بازسازی سقف خانه

معرفی ۴ راهکار برای بازسازی سقف خانه

5/5 - (1 امتیاز)

به بازسازی سقف خانه چقدر باید توجه نمود؟ این کار چه تاثیرات کلی‌ای بر روی پروژه می‌گذارد؟ آیا نکاتی وجود دارد که در طول بازسازی سقف خانه باید به آن‌‌ها عمل کرد؟ می‌داینم که بازسازی سقف یکی از اولویت‌های مهم در امر بازسازی منزل می‌باشد و با ساخت آن به روش اصولی می‌توان خانه‌ای راحت‌تر و زیباتر داشت. البته در طول این کار باید در نظر داشته باشید که کلیت سبک معماری شما کلاسیک است یا مدرن؟ و نکات حائز اهمیت دیگری چون متریال‌های مختلفی که می‌توان در این امر استفاده کرد. به همین سبب ما در تیم آتلیه معماری مسعودیان در این مقاله سعی داریم که ویژگی‌های بازسازی سقف خانه به طور اصولی را برای شما بیان کنیم و نکاتی را پیرامون این مسئله شرح دهیم.

بازسازی سقف خانه

بازسازی سقف خانه به صورت مدرن

امروزه تلاش می‌شود تا بازسازی خانه را به صورت مدرن به انجام رسانند چرا که هزینه بازسازی آن کمتر می‌باشد و با طراحی المان‌های ساده و مینیمال باعث هرچه زیباتر شدن خانه شما می‌شود.

بیشتر بخوانید:‌ بازسازی خانه ۱۰۰ متری

بازسازی سقف خانه

متریال‌های مختلفی در بازسازی سقف خانه استفاده می‌شود که به شرح زیر می‌باشند:

  •  گچ: مناسب خانه‌هایی که سقف آن‌ها دچار آسیب شده است.
  •  آلومینیوم: مناسب شرکت‌ها، ادارات، مراکز خرید و …
  •  شیشه: برای زیبایی هرچه بیشتر لابی هتل‌ها، خانه‌ها، موزه‌‌ها و گالری‌ها.
  •  آکوستیک: سقف آکوستیک قابلیت جلوگیری از سروصدا را دارا می‌باشد به همین دلیل از آن در سقف سالن سینما و تئاتر، مراکز درمانی، مراکز آموزشی و … استفاده می‌شود.

بازسازی سقف خانه

بازسازی سقف خانه

بازسازی سقف خانه

 

یکی از مزیت‌های بازسازی به سبک مدرن تنوع در طراحی‌‌های گوناگون می‌باشد. بازسازی سقف خانه به صورت مدرن باعث می‌شود که بتوانید در نورپردازی نیز خلاقیت‌های زیادی به خرج دهید.

بیشتر بخوانید:‌ معرفی ۴ تا از بهترین شرکت طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی در ایران!!!

بازسازی سقف خانه

بازسازی سقف خانه های قدیمی

بازسازی سقف خانه‌‌های قدیمی به دلیل خرابی‌ها و آسیب‌هایی که در طول سالیان متمادی متحمل شده‌اند کمی دشوارتر می‌باشد. راهکارهای مختلفی برای بازسازی سقف خانه‌های قدیمی وجود دارد که در طول مقاله بیشتر با‌ آن‌ها آشنا خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: بازسازی آپارتمان قدیمی

بازسازی سقف خانه

بازسازی سقف خانه

قبل از اقدام به بازسازی سقف خانه باید که متریالی که می‌خواهید در آن به کار ببرید را مشخص نمایید. برای مثال باید بدانید که سقف نیاز به گچ کاری دارد یا خیر. اگر که سقف خانه شما نیاز به گچ کاری داشته باشد بهترین کار این است که از گچ سفید استفاده کنید چرا که در طول نصب سقف کاذب مشکلاتی ایجاد نمی‌کند.همانطور که از قدیم مرسوم بوده یکی از اقداماتی که جهت بازسازی سقف خانه به کار می‌رود کناف کردن آن می‌باشد. همچنین شما می‌توانید فرایند کلی بازسازی آپارتمان قدیمی را در اینجا مطالعه نمایید.

سقف کناف چیست؟

در بازسازی سقف خانه یکی از روش‌های معمول استفاده از کناف می‌باشد. کناف یک پارچه‌ی بدون درز و روزن می‌باشد که از وزن کمی برخوردار است و به راحتی قابلیت نصب شدن بر روی سقف را دارد. امروزه سقف‌های کاذب از جنس کناف تولید می‌شود که علاوه بر سهولت در استفاده از ویژگی‌های منحصر به فرد دیگری جون مقاومت در برابر آتشسوزی و ضربه را نیز دارا می‌باشد.

بازسازی سقف خانه

بازسازی خانه سقف چوبی

شاید در روستاها و شهرهای اطراف مانند شهر‌های شمالی، کرمانشاه، آذربایجان و … شاهد خانه‌هایی با سقف‌های چوبی باشیم. این مدل خانه‌ها که همه‌شان قدیمی می‌باشند از چوب برای ترمیم یا ساخت سقف خانه استفاده کرده‌اند. چوب را می‌توان یک متریال با دوام دانست ولی باید توجه داشته باشید که در برابر عوامل گوناگونی ممکن است دچار آسیب شود. به همین دلیل است که در بازسازی سقف خانه‌های چوبی به کلی از متریال دیگری چون گچ استفاده می‌کنند یا اینکه در ساخت آن از سقف کاذب بهره می‌برند.

بازسازی سقف خانه

153ab4c6f184e075975e06e7e6374d1e

بازسازی سقف با کمترین هزینه

برای بازسازی سقف خانه با کمترین هزینه باید این کار را به بهترین نحو انجام دهید و برای به انجام رسیدن هرچه بهتر آن می‌بایست که به نکات مهمی دقت نمایید برای مثال رنگ سقف خانه بسیار حائز اهمیت می‌باشد. اگر قصد بازسازی سقف آپارتمان کوچک را دارید بهتر است که از رنگ‌های روشن در این زمینه استفاده کنید چرا که رنگ سفید براق موجب می‌شود که سقف بلندتر به نظر بیاید و خانه‌ی شما را دلبازتر جلوه دهد.

بازسازی سقف خانه

از گچ بری‌ها استفاده نکنید. البته این مسئله تماما بستگی به سلیقه‌ی کارفرما دارد و اگر بخواهید می‌توان از گچ بری هم استفاده نمود ولی دیگر مثل سابق این کار مرسوم نمی‌باشد و در طراحی‌های مدرن بیشتر سعی می‌شود تا سادگی خانه را حفط نمایند.

بازسازی سقف خانه

برای بازسازی سقف خانه با کمترین هزینه می‌توانید از متریال‌های مناسب این کار استفاده کنید که از قیمت کمتری برخوردار‌اند. برای مثال سقف کاذب که این روزها بسیار رایج شده است یکی از متریال‌هایی است که می‌توانید از آن بهره ببرید.

سخن آخر

بازسازی سقف خانه به هیچ عنوان کار بیهوده و کم اهمیتی نمی‌باشد به این دلیل که بخش مهمی از بازسازی خانه را شامل می‌شود. ما در این مقاله سعی داشتیم تا از اهمیت بازسازی سقف خانه و همینطور ویژگی‌های سقف مناسب بگوییم. شما می‌توانید جهت مشاوره بیشتر و کسب اطلاعات تکمیلی از طریق شماره تماس‌های درج شده در سایت با کارشناسان مجرب تیم آتلیه معماری مسعودیان تماس بگیرید و از دریافت مشاوره‌ی رایگان بهره‌مند شوید.

آخرین نوشته ها

تماس با آتلیه معماری مسعودیان

تلفن ثابت

88211892 - 021

ایمیل

info@msdarchitect.com

آدرس

تهران، ملاصدرا، خیابان خوارزمی، مجتمع خوارزمی

امیر حسین مسعودیان
امیر حسین مسعودیان
مهندس معماری. نزدیک به دو دهه در زمینه معماری، نقشه کشی ساختمان، طراحی دکوراسیون داخلی، بازسازی ساختمان، طراحی و ساخت ویلا فعالیت میکنم. هدف ما امکان ارائه خدمات با کیفیت و تهیه محتوای خوب در زمینه معماری و دکوراسیون می باشد.
امیر حسین مسعودیان
امیر حسین مسعودیان
مهندس معماری. نزدیک به دو دهه در زمینه معماری، نقشه کشی ساختمان، طراحی دکوراسیون داخلی، بازسازی ساختمان، طراحی و ساخت ویلا فعالیت میکنم. هدف ما امکان ارائه خدمات با کیفیت و تهیه محتوای خوب در زمینه معماری و دکوراسیون می باشد.

ارسال دیدگاه