بازسازی آپارتمان قدیمی

بازسازی آپارتمان قدیمی

امتیاز دهی

بازسازی آپارتمان قدیمی

با افزایش قیمت آپارتمان‌‌های نوساز و ناتوانی افراد در تعویض خانه‌های قدیمی با نوساز خیلی‌ها دست به بازسازی آپارتمان قدیمی خود زدند. این کار به نسبت خرید یک خانه‌ی جدید بسیار به صرفه‌تر است و در ضمن شما می‌توانید با توجه به سلیقه‌ و نظر خود به بازسازی آپارتمان قدیمی خود بپردازید. اما برای این کار نیاز به یک تیم حرفه‌ای جهت بازسازی آپارتمان قدیمی دارید تا بتوانید یک خانه زیبا و دلنشین داشته باشید. آتلیه معماری مسعودیان با کادر مجرب و خبره می‌تواند شما را در این امر یاری کند. این مجموعه در بازسازی آپارتمان کوچک تخصص و تجربه بسیار بالایی دارد که زبانزد بسیاری از طراحان و معماران می‌باشد. ما در این مقاله سعی به معرفی و بررسی چگونگی بازسازی آپارتمان قدیمی داریم.

بازسازی آپارتمان قدیمی

 

مزایای بازسازی آپارتمان قدیمی

حال که تصمیم به بازسازی آپارتمان قدیمی خود گرفته‌اید، مطمئنا این سوال برایتان پیش می‌آید که این کار را چگونه انجام دهید؟ اولین و شاید مهمترین، مزیت بازسازی آپارتمان قدیمی این است که عمر و امنیت خانه را بالا می‌برد چرا که این مدل سازه‌ها در طول مدت زمان زیادی که از ساخت‌شان می‌گذرد دچار آسیب و تخریب‌هایی شده‌اند که علاوه بر کم شدن کارایی آن‌ها ممکن است صاحبان خانه‌های قدیمی را دچار چالش‌هایی کند.

بازسازی آپارتمان قدیمی

 

مزیت بعدی که بازسازی آپارتمان قدیمی دارد زیبایی و شیک شدن ظاهر آن است. خانه‌های قدیمی دارای نقشه‌ کشی‌های قدیمی و بعضا نامناسب هستند و امروزه دیگر معیار‌های جدیدی برای طراحی خانه‌ به وجود آمده و اغلب طراحی‌ها از سبک مدرن پیروی می‌کنند. بخش‌هایی از خانه که طی مراحل بازسازی آپارتمان قدیمی تعویض و نو می‌شوند شامل موارد زیر می‌باشد:

  • لوله کشی: لوله‌کشی اولین بخشی است که هنگام بازسازی آپارتمان قدیمی تعویض می‌شود چرا که در زیر کفپوش و داخل دیوارها قرار دارد و برای تعمیر یا تعویض آن نیاز است که ابتدا دیوار‌ها و کفپوش را تخریب کرد.

بازسازی آپارتمان قدیمی

 

  • دیوارها: بعد از تعویض لوله‌های قدیمی و فرسوده با نمونه‌های جدید حال نوبت به دیوارها می‌رسد. ممکن است نقشه‌کشی و طراحی دیوارهای خانه‌های قدیمی ناخوشایند و دلگیر باشند و با یک بازسازی می‌توان آن‌ها را مطابق سبک مدرن طراحی کرد. همچنین دیوارها طی مدت زمان طولانی ممکن است ترک‌هایی بر رویشان پدید آید که نیاز به بازسازی داشته باشند.

بازسازی آپارتمان قدیمی

 

  • کفپوش: کفپوش خانه‌های قدیمی ممکن است به مرور زمان دچار فرسودگی و آسیب شوند و به بازسازی نیاز داشته باشند. در ضمن کفپوش‌های قدیمی شکل و ظاهری به زیبایی کفپوش‌های مدرن ندارند.

بازسازی آپارتمان قدیمی

 

  • شیرآلات: در خانه‌های قدیمی ممکن است شیرآلات دچار زنگ‌زدگی و رسوب شوند و از همین جهت در بازسازی آپارتمان قدیمی تمامی شیرآلات و سینک‌ها تعویض می‌شوند.

بازسازی آپارتمان قدیمی

 

  • سرویس بهداشتی و حمام: چاه‌های حمام و دستشویی خانه‌های قدیمی در طی مدت زمان طولانی دچار خرابی و گرفتگی می‌شوند و همینطور مدل ساخت‌ سرویس بهداشتی و حمام خانه‌های قدیمی با نمونه‌های مدرن تفاوت زیادی دارند و به نسبت بسیار شیک‌تر از مدل‌های قدیمی می‌باشند.

آپارتمان قدیمی بازسازی شده

شاید برایتان سوال شود که چه بخش‌هایی از یک آپارتمان قدیمی بازسازی شده تغییر می‌کند؟ در ادامه می‌خواهیم تمامی بخش‌ها که هنگام بازسازی آپارتمان قدیمی تغییر می‌کند را برای شما شرح دهیم:

بازسازی آپارتمان قدیمی

 

بازسازی اتاق نشیمن و سالن پذیرایی آپارتمان های قدیمی

سالن پذیرایی را می‌توان مهمترین بخش خانه دانست چرا که اکثر وقت ما برای استراحت در آنجا صرف می‌شود و همینطور محل پذیرایی از مهمانان می‌باشد پس باید به زیبایی آن را طراحی کرد. در بازسازی آپارتمان قدیمی می‌توان از موارد مختلفی جهت زیباسازی آن استفاده کرد که به توضیح هر یک از آن‌ها می‌پردازیم:

  1. نورپردازی: نور یک عنصر مهم در امر بازسازی می‌باشد چرا که باعث می‌شود فضای خانه دلنشین‌تر و وسایل داخل پذیرایی جلوه‌ی خاصی پیدا کنند. از همین رو در بازسازی خانه‌های قدیمی معمولا چهارچوب پنجره‌ها را عوض می‌کنند و از مدل‌های بزرگتری استفاده می‌کنند تا نور بیشتری وارد خانه شود. در طراحی مدرن دیگر خبری از لوستر‌های بزرگ نیست و جای خود را به لوستر‌ها و هالوژن‌های ال ای دی داده‌اند که هم مصرف برق کمتری دارند هم بیشتر با سبک مدرن همخوانی دارند. البته اگر خانه شما از سقف بلندی برخودار است یا اگر علاقه به سبک‌های کلاسیک دارید استفاده از لوستر‌های قدیمی و بزرگ هیچ اشکالی ندارد.

بازسازی آپارتمان قدیمی

 

  1. کفپوش: خانه‌های قدیمی اغلب دارای کفپوش‌هایی از جنس موزاییک هستند و روی آن‌ها موکت و فرش‌های بزرگی قرار می‌گیرد اما در طراحی مدرن بیشتر از پارکت استفاده می‌شود یا اگر مطابق میل صاحب‌خانه موزاییک به کار رود نیز از مدل‌های جدیدتر استفاده می‌شود و تمامی فضای کف خانه را با فرش و موکت نمی‌پوشانند و قسمتی را خالی می‌گذارند تا بازتاب نور بیشتری ایجاد شود و فضای خانه نورانی‌تر شود.

بازسازی آپارتمان قدیمی

 

  1. طراحی: در بازسازی آپارتمان قدیمی طراحی سالن پذیرایی به کلی تغییر می‌کند و مطابق معیارهای روز بازسازی می‌شوند. در این سبک از طراحی‌ها دیوارهای اضافی برداشته می‌شوند و فضای خالی بیشتری در اختیار صاحبان خانه قرار می‌گیرد.

بازسازی آپارتمان قدیمی

 

  1. دکوراسیون: اینکه از چه وسایلی در طراحی خانه استفاده کنید بسیار مهم می‌باشد و در انتخاب آن باید دقت زیادی به کار ببرید تا بتوانید هارمونی را در فضای خانه به خوبی حفظ کنید. در انتخاب وسایل خانه برای طراحی دکوراسیون باید به رنگ دیوار‌ها، پرده‌‌ها، مبلمان و سبک قالب خانه توجه زیادی کنید. همینطور انتخاب ویترین و کمد جهت نگهداری از وسایل نیز با اهمیت است و بهتر است که هم سبک دیگر وسایل خانه باشد.

بازسازی آپارتمان قدیمی

 

بازسازی آشپزخانه

آشپزخانه یک مکان مهم در خانه می‌باشد که بازسازی آن می‌تواند بسیار جذاب باشد و باید مطابق میل اعضایی ساخته شود که بیشترین استفاده را از آن می‌کنند. در خانه‌های قدیمی آشپزخانه‌ها تنگ، باریک و دلگیراند و کابینت‌ها و دیگر وسایل نیز از زیبایی خاصی برخوردار نیستند. اما در بازسازی آپارتمان قدیمی آشپزخانه را به طوری طراحی می‌کنند که در کنار زیبایی بصری فوق‌العاده‌ای که پیدا می‌کند، باعث می‌شود کار در آن راحت‌تر شود.

بازسازی آپارتمان قدیمی

 

شما باید به محل قرارگیری اجاق، سینک ظرفشویی و یخچال دقت کنید و آن‌ها را طوری قرار دهید که امر پخت و پز و تمیزکاری به آسانی انجام بپذیرد. قسمت بعدی کابینت‌ها می‌باشد که با طراحی جدید آن می‌توانید هم فضای بیشتری در اختیار داشته باشید هم جلوه‌ی زیبایی به آشپزخانه‌ی خود بدهید. استفاده از سینک ظرفشویی و شیرآلات مدرن و به روز نیز یک نیاز اساسی در بازسازی آپارتمان قدیمی می‌باشد و از آنجایی که استفاده‌ی همه روزه دارد باید از کیفیت خوبی برخوردار باشد.

بازسازی آپارتمان قدیمی

 

یک طراحی جدید که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده استفاده از جزیره به عنوان میز ناهار خوری می‌باشد که در آشپزخانه‌ی خانه‌های کوچک بسیار کارآمد است.

بازسازی اتاق خواب در نوسازی آپارتمان قدیمی

بازسازی اتاق خواب به عوامل مختلفی بستگی دارد برای مثال، سن فردی که قرار است از اتاق استفاده کند بسیار مهم است. طراحی اتاق خواب برای بزرگسالان با کودکان بسیار متفاوت است، در بازسازی اتاق خواب بزرگسالان از رنگ‌های آرامش بخش استفاده می‌شود ولی در اتاق خواب کودکان بهتر است که از رنگ‌های شاد بیشتر به کار ببرید. در خانه‌های قدیمی بیشتر از کمد دیواری‌هایی با اسکلت فلزی استفاده می‌شده که بهتر است، در صورتی که قصد تغییر کلی آن را ندارید، از کمد‌های ام دی اف با درهای ریلی استفاده کنید.

بازسازی آپارتمان قدیمی

از آنجایی که بیشترین استفاده‌ از اتاق خواب جهت کسب آرامش می‌باشد بهتر است که آن را به طوری طراحی کنید که کاملا بتواند آرامش را برای شما به ارمغان بیاورد.

بازسازی آپارتمان قدیمی: سرویس بهداشتی و حمام

سرویس بهداشتی و حمام به خاطر تماس زیاد با آب و مواد شوینده زودتر دچار آسیب می‌شوند همچنین چاه و لوله‌های آن نیز ممکن است به مرور زمان دچار رسوب و گرفتگی شود پس در بازسازی آپارتمان قدیمی خود حتما فکری هم به حال حمام و سرویس بهداشتی کنید.

بازسازی آپارتمان قدیمی

 

مواردی که در بازسازی سرویس بهداشتی و حمام تغییر می‌کنند:

  • کفپوش
  • دیوار
  • سینک
  • لوله‌ها
  • سیستم تهویه

همینطور درز موزاییک‌های کف و دیوار را به هنگام بازسازی باید عایق بندی کرد تا طول عمر آن بالا برود و از خرابی‌های بیشتر جلوگیری کند.

قبل و بعد از بازسازی آپارتمان قدیمی

برای درک بهتر تاثیر بازسازی آپارتمان قدیمی و همچنین برای گرفتن ایده‌های بیشتر جهت بازسازی
آپارتمان بهتر است تصاویری از قبل و بعد از بازسازی را مشاهده فرمایید. شما می‌توانید در مقاله مربوط به بازسازی آپارتمان بیشتر در مورد بازسازی آپارتمان‌های قدیمی اطلاعات کسب کنید بنابراین اگر قصد دارید آپارتمان خود را بازسازی کنید بهتر است که این مقاله را مطالعه کنید.

بازسازی آپارتمان قدیمی

بازسازی آپارتمان قدیمی

بازسازی آپارتمان در تهران

برای بازسازی آپارتمان قدیمی باید به سراغ مراکزی بروید که در این زمینه خبره باشند چرا که بازسازی آپارتمان قدیمی از حساسیت بالایی برخوردار است و ممکن است در صورت یک خطای کوچک هزینه‌ی زیادی را بردوش شما بگذارد. آتلیه معماری مسعودیان با ۱۵ سال سابقه واقع در تهران یکی از معتبر‌ترین شرکت‌های بازسازی آپارتمان های قدیمی می‌باشد که شما می‌توانید با کمک طراحان و معماران خبره‌ی ما خانه‌ای باب میل خود طراحی کنید. شما می‌توانید از طریق گزینه‌ی تماس با مشاوران شرکت مسعودیان به طور مستقیم ارتباط برقرار کنید و از مشاوره‌ی رایگان بهره‌مند شوید. همچنین شرکت آتلیه معماری مسعودیان آماده‌ی همکاری با شما کارفرمایان و معماران گرامی می‌باشد.

آخرین نوشته ها

تماس با آتلیه معماری مسعودیان

تلفن ثابت

88211892 - 021

ایمیل

info@msdarchitect.com

آدرس

تهران، ملاصدرا، خیابان خوارزمی، مجتمع خوارزمی

امیر حسین مسعودیان
امیر حسین مسعودیان
مهندس معماری. نزدیک به دو دهه در زمینه معماری، نقشه کشی ساختمان، طراحی دکوراسیون داخلی، بازسازی ساختمان، طراحی و ساخت ویلا فعالیت میکنم. هدف ما امکان ارائه خدمات با کیفیت و تهیه محتوای خوب در زمینه معماری و دکوراسیون می باشد.
امیر حسین مسعودیان
امیر حسین مسعودیان
مهندس معماری. نزدیک به دو دهه در زمینه معماری، نقشه کشی ساختمان، طراحی دکوراسیون داخلی، بازسازی ساختمان، طراحی و ساخت ویلا فعالیت میکنم. هدف ما امکان ارائه خدمات با کیفیت و تهیه محتوای خوب در زمینه معماری و دکوراسیون می باشد.

ارسال دیدگاه