بازسازی ساختمان اداری

بازسازی ساختمان اداری و تفاوت آن با بازسازی آپارتمان

1/5 - (1 امتیاز)

به نظر شما بازسازی ساختمان اداری برای دفاتر و ساختمان‌های اداری قدیمی نیاز است؟ بازسازی ساختمان اداری با بازسازی آپارتمان قدیمی چه تفاوت‌هایی دارد؟ بازسازی ساختمان اداری چه تاثیراتی بر بهینه سازی کار کارمندان یا حتی جذب مشتری دارد؟ آیا می‌توان با تغییر دکوراسیون و بازسازی ساختمان اداری در روحیه کارکنان تاثیر گذاشت؟ چه نکاتی برای بازسازی ساختمان های اداری باید رعایت شود؟ هزینه بازسازی آپارتمان چقدر می‌شود؟ اگر سوالات شما هم جزء این دسته سوالات می‌شود ما در این مقاله از سری مقالات آتلیه معماری مسعودیان به پاسخ به این سوالات می‌پردازیم و نکاتی را در جهت بهتر انجام دادن بازسازی ساختمان های اداری شما معرفی می‌کنیم.

 

بازسازی ساختمان اداری

 

 

چرا باید دست به بازسازی ساختمان اداری بزنیم؟

چند دلیل برای بازسازی ساختمان اداری وجود دارد که به شرح زیر می‌باشد:

  • بهبود کیفیت و استحکام ساختمان
  • بالا بردن کیفیت کار کارمندان و تقویت روحیه‌ی آنان
  • جذب مشتری
  • تغییر مدل کاربری
  • مدرن سازی ساختمان

در ادامه تمامی این دلایل را با هم بررسی می‌کنیم.

 

بازسازی ساختمان اداری

 

بهبود کیفیت و استحکام ساختمان در بازسازی ساختمان اداری

یکی از دلایل بازسازی ساختمان اداری کهولت سن سازه می‌باشد. بیشترین ساختمان‌های اداری در مرکز شهر قرار گرفته‌اند که اغلب دارای بافت فرسوده‌ای می‌باشند همچنین به دلیل رفت و آمد زیاد و استفاد‌ه‌ی پیاپی بیشتر مورد تخریب قرار می‌گیرند. قسمت‌هایی که در بازسازی ساختمان اداری به جهت بهبود کیفیت و استحکام بازسازی می‌شوند به شرح زیر می‌باشد:

  • بازسازی کفپوش
  • بازسازی سقف. نصب سقف کاذب یا رفع نم سقف و گچ کاری دوباره
  • تغییر یا تعمیر تاسیسات ساختمانی. (سیستم تهویه، لوله کشی آب، سیستم برق کشی و …)
  • تعویض یا تعمیر وسایل اعم از شیرآلات، کابینت‌ها، توالت، سینک و …

 

بازسازی ساختمان اداری

 

بیشتر بخوانید: بازسازی آپارتمان در تهران

بهتر است که در جهت جلوگیری از آسیب بیش از حد به سازه هر چند وقت یک بار بخش‌هایی را در بازسازی ساختمان اداری مرمت کنید.

 

بازسازی ساختمان اداری

 

بالا بردن کیفیت کار کارمندان

یکی از دلایل بازسازی ساختمان اداری می‌تواند بالا بردن کیفیت کار کارمندان باشد. این کار در تقویت روحیه‌ آنان نیز تاثیرات شگرفی دارد. امروزه اکثر ما بیشتر زمان خود را در محل کار سپری می‌کنیم پس داشتن یک محیط آرامش بخش و در عین حال پر نشاط می‌تواند راندمان کاری ما و کارمندان را بالا ببرد. برای بالا بردن کیفیت کار کارمندان به وسیله بازسازی ساختمان اداری بهتر است که موارد زیر را رعایت فرمایید:

  • نورپردازی مناسب: روشن نگه داشتن محل کار باعث می‌شود که کارمندان راندمان کاری بهتری داشته باشند. خواب از سرشان بپرد و نشاط بیشتری موقع کار از خود نشان دهند.
  • تدارک دیدن وسایل سرگرمی: سرگرم نگاه داشتن کارمندان و مجهز کردن اداره به وسایلی که به بهتر گذراندن تایم استراحت آنان کمک کند باعث می‌شود که کارمندان کمتر احساس خستگی کنند. تدارک دیدن این وسایل کار سختی نیست و گاهی با گذاشتن یک دستگاه اسپرسوساز می‌توان این امر را تحقق بخشید.
  • نقاشی خلاقانه دیوارها: رنگ دیوارها تاثیر مستقیمی بر روحیه کارمندان دارد. استفاده از نقاشی خلاقانه  و استفاده از رنگ‌های متنوع و گاها شاد می‌تواند محیط آرامش بخش و پر نشاطی را برای شما تداعی کند. حتی می‌توانید قسمت‌هایی از دیوارهای  اداره را با طرح‌های خلاقانه‌ مربوط به نوع کاربری اداره نقاشی کنید.
  • به کار بردن گل و گیاه: استفاده از گیاهان و قراردادن گلدان‌های بزرگ در اداره باعث می‌شود که طراوت کارمندان بیشتر شود و حس بهتری هنگام کار کردن پیدا کنند. حتی در بازسازی آپارتمان کوچک نیز استفاده از گلدان‌های بزرگ توصیه می‌شود.

 

بازسازی ساختمان اداری

 

جذب مشتری با بازسازی ساختمان های اداری

شرکت‌ها و دفاتری که مستقیما با ارباب رجوع در ارتباط‌اند می‌توانند با بازسازی ساختمان اداری خود می‌توانند کاری کنند که مشتری در نگاه اول جذب آنجا شود و بخواهد که بیشتر به اداره شما مراجعه کند. پس ظاهر شیک و زیبا را در جذب مشتری دست کم نگیرید چرا که با یک بازسازی سطحی یا عمومی می‌توانید در انتخاب مشتریان تاثیرگذار باشید. مواردی که در این کار به شما کمک می‌کند به شرح زیر می‌باشد:

  • طراحی فضای شیک: در سالن انتظار با قرار دادن یک دست مبل راحتی مناسب و گذاشتن چند گلدان یا استفاده از دیوار سبز می‌تواند فضای شیکی به ساختمان اداری شما ببخشد.
  • بازسازی دیوارها: مطمئنا وجود دیوارهایی که آثار خرابی و نم زدگی بر روی آن دیده می‌شود منجر به عدم اعتماد مراجعه کننده می‌شود. پس وجود دیوارهایی با رنگ شیک یا کاغذ دیواری نو بعد از فرایند بازسازی می‌تواند باعث شود که مشتریان بیشتری به اداره شما سر بزنند.
  • نصب کولرگازی: ایجاد هوای خنک و مطلوب باعث می‌شود که مشتریان بیشتر جذب اداره و کسب و کار شما شوند.

 

بازسازی ساختمان اداری

 

تغییر مدل کاربری

قبل از اقدام به بازسازی ساختمان اداری به قصد تغییر کاربری باید بدانید که برای اعمال یک سری تغییرات نیاز به اخذ مجوز از شهرداری دارید. اگر به مطالعه‌ی مقاله قوانین بازسازی آپارتمان بپردازید می‌توانید از مواردی که مشمول اخذ مجوز می‌شوند با خبر شوید. اما تغییر مدل کاربری اداره می‌تواند شامل موارد جزئی نیز بشود مانند تبدیل یک اتاق به انباری یا برعکس.

 

36b5dbe3bc613e8415b8b84e18c0a654 min

 

مدرن سازی ساختمان

دلایل متفاوتی برای بازسازی ساختمان اداری وجود دارد که یکی از مهمترین این دلایل مدرن سازی ساختمان می‌باشد. اداراتی با فضای قدیمی و سنتی علاوه بر خسته کننده بودن برای کارمندان ممکن است از نقشه‌ کشی بد و فضای فرسوده برخوردار باشد. با مدرن سازی بنای ساختمان می‌توانید هم فضایی بهتری برای کارمندان تشکیل دهید و هم قسمت‌هایی که بی استفاده مانده‌اند را به قسمت‌هایی پر استفاده تبدیل کنید.

 

بازسازی ساختمان اداری

 

محدوده زمانی بازسازی ساختمان های اداری

محدودیت در زمان یکی از چالش‌های پیش رو هنگام بازسازی ساختمان اداری می‌باشد. نمی‌توان به بهانه بازسازی روزهای زیادی را دست از کار کشید. انباشته شدن کارها، بیکار ماندن زیاد کارمندان و از دست دادن مشتریان می‌تواند پیامدهای طولانی شدن بازسازی ساختمان اداری باشد پس باید این کار را در اسرع وقت انجام داد که صاحبان مشاغل و کسب و کارها را دچار ضرر نکند. مدت زمان بازسازی ساختمان اداری می‌تواند به دلایل متفاوتی بستگی داشته باشد. از جمله مواردی که بر تعیین مدت زمان بازسازی ساختمان اداری تاثیرگذار است به شرح زیر می‌باشد:

  • سطحی یا عمومی بودن بازسازی ساختمان اداری
  • سطح تعمیرات
  • تک شیفت یا دو شیفت بودن ساعات کار
  • متراژ بنای ساختمان اداری
  • و دلایل دیگر …..

 

بازسازی ساختمان اداری

 

چند نکته جهت بهتر شدن بازسازی ساختمان اداری

برای هرچه بهتر شدن بازسازی ساختمان اداری بهتر است که نکاتی که در ادامه گفته می‌شود را نیز در نظر بگیرید.

 

بازسازی ساختمان اداری

 

استفاده از رنگ‌های مناسب با نوع کاربری اداره

رنگ‌هایی که مناسب نوع کاربری اداره شما باشند بسیار در راندمان کاری کارمندان تاثیر می‌گذارد. حال باید دید که هر طیف رنگ مناسب چه محل کار و چه مدل کاربری‌ای برای اداره می‌باشد.

 

بازسازی ساختمان اداری

 

رنگ‌های خنثی

رنگ‌هایی چون طوسی، سفید، سیاه و … از جمله رنگ‌هایی هستند که بار خنثی دارند. در بین این رنگ‌ها سفید بیشتر از بقیه کاربرد دارد چرا که باعث روشن‌تر، تمیز تر و بزرگتر دیده شدن فضای اداره می‌شود. همچنین استفاده از رنگ‌های خنثی از شلوغی بیش از حد فضا جلوگیری می‌کند و باعث ایجاد آرامش و خلوتی در محل کار می‌شود.

 

بازسازی ساختمان اداری

 

رنگ‌‌های خنثی فقط به رنگ سفید اطلاق نمی‌شود و این طیف رنگ‌های متعددی از طوسی روشن گرفته تا مشکی و قهوه‌ای روشن، کرم بژ تا قهوه‌ای سوخته را در بر می‌گیرد.

 

بازسازی ساختمان اداری

 

رنگ‌های سرد

آبی، سبز، گلبهی و … از جمله رنگ‌های سرد می‌باشند که در بازسازی ساختمان اداری بسته به نوع کاربری آن استفاده می‌شوند. این رنگ‌های معتدل و آرامش بخش خستگی کارمندان را کاهش می‌‌دهند و موجب آرامش خاطر آن‌ها می‌شود.

 

بازسازی ساختمان اداری

 

رنگ آبی تنش و درگیری فکری کارمندان را می‌کاهد و تمرکز آنان را بالا می‌برد. دور نگه داشتن کارمندان از افکار تنش‌زا و هیجانات مخرب یک دلیل مهم برای بازسازی ساختمان اداری است و این امر با استفاده از رنگ‌ سبز برای دیوارها نیز محقق می‌شود. چرا که این رنگ سرزندگی و آرامش را با خود به همراه دارد.

 

بازسازی ساختمان اداری

 

حتی در ادارتی که فضای آن زنانه است یا برای ایجاد ملایمت و لطافت هرچه ‌بیشتر می‌توان از رنگ‌های گلبهی استفاده کرد که با استفاده از آن ناآرامی‌های ذهنی را آرام کرد.

رنگ‌های گرم

بالا نگه داشتن سطح انرژی و شور و هیجان کارمندان امری ضروری است و شما می‌توانید با طراحی قسمت یا قسمت‌هایی از دیوارها در بازسازی ساختمان اداری این امر را میسر کنید. گاهی عدم ثابت ماندن فکر موجب شکل گیری ایده‌های جدید و خلاقانه می‌شود و برای بالا بردن تحرک ذهنی می‌توان از رنگ‌های گرم و شادی چون قرمز، زرد و نارنجی استفاده کرد. رنگ‌های پر حرارتی مانند قرمز و زرد می‌تواند از خستگی و خواب‌ آلودگی کارمندان جلوگیری کند.

 

بازسازی ساختمان اداری e3dd01262b33ffcf3db8fea904fa92e7 min

 

در مکان‌هایی که افراد و کارمندان جمع می‌شوند و به مصاحبت می‌پردازند مانند اتاق اجلاس یا کنفرانس، استفاده از یک ترکیب رنگ اصولی از دو طیف گرم و سرد یا گرم و خنثی می‌تواند علاوه بر بالا بردن تحرک ذهنی و پردازش ایده‌های خلاقانه موجب تنش زدایی و تمرکز بر موضوعات شود.

 

بازسازی ساختمان اداری

 

هزینه بازسازی ساختمان اداری در آتلیه معماری مسعودیان

از دیگر چالش‌های پیش رو در بازسازی ساختمان اداری هزینه‌های مربوط به آن می‌باشد. برآورد هزینه و مشخص کردن مقدار بودجه از اقداماتی است که قبل از اقدام به بازسازی ساختمان اداری باید صورت بپذیرد. در اهداف بازسازی به این نکته اشاره کردیم که بازسازی ساختمان اداری می‌تواند منجر به جذب مشتری و در نتیجه افزایش سود شود اما اگر با یک برنامه ریزی دقیق پیش نرید ممکن است که به جای سود ضرر نیز بکنید.

 

بازسازی ساختمان اداری

 

بیشتر بخوانید: هزینه بازسازی مغازه و نحوه محاسبه آن

 

بازسازی ساختمان اداری

 

برآورد هزینه بازسازی ساختمان به دلایل مختلفی بستگی دارد. یکی از این دلایل میزان بازسازی ساختمان اداری می‌باشد. یک سری از  اقدامات ناگزیر هستند برای مثال تعمیر لوله‌های آب و بازسازی سقف از بخش‌هایی از بازسازی هستند که نمی‌توان از آن‌ها چشم پوشید. همچنین باید هزینه‌ای هم جهت تخریب و حمل و نقل نخاله (در صورت نیاز به بازسازی کلی) در نظر بگیرید. برای برآورد هزینه بازسازی ساختمان اداری بهتر است که اولولیت بندی صورت بدهید و بدانید که کدام بخش بیشتر نیاز به بازسازی دارد و ابتدا از آنجا شروع کنید.

اما! قبل از هر کاری حتی قبل از تعیین بودجه و برنامه ریزی باید با یک تیم حرفه‌ای بازسازی ساختمان مشورت کنید تا بتوانید به نحو احسن این کار را انجام دهید. شما با تماس با کارشناسان مجرب تیم آتلیه معماری مسعودیان می‌توانید از مشاوره‌ی رایگان بهره‌مند شوید و با چند و چون کار به خوبی آشنا شوید. همچنین می‌توانید از آن‌ها استعلام قیمت نیز بگیرید تا برآورد بهتری از هزینه بازسازی ساختمان  اداری خود داشته باشید.

 

بازسازی ساختمان اداری

 

جمع بندی

ما در این مقاله سعی کردیم تا نکاتی در جهت بهتر بازسازی ساختمان اداری برای شما بیان کنیم تا بتوانید با هزینه‌ای معقول یک بازسازی اصولی و مناسب داشته باشید. به کار بردن رنگ‌های خلاقانه، نوسازی و مدرنیزه کردن ساختمان اداره، نورپردازی مناسب و بازسازی و تعمیر قطعات و قسمت‌هایی که نیاز به مرمت دارند از از اصول اولیه بازسازی ساختمان اداری می‌باشند. همچنین باید بدانید که در کجا نیاز به کسب مجوز دارید و در چه جایی می‌توانید بدون اخذ موجز اقدام به بازسازی کنید. داشتن یک ساختمان اداره‌ی مناسب می‌تواند هم به افزایش فروش و سود شما منجر شود و هم به بالا رفتن راندمان کاری کارمندان. پس باید که در  بازسازی ساختمان اداری از بهترین تیم و پیمانکاران استفاده کنید.

آخرین نوشته ها

تماس با آتلیه معماری مسعودیان

تلفن ثابت

88211892 - 021

ایمیل

info@msdarchitect.com

آدرس

تهران، ملاصدرا، خیابان خوارزمی، مجتمع خوارزمی

امیر حسین مسعودیان
امیر حسین مسعودیان
مهندس معماری. نزدیک به دو دهه در زمینه معماری، نقشه کشی ساختمان، طراحی دکوراسیون داخلی، بازسازی ساختمان، طراحی و ساخت ویلا فعالیت میکنم. هدف ما امکان ارائه خدمات با کیفیت و تهیه محتوای خوب در زمینه معماری و دکوراسیون می باشد.
امیر حسین مسعودیان
امیر حسین مسعودیان
مهندس معماری. نزدیک به دو دهه در زمینه معماری، نقشه کشی ساختمان، طراحی دکوراسیون داخلی، بازسازی ساختمان، طراحی و ساخت ویلا فعالیت میکنم. هدف ما امکان ارائه خدمات با کیفیت و تهیه محتوای خوب در زمینه معماری و دکوراسیون می باشد.

ارسال دیدگاه