نمای ساختمان چیست

انواع سبک های نمای آپارتمان مدرن + عکس

امتیاز دهی

انواع سبک های نمای آپارتمان مدرن را در این نوشته بررسی خواهیم کرد. اولین چیزی که در مورد یک ساختمان و آپارتمان به ذهن می رسد چیست؟ چه در مورد تجارت و چه در مورد زندگی؟ نمای ساختمان اولین چیزی است که برای ما اهمیت دارد و هم از نظر زیبایی و هم از نظر کاربردی مورد توجه قرار می گیرد. از گذشته تاکنون انتخاب بهترین و مناسب ترین نمای ساختمان همواره از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است. قاعده ای که در سبک معماری یک کشور و در مقیاس کوچکتر در یک شهر به کار می رود شامل باورهای آن سرزمین (مانند نما در ایران و خاورمیانه) می شود
متریال یک عنصر ضروری است که علاوه بر چشم نواز بودن باید دارای استحکام مناسب، طول عمر مناسب و استانداردهای لازم با توجه به بودجه ای باشد که برای آن هزینه می شود. نمای بیرونی مانند یک لایه محافظ برای ساختمان است و در انتخاب نمای ساختمان رعایت نکاتی بسیار مهم است: با توجه به شرایط آب و هوایی، موقعیت جغرافیایی ساختمان، تعداد طبقات ساختمان.

برای بازسازی خانه و ساختمان، طراحی دکوراسیون منزل و همچنین طراحی نمای آپارتمان مدرن با آتلیه معماری مسعودیان تماس بگیرید.

اگر وقت خواندن این مقاله را ندارید، برای مشاوره با ما تماس بگیرید.

آیا به دنبال نقشه کشی، طراحی نما، بازسازی ساختمان،طراحی دکوراسیون هستید؟ با ما تماس بگیرید.

انواع سبک های نمای آپارتمان مدرن

به طور کلی نماهای آپارتمان مدرن را می توان به سه دسته تقسیم کرد:

  • کلاسیک
  • نئوکلاسیک
  • مدرن

نمای کلاسیک آپارتمان مدرن

نمای کلاسیک یا رومی آپارتمان برگرفته از معماری کلاسیک رومی و یونانی است. سبک های معماری متولد شده در اروپای پس از رنسانس را می توان معماری کلاسیک در نظر گرفت. طیف وسیعی از نماهای کلاسیک در سراسر ایران و خاورمیانه دیده می شود و ایده های مختلفی از آن گرفته شده و طرفداران خود را دارد. نمای کلاسیک یا رومی یکی از محبوب ترین نماهای ساختمان در ایران است.تقارن یکی از مهمترین اصول طراحی نمای کلاسیک است. نمای کلاسیک بسیار بدیع است..
تقارن یکی از اصول جدا نشدنی طراحی نما کلاسیک و نوعی سیستم اصیل است. بنابراین در این عصر گرایش به دیدگاه کلاسیک افزایش یافته است. از سوی دیگر، نمای کلاسیک حس عظمت را برای ساکنین و افرادی که از بیرون تماشا می کنند، به ارمغان می آورد. زیرا آنها می توانند کشورهای پیشرفته در معماری را ببینند و ساختمان های اداری خود را به سبک کلاسیک بسازند.

نمای آپارتمان کلاسیک مدرن

نمای ساختمان‌های نئوکلاسیک

سبک های معماری که پس از رنسانس در اروپا متولد شدند را می توان معماری کلاسیک در نظر گرفت. نمای نئوکلاسیک در واقع از سایر آپارتمان های کلاسیک و مدرن متمایز است. یکی از ویژگی های بارز معماری نئوکلاسیک، جلوه دیوار است که به هر قسمت از آن شخصیت منحصر به فردی می بخشد. می توان گفت که نئوکلاسیک ها از طرح های کلاسیک در سبک مدرن استفاده می کنند. به عنوان مثال در طراحی داخلی و طراحی نما، یک ساختمان کلاسیک به چشم می خورد. نماهای نئوکلاسیک برگرفته از معماری روم باستان و یونان و سبک معماری رنسانس و همچنین باروک است. نمای نئوکلاسیک یک سبک مدرن با معماری لایه لایه و نمای کلاسیک است
از ویژگی های این سبک نما می توان به اجرای تزیینات و طرح های کلاسیک به همراه امکانات مدرن و جدید در طراحی نمای آپارتمان اشاره کرد. همچنین رعایت تقارن و تناسب در معماری کلاسیک و استفاده از مصالح سنتی مانند آجر سنگ و چوب از دیگر ویژگی های این سبک است.

نمای آپارتمان های نئوکلاسیک

نمای مدرن آپارتمان

طراحی نمای مدرن آپارتمان در معماری در دهه های اولیه قرن بیستم آغاز شد. برخلاف سبک قدیمی با طراحی پیچیده، طراحان سعی می کنند راه هایی برای دسترسی بیشتر به معماری بیابند. اصول استاندارد تمامی این طرح ها سادگی، کارایی و ظرافت است. ظاهر مدرن را می توان با طراحی خلاقانه و جسورانه اش متمایز کرد و همیشه می توان انتظار شگفتی هایی را در آن داشت.
این سبک نما ظاهری بسیار تمیز دارد. اگرچه تزیینات زیادی ندارد، اما این بدان معنا نیست که نمی توانید درام یا حس علاقه ایجاد کنید. در واقع، به لطف پالت رنگی که اغلب با حال و هوای بیشتری دارد، این ظاهر کاملاً درام است.

از ویژگی های این سبک می توان به استفاده از ریتم های عمودی، افقی و زاویه ای و استفاده از مواد و تکنولوژی های جدید اشاره کرد. نوآوری در این سبک بسیار مهم است.

منظر مدرن در سیستم بصری و فضای شهری از قوانین و مقررات خاص خود استفاده می کند؛ استفاده از ریتم های عمودی و افقی و زاویه ای و همچنین مصالح جدید و فناوری های جدید بر جذابیت و پویایی این سبک می افزاید.

نمای مدرن آپارتمان

اصول طراحی مدرن نمای آپارتمان

در این سبک متریال و اتصالات صریح در کنار هم قرار می گیرند. استفاده از مصالح و سیستم های مدرن در نما، ستون های فولادی قابل مشاهده و بلوک های بتنی به عنوان مصالح کامل استفاده می شود. با استفاده از مصالح سنتی در روش های جدید، از مصالحی مانند چوب، آجر و سنگ به روش های ساده استفاده می شود.
انتخاب مناسب نمای آپارتمان می تواند ظاهر کلی ساختمان را به طرز چشمگیری تغییر دهد و جذابیت آن را تغییر دهد و ارزش فروش آن را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. به همین دلیل است که سازندگان نما در ایران و خاورمیانه انواع مختلفی از سبک ها و متریال ها را ارائه می دهند. به عنوان مثال، بسته به ترجیح معمار یا سازنده، می توان نماهای مختلفی را در رنگ ها و جلاهای مختلف از صیقلی گرفته تا خشن خریداری کرد.

اصول طراحی نمای آپارتمان مدرن

انتخاب نمای مدرن

در انتخاب  نوع و سبک نمای ساختمان به موارد زیر توجه کنید تا خانه ای متناسب با سلایق و علاقه خود داشته باشید.

به موقعیت مکانی خود فکر کنید

برخی از طرح‌های نمای خانه در حومه‌های خاص منطقی‌تر هستند، بنابراین عاقلانه است که در نظر بگیرید که آیا محل زندگی شما برای نمای کلاسیک ویا مدرن مناسب است یا خیر.
همچنین به خانه های خیابان خود نگاه کنید. شما می خواهید با منظره خیابان هماهنگ باشید و در عین حال کمی از طعم خود را در نما قرار دهید.
«آنچه که من واقعاً توصیه می‌کنم این است که در ماشین بپرید و در اطراف منطقه خود رانندگی کنید تا ببینید دیگران چه رنگ‌ها و الگوهای آجری را انتخاب کرده‌اند. همه اینها به شما امکان می دهد آن را در مقیاس بزرگتر ببینید و تصمیم بگیرید که آیا واقعاً برای شما مناسب است یا خیر.
همچنین این فرصت خوبی است تا ببینید از چه رنگ هایی برای قاب پنجره ها و کاشی های سقف استفاده شده است . مهم است که نمای خانه شما با آنچه در داخل ملک می گذرد مطابقت داشته باشد. شما نمی خواهید وارد خانه ای با نمای فوق مدرن شوید و سبک سنتی را ببینید.

به قابلیت زندگی و نگهداری فکر کنید

شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که نمای خانه با نحوه زندگی شما هماهنگ است. سقفی که انتخاب می کنید نمونه کاملی از این موضوع است. به خاطر داشته باشید که برخی از سقف ها محافظت بهتری در برابر گرما و سرما دارند. بنابراین به آب و هوای خانه تان فکر کنید. و همچنین به تمیز کردن آسان، نگهداری آسان و طول عمر فکر کنید. جایی که خانه شما قرار دارد واقعاً می تواند تأثیر بگذارد که مراقبت از کدام سقف راحت تر است. احساس خانه شما وقتی در آن هستید مهم است. فراموش نکنید که از قبل فکر کنید و با در نظر گرفتن مواردی از این دست، نمای خانه خود را انتخاب کنید.

طراحی نمای مدرن آپارتمان

مطالب مرتبط:

طراحی نمای کلاسیک و مدرن ساختمان + سفارش

طراحی نمای ساختمان سنگ مدرن + انواع سنگ

طراحی نمای کامپوزیت ساختمان + ویژگی های

انواع نمای ساختمان شیک و زیبا + عکس

جمع بندی: سبک های نمای آپارتمان مدرن

در این نوشته به بررسی انواع سبک های نمای آپارتمان مدرن پرداختیم که متناسب با ساختمان شما می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. در صورت نیاز به طراحی نمای ساختمان می توانید با آتلیه معماری مسعودیان تماس بگیرید.

عکس های طراحی سه بعدی نمای آپارتمان

طراحی نمای آپارتمان به صورت سه بعدی

طراحی نمای آپارتمان به صورت سه بعدی

طراحی نمای آپارتمان به صورت سه بعدی

طراحی نمای آپارتمان به صورت سه بعدی

طراحی نمای آپارتمان به صورت سه بعدی

طراحی نمای آپارتمان به صورت سه بعدی

در این نوشته انواع سبک های طراحی نمای آپارتمان مدرن را برای شما توضیح دادیم.

منبع:

آتلیه معماری مسعودیان

www.3dpower.in

آخرین نوشته ها

تماس با آتلیه معماری مسعودیان

تلفن ثابت

88211892 - 021

ایمیل

info@msdarchitect.com

آدرس

تهران، ملاصدرا، خیابان خوارزمی، مجتمع خوارزمی

امیر حسین مسعودیان
امیر حسین مسعودیان
مهندس معماری. نزدیک به دو دهه در زمینه معماری، نقشه کشی ساختمان، طراحی دکوراسیون داخلی، بازسازی ساختمان، طراحی و ساخت ویلا فعالیت میکنم. هدف ما امکان ارائه خدمات با کیفیت و تهیه محتوای خوب در زمینه معماری و دکوراسیون می باشد.
امیر حسین مسعودیان
امیر حسین مسعودیان
مهندس معماری. نزدیک به دو دهه در زمینه معماری، نقشه کشی ساختمان، طراحی دکوراسیون داخلی، بازسازی ساختمان، طراحی و ساخت ویلا فعالیت میکنم. هدف ما امکان ارائه خدمات با کیفیت و تهیه محتوای خوب در زمینه معماری و دکوراسیون می باشد.

ارسال دیدگاه