بازسازی ویلا در شمال و نکاتی که قبل از اقدام به بازسازی باید بدانید

امتیاز دهی

بازسازی ویلا در شمال یک فکر جذاب و رویایی است اما با رعایت نکاتی می‌تواند صرفا از یک رویا خارج شود و رنگ و بوی واقعیت به خود بگیرد. داشتن یک ویلا در شمال یک بحث است و بازسازی ویلا در شمال بحث دیگری که ما در این مقاله به آن می‌پردازیم. بازسازی ویلا در شمال یک شمشیر با دو لبه است که یک لبه‌ی آن می‌تواند به شما سود برساند و لبه‌ی دیگر ممکن است شما را متحمل ضررهای هنگفت جبران ناپذیر کند. پس باید در بازسازی ویلا در شمال دقت کنید و نکات گفته شده را رعایت کنید اما به خواندن این مقاله بسنده نکنید و برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان آتلیه معماری مسعودیان تماس حاصل فرمایید.

بازسازی ویلا در شمال

بازسازی ویلا در شمال

بازسازی ویلا در شمال

بازسازی ویلا در شمال

اهداف بازسازی ویلا در شمال

به طور کلی بازسازی ویلا در شمال دو دلیل دارد: ۱- بازسازی ویلا به جهت بالا بردن مقاومت ویلا. ۲- جلوگیری از یکنواختی. شاید برای شما  هم معماری و دکوراسیون داخلی ویلایتان یکنواخت شده باشد و شما را دل‌زده کرده باشد پس بهتر است که دست به بازسازی آن بزنید تا از داشتن یک ویلای شیک و جدید لذت ببرید.

بازسازی ویلا در شمال

مراحل بازسازی ویلا در شمال

بازسازی ویلا در شمال شامل مراحلی است که مستلزم رعایت به ترتیب می‌باشند. اما قبل شروع بازسازی یک سری مراحل است که باید آن را به خوبی انجام دهید. این مراحل شامل موارد زیر می‌باشند:

  1. برنامه ریزی: برای بازسازی ویلا در شمال باید حتما مانند بازسازی آپارتمان یا بازسازی مغازه از قبل نقشه‌ای برای آن داشته باشید و با برنامه‌ ریزی دقیق جلو بروید. در غیر این صورت نمی‌دانید که در طول مسیر بازسازی ویلا در شمال چه خطرات و چالش‌های پیش روی‌ شما خواهد بود. برنامه ریزی صرفا به معنی طراحی نقشه‌ای برای ساخت و ساز نمی‌باشد. تعیین بودجه، مشخص کردن مصالح مورد نیاز، سبک معماری و نوع چیدمان نیز شامل برنامه‌ ریزی برای بازسازی ویلا در شمال می‌باشد. شما باید برنامه‌ ریزی و طراحی برای بازسازی ویلا در شمال را به نحوی انجام دهید که نیازمند بازسازی دوباره نباشید.
  2. پیدا کردن پیمانکار: این روزها پیدا کردن یک پیمانکار کار سختی نمی‌باشد اما پیدا کردن یک تیم حرفه‌ای برای بازسازی ویلا در شمال بسیار سخت می‌باشد. شما باید به دنبال یک شرکت معتبر برای بازسازی ویلا در شمال باشید. شرکتی که بیش از اینکه به دنبال کسب سود مادی باشد به دنبال رضایت مشتری‌هایش باشد. شرکتی مانند آتلیه معماری مسعودیان.
  3. بستن قرارداد: برای بستن قرارداد باید از قوانین بازسازی آپارتمان با خبر باشید و همچنین بدانید که چه انتظاراتی از پیمانکار خود در بازسازی ویلا در شمال دارید شما باید تمامی انتظارات را در قرارداد ذکر کنید و از پیمانکار تعهد بگیرید که به تمامی مفاد عقدنامه پایبند بماند.

بازسازی ویلا در شمال

اگر به دنبال اطلاع یافتن از نحوه‌ی قراردادهای پیمانکاری هستید به مقاله‌ی بازسازی آپارتمان در تهران رجوع کنید یا با کارشناسان تیم آتلیه معماری مسعودیان تماس بگیرید.

  1. تخریب: میزان تخریب به هنگام بازسازی ویلا در شمال بسته به مدل بازسازی خود، اعم از بازسازی سطحی یا عمومی یا کامل، دارد. در بازسازی‌های سطحی و عمومی خیلی نیازی به تخریب نیست اما اگر قصد بازسازی کامل ویلا را دارید باید قسمت‌هایی از ویلا را تخریب کرده و آن را دوباره بازسازی کنید. عملیات تخریب ویلا ممکن است یک فرایند مخاطره انگیز باشد پس در نظر داشته باشید که اقدامات لازم را جهت ایمنی کارگران و اطرافیان انجام دهید.

بازسازی ویلا در شمال

بازسازی ویلا در شمال

شروع بازسازی ویلا در شمال

بازسازی ویلا در شمال می‌تواند یک محل رویایی و مدرن را برای شما بسازد که در آن احساس امنیت و آرامش کنید. شما با بازسازی قسمت‌هایی از داخل و خارج ویلا و احداث قسمت‌هایی جدید و قراردادن تجهیزات و وسایل نو می‌توانید این امر را برای خود محقق کنید اما بد نیست بدانید که بازسازی ویلا در شمال شامل قسمت‌های متفاوتی می‌شود که در ادامه به بیان آن‌‌ها می‌پردازیم:

  • تعویض یا تعمیر لوله‌ کشی‌ها و اتصالات
  • تعویض یا تعمیر سیم‌ کشی‌ها و تاسیسات برقی
  • بازسازی کفپوش
  • بازسازی و نقاشی دیوارها و سقف
  • تعویض چهارچوب درب و پنجره‌ها
  • بازسازی آشپزخانه
  • بازسازی و تعویض کابینت‌ها
  • بازسازی سرویس بهداشتی
  • تعویض وسایل خانه
  • بازسازی محوطه بیرونی و حیاط

بازسازی ویلا در شمال

در ادامه‌ی این مقاله به تفصیل همه‌ی بخش‌ها را برای شما شرح می‌دهیم.

تعویض یا تعمیر لوله‌ کشی‌ها و اتصالات

یکی از مراحل مهم به هنگام بازسازی ویلا در شمال تعویض یا تعمیر لوله‌ کشی‌ها و اتصالات آبی می‌باشد. این مرحله از بازسازی نیازمند حساسیت و دقت بالایی می‌باشد چرا که یک اشتباه کوچک ممکن است ضرر زیادی به شما وارد کند. دلایل بازسازی لوله‌ کشی می‌تواند زنگ زدگی، فرسودگی و یا ترکیدن لوله‌ها یا بخشی از آن باشد. مراحل تعویض و تعمیر لوله‌ کشی‌ها و اتصالات به شرح زیر می‌باشد:

  • تعویض پکیج با مدل‌های جدیدتر
  • تعویض لوله کشی‌های فرسوده و جایگزین کردن آن با لوله‌های جدید
  • تعویض سیستم تهویه
  • بهبود اتصالات و تعویض نمونه‌های فرسوده

بازسازی ویلا در شمال

تعویض سیم کشی‌ها وتاسیسات برقی

سیستم سیم‌ کشی و تاسیسات برقی مواردی هستند که بعد از گذشت سالیان دچار فرسودگی‌ها و خرابی‌هایی می‌شوند که باید دست به تعویض آن‌‌ها زد. همچنین ممکن است مدل تاسیسات برقی قدیمی باشد و باید آن‌ها را با نمونه‌های جدیدتر جایگزین کرد.

بازسازی ویلا در شمال

بازسازی کفپوش

بازسازی کفپوش شامل مراحل مختلفی می‌باشد. ابتدا باید لوله‌ها و تاسیسات زیرین آن را بازسازی کرد و سپس به سراغ کندن سرامیک‌ها و کاشی‌ها باید رفت. در نظر داشته باشید که هر قسمت از خانه مستلزم داشتن کفپوشی جداگانه می‌باشد. برای مثال سرامیک استفاده شده برای کفپوش آشپزخانه با سرامیک به کار رفته در پذیرایی متفاوت است. حتی ممکن  است یک سری از افراد ترجیح بدهند که از پارکت به عنوان سرامیک برای کفپوش پذیرایی ویلای خود استفاده کنند.

بازسازی ویلا در شمال

بازسازی و نقاشی دیوار و سقف

در این مرحله نیز باید ابتدا تمامی لوله‌ها و سیم‌ کشی‌های داخلی را انجام داده و بعد از بازسازی آن به سراغ نقاشی و رنگ دیوار و سقف بروید. برای هرچه دلبازتر نشان دادن پذیرایی و محیط داخلی ویلای خود می‌توانید از رنگ‌های روشن استفاده کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که برای بلندتر نشان دادن سقف بهتر است که براقیت رنگ استفاده شده در آن بیشتر از رنگ دیوارها باشد. اگر می‌خواهید که برای ویلای خود یک طراحی مدرن و جذاب داشته باشید می‌توانید یک دیوار را به انتخاب خود با طرح‌های مختلف بپوشانید. استفاده از دیوار سبز نیز یک راهکار نسبتا جدید است که در بازسازی ویلا در شمال به دلیل آب و هوای مطلوب آن منطقه جوابگو خواهد بود. دیوار سبز به پوشاندن یک قسمت از دیوار با گیاهان رونده می‌گونید که در کنار زیبایی و خاص بودن به طراوت و تازگی ویلای شما می‌افزاید.

 

بازسازی ویلا در شمال

بازسازی ویلا در شمال

 

تعویض چهارچوب درب و پنجره‌ها

تعویض چهارچوب درب و پنجره علاوه بر زیباسازی هرچه بیشتر نمای خارجی و داخلی ویلا، باعث می‌شود که از اتلاف و هدررفت انرژی جلوگیری شود. تعویض چهارچوب پنجره‌ها و تغییر آن‌‌ها با پنجره‌های دو جداره از ورود گرد و خاک و سر و صدا خودداری می‌کند. به دلیل هوای مرطوب برای بازسازی ویلا در شمال بهتر است از درب و پنجره‌هایی استفاده کرد که به راحتی دچار پوسیدگی و زنگ‌زدگی نشوند.

 

بازسازی ویلا در شمال

 

بازسازی آشپزخانه

 اگر بگوییم که مهمترین و اصلی‌ترین قسمت بازسازی ویلا در شمال مربوط به آشپزخانه می‌شود گزاف نگفته‌ایم. کابینت‌ها، اپن و دیگر تجهیزات داخل آشپزخانه در طول زمان کهنه و دچار خرابی‌ها و فرسودگی‌هایی می‌شوند که علاوه بر کم شدن کارایی از ظاهر و می‌افتند و قدیمی می‌شوند. پس برای داشتن آشپزخانه‌ای شیک و زیبا باید به بازسازی موارد زیر بپردازید:

  • بازسازی کفپوش
  • بازسازی کابینت‌ها
  • بازسازی اپن و جزیره
  • تعویض نورپردازی و لامپ‌ها
  • تعویض شیرآلات و لوله کشی
  • تعویض وسایل و تجهیزات داخل آشپزخانه

 

16 min

 

بازسازی سرویس بهداشتی

بازسازی سرویس بهداشتی یکی از امور لازم در بازسازی ویلا در شمال می‌باشد. این بخش به دلیل برخورد مستقیم و زیاد با آب و مواد شیمیایی شوینده دچار خرابی‌ها و فرسودگی‌هایی در سطح دیواره و کف می‌شود. همچنین لوله‌ کشی‌ها، اتصالات و چاه‌ها نیز ممکن است به مرور زمان رسوب ببندند. برای داشتن یک ویلای مدرن و شیک دستی هم به سر روی سرویس بهداشتی بکشید. برای این کار کافی است که موارد زیر را انجام دهید:

  • تعویض سرامیک‌های کف و دیوار
  • تعویض یا بازسازی کابینت‌ها
  • بازسازی سقف
  • به کار بردن نورپردازی مدرن
  • استفاده از وان
  • تعویض توالت
  • تعویض روشویی

تعویض وسایل خانه

ایجاد یک فضای شیک و مدرن بدون تعویض وسایل خانه و جایگزین کردن آن با تجهیزات به روزتر امکان پذیر نمی‌باشد. با توجه به سبک معماری و بازسازی ویلا در شمال باید دست به انتخاب وسایل خانه خود کنید. استفاده از ویترین‌، کتابخانه و دیگر وسایل هم سبک با معماری ویلا باعث می‌شود که هارمونی در میان اجزا حفظ شود و ویلایی شیک و مدرن داشته باشید.

 

بازسازی ویلا در شمال

 

بازسازی محوطه بیرونی و حیاط

در بازسازی ویلا در شمال، مخصوصا بازسازی آپارتمان قدیمی باید توجه ویژه‌ای به محوطه بیرونی نیز داشته باشید. در این صورت شاهد یک بی نظمی بزرگ در بازسازی ویلا در شمال خواهید بود. هنگامی که تمامی اجزا و بخش‌های داخلی ویلا بازسازی و نو شده‌اند و حیاط به حالت قدیمی مانده باشد. برای بازسازی ویلا در شمال و تغییر محوطه می‌توانید از باغچه‌هایی جدید و حتی استخر استفاده کنید و از سادگی و بی روحی ویلاهای قدیمی بکاهید. داشتن یک باغچه در منطقه خوش آب و هوایی مانند شمال کشور می‌تواند شما را ساعت‌ها مشغول به خود کند. پس بازسازی آن را دست کم نگیرید. حتی می‌توانید تغییرات کوچکی مانند اضافه کردن یک آلاچیق یا منقل و باربیکیو اعمال کنید که یک محیط شیک و در عین حال مفید و کاربردی برای خود داشته باشید.

 

بازسازی ویلا در شمال

 

هزینه بازسازی ویلا در شمال

قبل از اقدام به بازسازی ویلا در شمال این فکر در سر هر سازنده ای به وجود می آید که هزینه ی بازسازی ویلا در شمال چقدر می شود؟ برای برآورد هزینه بازسازی ویلا در شمال باید بدانید که چه قسمت هایی از بازسازی شامل هزینه می شود. در لیست زیر به طور خلاصه قسمت هایی که شامل هزینه می شوند را برای شما ذکر کرده ایم:

  • قرارداد با پیمانکار
  • هزینه خرید مصالح
  • هزینه نیروی کار
  • اجرت بازسازی کف
  • خرید لوله ها
  • اجرت لوله کش
  • خرید رنگ و اجرت رنگ کار

 

بازسازی ویلا در شمال

 

همچنین اگر قصد تخریب قسمت هایی از ویلا را دارید باید هزینه ای نیز جهت تخریب و حمل و نقل در نظر بگیرید.

کلام پایانی

بازسازی ویلا در شمال به دلیل آب و هوای مرطوب آن مناطق و میزان بارش شدید یک امر ضروری می‌باشد چرا که در مناطق شمالی کشور بیشتر شاهد خرابی‌ها، فرسودگی‌ها و زنگ‌زدگی‌هایی در اجزا و تجهیزات خانه خواهیم بود. قسمت‌هایی مانند: سرویس بهداشتی، آشپزخانه، اتاق‌ها و پذیرایی و وسایلی مانند درب و پنجره‌ها، لوله‌ها و تاسیسات، سیم‌ کشی‌ها و وسایل برقی بیشتر دچار خرابی خواهند شد. به همین دلیل است که بازسازی ویلا در شمال یک امر ضروری تلقی می‌شود و باید در انجام آن از متریال و مصالحی استفاده کرد که مقاومت بیشتری در برابر رطوبت و از خود نشان دهند. به همین دلیل است که برای بازسازی ویلا در شمال نیازمند مشاوره با یک تیم حرفه‌ای بازسازی دارید تا بتوانید از تجربیات و دانش آن‌ها برای بازسازی ویلای خود استفاده کنید. در نظر داشته باشید که صفر تا صد بازسازی ویلا در شمال به سلیقه‌ی شما خواهد بود ولی برای استفاده از متریال مناسب و نیروی کار حرفه‌ای و مجرب نیازمند همکاری با یک تیم بازسازی معتبر مانند آتلیه بازسازی مسعودیان خواهید داشت. شما می‌توانید از طریق گزینه‌ی تماس با ما با کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان بهره‌مند شوید.

آخرین نوشته ها

تماس با آتلیه معماری مسعودیان

تلفن ثابت

88211892 - 021

ایمیل

info@msdarchitect.com

آدرس

تهران، ملاصدرا، خیابان خوارزمی، مجتمع خوارزمی

امیر حسین مسعودیان
امیر حسین مسعودیان
مهندس معماری. نزدیک به دو دهه در زمینه معماری، نقشه کشی ساختمان، طراحی دکوراسیون داخلی، بازسازی ساختمان، طراحی و ساخت ویلا فعالیت میکنم. هدف ما امکان ارائه خدمات با کیفیت و تهیه محتوای خوب در زمینه معماری و دکوراسیون می باشد.
امیر حسین مسعودیان
امیر حسین مسعودیان
مهندس معماری. نزدیک به دو دهه در زمینه معماری، نقشه کشی ساختمان، طراحی دکوراسیون داخلی، بازسازی ساختمان، طراحی و ساخت ویلا فعالیت میکنم. هدف ما امکان ارائه خدمات با کیفیت و تهیه محتوای خوب در زمینه معماری و دکوراسیون می باشد.

ارسال دیدگاه