هزینه بازسازی مغازه

هزینه بازسازی مغازه و نحوه محاسبه آن

امتیاز دهی

هزینه بازسازی مغازه می‌تواند مهمترین دلیل برای اقدام به بازسازی ساختمان باشد. برآورد هزینه بازسازی مغازه اولین گام برای انجام همچین کاری است و با اطلاع داشتن از میانگین آن می توانید انتخاب مطمئن و مناسبی انجام دهید و نه تنها دچار ضرر نشوید بلکه در این دنیای پر رقابت امروزی بتوانید مشتریان بیشتری را مجذوب مغازه خود کنید. همواره توصیه می‌شود که یک بار هزینه بازسازی مغازه خود کنید ولی به طوری آن را انجام دهید که تا سالیان متمادی نیازی به بازسازی مغازه نداشته باشید. برای اینکه بتوانید بازسازی مغازه خود را به بهترین شکل انجام دهید بهتر است که با یک شرکت بازسازی ساختمان مانند آتلیه معماری مسعودیان همکاری کنید تا هم از کیفیت مصالح استفاده شده اطمینان داشته باشید و هم از منظر حقوقی و اطلاع از قوانین بازسازی آپارتمان از آن ها مشورت بگیرید. در این مطلب سعی کرده‌ایم تا نکاتی در باره‌ی هزینه‌ی بازسازی مغازه بیان کنیم تا آمادگی لازم با چالش های پیش رو کسب کنید.

 

هزینه بازسازی مغازه

 

هزینه بازسازی مغازه شامل چه مواردی می شود؟

بازسازی مغازه کار ساده ای نیست و نیازمند برنامه ریزی و اولویت بندی می باشد و اگر این مراحل به خوبی صورت نگیرد اقدام به انجام مراحل بعدی کار منطقی ای نمی باشد و به احتمال زیاد شما را متحمل هزینه ی گزافی می کند. اما این بازسازی مغازه از دو جهت حائز اهمیت می باشد. دلیل اول برای بازسازی مغازه می تواند فرسودگی یا تخریب قسمت هایی از آن باشد مخصوصا اگر مغازه در یک ساختمان قدیمی بنا شده باشد که در این صورت بازسازی مغازه یک امر ضروری می شود.

 

هزینه بازسازی مغازه

 

با رقابتی تر شدن بازار متمایز و خاص بودن یک اصل اساسی موفقیت می‌باشد و برنده آن کسی است که بتواند در کار خود خلاقیت به خرج دهد. دلیل دوم برای هزینه بازسازی مغازه همین است. خلاق و متمایز بودن به نسبت رقبا.

 

هزینه بازسازی مغازه

 

هزینه بازسازی مغازه شامل موارد زیر می‌باشد:

  1. بازسازی تاسیسات و سیم کشی های برق: اولین اقدام برای بازسازی مغازه تعمیر یا تعویض تاسیسات و سیم کشی های برق می باشد. همیشه باید در برآورد هزینه بازسازی مغازه خود بخشی را به بازسازی تاسیسات و سیم کشی ها اختصاص دهید.
  2. نقاشی سقف و دیوارها: دومین مرحله از بازسازی مغازه نقاشی سقف و دیوارها می باشد که نقش بسزایی در جذب مشتری دارد. استفاده از تنالیته رنگ متناسب با نوع کاربری مغازه شما باعث می شود تا اعتماد مشتریان به مغازه شما بیشتر شود و از اینکه بتوانید پاسخ نیاز آن ها باشید اطمینان بیشتری حاصل کنند. همچنین باید در نظر داشته باشید که نقاشی سقف و دیوار در بازسازی فضاهای کوچک بسیار بیشتر دارای اهمیت می باشد.

    هزینه بازسازی مغازه

  3. کفپوش: مطمئنا بخشی قابل توجهی از هزینه بازسازی مغازه صرف بازسازی کفپوش می شود. بازسازی کفپوش باید با توجه به سبک معماری و دکوراسیون داخلی خانه انتخاب شود. همچنین کیفیت و دوام آن باید بالا باشد تا در طی مدت زمان طولانی ظاهر خود را حفظ نماید. در ضمن بخشی از هزینه بازسازی کف نیز صرف چسب میان سرامیک ها می شود.
  4. وسایل و دکوراسیون داخلی: آخرین مرحله ای که هزینه بازسازی مغازه را شامل می شود خرید وسایل و بازسازی دکوراسیون داخلی می باشد که بسته به نوع کاربری مغازه باید آن ها را انتخاب نمایید. به کار بردن چوب در سقف و نمای دیوارها و استفاده از وسایل چوبی یا ام دی اف روکش دار امروزه بسیار محبوب شده است و استفاده از آن ظاهر مغازه شما را شیک و مدرن می کند. سپس می‌توانید به سراغ نورپردازی مغازه بروید که از مهمترین بخش‌ها نیز می‌باشد چرا که بیشترین تاثیر را در جلوه‌ی مغازه شما دارد و فروشگاه یا مرکز خدماتی که به خوبی نورپردازی نشده باشد مطمئن از داشتن مشتریان زیاد محروم خواهد شد. همچنین اگر مغازه شما یک کافه یا رستوران است و هدف شما جذب مشتریان بالقوه‌است باید به طوری آن را طراحی کنید که مشتریان بیشترین احساس راحتی را در آن داشته باشند و بتوانند برای کسب آرامش به آن‌ جا بیایند.

 

هزینه بازسازی مغازه

 

نحوه محاسبه هزینه بازسازی مغازه

نحوه مشخصی برای بازسازی مغازه وجود ندارد و عوامل مختلفی در امر قیمت گذاری دخیل‌اند و هیچگاه قیمت دقیقی از جانب طراحان ارائه نمی‌شود. برای محاسبه هزینه بازسازی مغازه ابتدا باید طراح از مکان پروژه دیدن نماید و سپس با توجه به سبک معماری، طراحی مورد نظر شما، متریال و مصالح به مورد نیاز، متراژ مغازه و همچنین مقدار تخریب و فرسودگی بافت مغازه و وسایل آن به شما قیمت را ارائه می‌دهد. ولی همواره در خاطر خود داشته باشید که قرارداد را به طوری وضع کنید که در حوادث از پیش تایین نشده شما متضرر نشوید.

 

هزینه بازسازی مغازه

 

ضمنا هزینه بازسازی مغازه به صورت سطحی با مدل کامل آن متفاوت است. در بازسازی سطحی تنها به تعمیر یا تعویض بازسازی آشپزخانه و نقاشی دیوارها و سقف می‌پردازند ولی بازسازی کامل به نحوی است که از مغازه تنها اسکلت آن باقی می‌ماند و باقی اجزا بازسازی می‌شوند.

 

هزینه بازسازی مغازه

 

سه روش برای محاسبه هزینه بازسازی آپارتمان

در بحث هزینه بازسازی آپارتمان سه روش بیان شده برای برآورد هزینه بازسازی که به شرح زیر می‌باشد:

  1. هزینه بازسازی بر اساس متراژ: در این روش شما با استخدام یک پیمانکار به کار را به او می‌سپارید ولی در این روش هزینه‌ی مصالح و نیروی کار با خود شما می‌باشد.
  2. هزینه بازسازی مغازه به صورت قراردادی: در این روش شما با یک پیمانکار قرارداد بسته و دیگر خرید مصالح و تامین نیروی کار با پیمانکار می‌باشد که البته این روش کم ریسک نمی‌باشد و در صورتی که قرارداد به خوبی وضع نشود ممکن است که متحمل ضررهای زیادی شوید. این نکته را هم فراموش نکنید که در صورت بروز اتفاقات غیر منتظره تمامی هزینه‌‌ها به پای خود شما است.

    هزینه بازسازی مغازه

  3. هزینه بازسازی مغازه به روش مدیریت پیمان: این راه مطمئن‌ترین و کم ریسک‌ترین روش‌های بازسازی مغازه می‌باشد. به این صورت که یک نفر از طرف شما به عنوان مدیر پروژه برگزیده می‌شود و رابطه‌ی بین پیمانکار و کارفرما می‌باشد. باید مطمئن باشید که این مدیری که انتخاب می‌کنید منافع شما را در نظر می‌گیرد و باید از میان کسانی انتخاب شود که اعتماد کامل به آن داشته باشید. بعد از آن دیگر نیازی به زحمت اضافی جهت خرید مصالح، پیدا کردن نیروی کار خبره، کسب مجوز ها و … نیست. در آخر مدیر انتخاب شده قسمتی از مخارج بازسازی را به عنوان مزد برای خود بر می‌دارد. در این روش شما نیاز نیست که حتما از یک شخص حقیقی استفاده کنید و می‌توانید به جای آن به سراغ یک شرکت بازسازی معتبر بروید که از توانایی آن‌ها اطمینان داشته باشید.

 

هزینه بازسازی مغازه

هزینه بازسازی مغازه

هزینه بازسازی مغازه

هزینه بازسازی مغازه

هزینه بازسازی مغازه

شرکت بازسازی مغازه در تهران 

اقدام به بازسازی مغازه یک ترفند برای افزایش فروش و کسب مشتریان جدید و تبدیل کردن آنان به مشتریان همیشگی می‌باشد پس برای اینکار نگران هزینه بازسازی مغازه خود نباشید چرا که اگر به طور اصولی انجام پذیرد می‌تواند تمامی هزینه‌ها را جبران نماید. برای این کار نیز به یک شرکت معتبر نیاز دارید که بتوانید برای تمامی بخش‌های بازسازی به آن اعتماد کنید و خود تنها به مشاهده‌ی نتیجه‌ی بازسازی بنشینید. به دلیل حساسیت بالا در امر بازسازی مغازه باید از توانایی شرکت معماری اطمینان داشته باشید چرا که اگر کار را به یک فرد نابلد بسپارید نه تنها از داشتن یک مغازه‌ی شیک و مورد علاقه‌ی خود محروم می‌شوید بلکه باید هزینه‌‌های بیشتری نیز خرج جبران آسیب‌ها کنید. پس در نظر داشته باشید که سپردن کار به کاردان خیلی مهمتر از هزینه‌ بازسازی مغازه می‌باشد.

آخرین نوشته ها

تماس با آتلیه معماری مسعودیان

تلفن ثابت

88211892 - 021

ایمیل

info@msdarchitect.com

آدرس

تهران، ملاصدرا، خیابان خوارزمی، مجتمع خوارزمی

امیر حسین مسعودیان
امیر حسین مسعودیان
مهندس معماری. نزدیک به دو دهه در زمینه معماری، نقشه کشی ساختمان، طراحی دکوراسیون داخلی، بازسازی ساختمان، طراحی و ساخت ویلا فعالیت میکنم. هدف ما امکان ارائه خدمات با کیفیت و تهیه محتوای خوب در زمینه معماری و دکوراسیون می باشد.
امیر حسین مسعودیان
امیر حسین مسعودیان
مهندس معماری. نزدیک به دو دهه در زمینه معماری، نقشه کشی ساختمان، طراحی دکوراسیون داخلی، بازسازی ساختمان، طراحی و ساخت ویلا فعالیت میکنم. هدف ما امکان ارائه خدمات با کیفیت و تهیه محتوای خوب در زمینه معماری و دکوراسیون می باشد.

ارسال دیدگاه