برای بازسازی خانه چه باید کرد

برای بازسازی خانه چه باید کرد؟

1/5 - (1 امتیاز)

آیا تصمیم به اعمال تغییراتی بر خانه دارید اما نمی‌دانید که برای بازسازی خانه چه باید کرد؟ برای کم کردن هزینه‌ها چه اقداماتی باید انجام داد؟ چگونه می‌توان مدت زمان پروسه‌ی بازسازی را کاهش دهیم؟ هر سه این سوالات بنیادی و مهم هستند و برای کسانی که قصد بازسازی منزل را دارند این سوالات پیش خواهد آمد. ما در تیم آتلیه معماری مسعودیان سعی داریم تا در این مقاله‌ راهکارهایی عرضه داریم تا بهتر بدانید که برای بازسازی خانه چه باید کرد. همچنین شما می‌توانید از طریق گزینه‌ی تماس قرارداده شده در سایت با مشاوران تیم ما تماس گرفته و از دریافت مشاوره رایگان بهره مند شوید.

مراحلی که برای بازسازی منزل باید انجام داد

آگاهی از مراحل بازسازی خانه به شما کمک می‌کند تا به بهترین نحو بتوانید فرایند بازسازی خانه را به انجام برسانید. در ادامه مراحل و اقداماتی که باید برای بازسازی خانه انجام دهید را برای شما به ترتیب شرح خواهیم داد.

 ۱) مشخص کردن اهداف و مقاصد

 اولین اقدامی که هرکس برای بازسازی خانه باید انجام دهد مشخص کردن اهداف و مقاصد بازسازی است. برای مثال باید مشخص نمایید که قصد بازسازی آپارتمان قدیمی را دارید یا اینکه به دنبال بازسازی آپارتمان کوچک هستید. معین ساختن اهداف باعث می‌شود تا در برآورد هزینه بازسازی و مدت زمان آن با دقت بیشتری عمل کنید.

 ۲) مشورت با یک تیم بازسازی حرفه‌ای

مطمئنا اشخاصی که سالیان متمادی در این زمینه تجربه کسب کرده‌اند به شما خواهند گفت که برای بازسازی خانه چه باید کرد. مشاوره بازسازی خانه منجر می‌شود تا تصمیمات بهتری در این زمینه اتخاذ نمایید. برای این کار کافی است تا در اینترنت به جستوجو بپردازید و بهترین شرکت طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی و بازسازی آپارتمان را بیابید.

مطالعه بیشتر: برای آشنایی با قوانین بازسازی آپارتمان اینجا را بخوانید.

۳) تعیین هزینه‌ی بازسازی خانه

بعد از مشخص ساختن اهداف بازسازی و همینطور دریافت مشاوره می‌توانید به راحتی هزینه‌ بازسازی خانه را تعیین نمایید. اما به یاد داشته باشید که هیچگاه کیفیت بازسازی خانه را به دلیل هزینه‌ی بازسازی کاهش ندهید. چرا که با یک بازسازی بی کیفیت بعد از مدتی نیازمند بازسازی مجدد خواهید شد که مطمئنا هزینه‌های بیشتری را می‌طلبد.

برای بازسازی خانه چه باید کردبرای بازسازی خانه چه باید کردبرای بازسازی خانه چه باید کردبرای بازسازی خانه چه باید کرد

۴) انعقاد قرارداد

پس از توافقات اولیه منعقد کردن قرارداد برای هر دو طرف پروژه‌ی بازسازی یعنی هم کارفرما و هم پیمانکار الزامی می‌باشد. به این دلیل که باعث می‌شود هر دو طرف انتظارات و خود را بیان کرده و از یکدیگر تعهد بگیرند تا در پایان پروژه به همه‌ی قول‌های خود عمل کرده باشند. تعهد‌هایی که کارفرما از پیمانکار باید بگیرد مربوط به مدت زمان به اتمام رسیدن بازسازی و همینطور مصالح و متریال استفاده شده می‌باشد. همچنین کارفرما خود نیز باید تعهد بدهد که درموعد مقرر اقدام به پرداخت هزینه‌ها نماید.

مراحل طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی

تمامی مراحل گفته شده در بخش قبلی به نوعی پیش نیازی ست برای شروع بازسازی و بعد از انجام گرفتن آن‌ها نوبت به مراحل طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی می‌رسد. که در ادامه به توضیح تمامی بخش‌های آن خواهیم پرداخت.

برای بازسازی خانه چه باید کردz3 1z7 1طراحی و دیزاین

اولین مرحله در بازسازی خانه طراحی و دیزاین آن می‌باشد. روند کار در آتلیه معماری مسعودیان به این صورت می‌باشد که ابتدا یک طراحی دو بعدی به شما ارائه می‌شود که در آن می‌توانید کلیات بازسازی خانه و تغییراتی که انجام خواهد گرفت را مشاهده نمایید. بعد از تایید طراحی اولیه یک طراحی سه بعدی در اختیارتان قرار می‌گیرد که در آن جزئیات بازسازی خانه و حتی نوع مصالح به کار رفته را در آن به شما نشان خواهد داد.

نصب کفپوش

در مرحله‌ی طراحی و دیزاین شما انتخاب کرده‌اید که از چه کفپوشی می‌خواهید در بازسازی خانه خود استفاده کنید. حال نوبت به نصب آن‌ها می‌رسد. کفپوش‌‌هایی که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید به شرح زیر می‌باشند:

  • سرامیک
  • سنگ
  • کاشی
  • پارکت
  • ترموود

کفپوش هر قسمت از خانه می‌تواند متفاوت باشد برای مثال شما می‌توانید از سرامیک در آشپزخانه، از کاشی در سرویس بهداشتی، از پارکت یا سرامیک در پذیرایی و ترموود یا سنگ در طراحی بالکن استفاده نمایید. اما با توجه به اینکه زمان خشک شدن سیمان و چسب سرامیک‌ها یک اندازه می‌باشد بهتر است که نصب کفپوش هر بخش را همزمان با هم به انجام رساند.

برای بازسازی خانه چه باید کرد

برای بازسازی خانه چه باید کرددیوارها از اساسی‌ترین بخش‌های بازسازی خانه

یکی از مهمترین بخش‌های بازسازی خانه که بیشترین تاثیر را در جلوه‌ی ظاهری خانه و همینطور امنیت آن دارد دیوارها می‌باشند. موارد زیر از جمله متریال‌های می‌باشند که در بازسازی دیوارها می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید:

  • گچ
  • کاغذ دیواری
  • چوب
  • مولتی کالر
  • ترموود

نوع متریال استفاده شده و همینطور رنگ آن بستگی به متراژ خانه و همینطور روحیه ساکنین خانه بستگی دارد. اگر به دنبال بازسازی خانه کوچک می‌باشید بهترین کار این است که از رنگ‌های براق و سفید استفاده نمایید تا بازتاب گسترده‌ی نور باعث شود که خانه بزرگتر به نظر برسد.

برای بازسازی خانه چه باید کرد

برای بازسازی خانه چه باید کرد

z8

پیشنهاد مطالعه: نکات مهم در بازسازی سقف خانه را در اینجا بخوانید.

نورپردازی

از آخرین مراحل بازسازی خانه مربوط به نورپردازی آن می‌باشد. همچنین این مرحله از مهمترین بخش‌ها نیز می‌باشد چرا که بیشترین تاثیر را در جلوه‌ی خانه می‌گذارد. امروزه طراحی‌های نوینی از لامپ‌های مخصوص شکل گرفته که می‌توان با استفاده از آن‌ها یک نورپردازی جذاب و فانتزی ایجاد کرد. به کار بردن هالوژن‌ها و نورهای مخفی از این قبیل وسایل نوردهی مدرن می‌باشند. همچنین یکی از اصول بازسازی خانه این است که بتوان استفاده‌ی حداکثری از نور طبیعی داشت. به همین دلیل در مرحله‌ی طراحی دیوارها می‌توان اقدام به تعویض چهارچوب پنجره‌ها نمود تا بتوان نور بیشتری را دریافت نمود.

WhatsApp Image 2021 12 06 at 6.49.37 PM 1 1

چیدمان وسایل خانه آخرین مرحله از بازسازی خانه

بعد از اتمام تمامی بخش‌های فنی و ظاهری خانه نوبت به آخرین مرحله از بازسازی خانه یعنی چیدمان وسایل می‌رسد. در این بخش با توجه به متراژ خانه و همینطور وسایل ساکنین بهترین مدل چیدمان را از نظر زیبایی و کارآمدی را در نظر گرفته و آن را اجرا می‌کنند.

برای محاسبه هزینه‌های بازسازی خانه چه کنیم؟

بهترین راه برای محاسبه هزینه‌های بازسازی خانه را در مرحله‌ی اولیه یعنی مشاوره بازسازی خانه می‌توان یافت. شما می‌توانید به صورت حضوری یا تلفنی با مشاوران تیم آتلیه معماری مسعودیان تماس حاصل کرده و با ارائه‌ی اهداف و مشخصات ملکی که قصد بازسازی آن را دارید از دریافت مشاوره و محاسبه‌ی دقیق هزینه‌ها بهره مند شوید.

جمع بندی مطلب برای بازسازی خانه چه باید کرد ؟

در این مقاله سعی داشتیم تا پاسخی به این سوال که برای بازسازی خانه چه باید کرد ارائه کنیم. موضوعاتی که به آن‌ها اشاره شد مراحل قبل از شروع بازسازی و همینطور اقداماتی که در طول بازسازی انجام می‌پذیرد بود. همچنین تاکید داشتیم که دریافت مشاوره و انعقاد قرارداد را فراموش نکنید چرا که اگر می‌خواهید بازسازی حرفه‌ای داشته باشید می‌بایست که حتما به این دو کار توجه داشته باشید. در ضمن شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران تیم ما تماس حاصل فرمایید.

آخرین نوشته ها

تماس با آتلیه معماری مسعودیان

تلفن ثابت

88211892 - 021

ایمیل

info@msdarchitect.com

آدرس

تهران، ملاصدرا، خیابان خوارزمی، مجتمع خوارزمی

امیر حسین مسعودیان
امیر حسین مسعودیان
مهندس معماری. نزدیک به دو دهه در زمینه معماری، نقشه کشی ساختمان، طراحی دکوراسیون داخلی، بازسازی ساختمان، طراحی و ساخت ویلا فعالیت میکنم. هدف ما امکان ارائه خدمات با کیفیت و تهیه محتوای خوب در زمینه معماری و دکوراسیون می باشد.
امیر حسین مسعودیان
امیر حسین مسعودیان
مهندس معماری. نزدیک به دو دهه در زمینه معماری، نقشه کشی ساختمان، طراحی دکوراسیون داخلی، بازسازی ساختمان، طراحی و ساخت ویلا فعالیت میکنم. هدف ما امکان ارائه خدمات با کیفیت و تهیه محتوای خوب در زمینه معماری و دکوراسیون می باشد.

ارسال دیدگاه