ی همکاری با تمامی کارفرمایان و پیمانکاران محترم نیز می‌باشد. برای دریافت مشاوره‌ی رایگان و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با تیم کارشناسی ما از طریق دکمه‌ی گزینه‌ی تماس ارتباط برقرار کنید.

آخرین نوشته ها

تماس با آتلیه معماری مسعودیان

تلفن ثابت

88211892 - 021

ایمیل

info@msdarchitect.com

آدرس

تهران، ملاصدرا، خیابان خوارزمی، مجتمع خوارزمی

امیر حسین مسعودیان
امیر حسین مسعودیان
مهندس معماری. نزدیک به دو دهه در زمینه معماری، نقشه کشی ساختمان، طراحی دکوراسیون داخلی، بازسازی ساختمان، طراحی و ساخت ویلا فعالیت میکنم. هدف ما امکان ارائه خدمات با کیفیت و تهیه محتوای خوب در زمینه معماری و دکوراسیون می باشد.
امیر حسین مسعودیان
امیر حسین مسعودیان
مهندس معماری. نزدیک به دو دهه در زمینه معماری، نقشه کشی ساختمان، طراحی دکوراسیون داخلی، بازسازی ساختمان، طراحی و ساخت ویلا فعالیت میکنم. هدف ما امکان ارائه خدمات با کیفیت و تهیه محتوای خوب در زمینه معماری و دکوراسیون می باشد.

ارسال دیدگاه