نحوه طراحی و برنامه ریزی نقشه های طبقه

نحوه طراحی و برنامه ریزی نقشه های طبقه

5/5 - (1 امتیاز)

در این مطلب با نحوه طراحی و برنامه ریزی نقشه های طبقه توسط مهندسین آتلیه معماری مسعودیان آشنا می شوید.

برنامه طبقه چیست؟

یک نقشه کف یک نمودار کوچک از یک اتاق یا ساختمان است که از بالا مشاهده می شود. پلان طبقه ممکن است یک ساختمان کل ، یک طبقه از یک ساختمان یا یک اتاق را به تصویر بکشد. همچنین ممکن است شامل اندازه گیری ها ، مبلمان ، وسایل و تجهیزات یا هر چیز دیگری باشد که برای اهداف طرح لازم باشد.نقشه های کف برای کمک به طراحی چیدمان مبلمان ، سیستم های سیم کشی و موارد دیگر مفید هستند. آنها همچنین ابزاری با ارزش برای نمایندگان املاک و مستغلات و شرکت های لیزینگ برای کمک به فروش یا اجاره فضایی هستند.

برای سفارش طراحی دکوراسیون داخلی و همچنین بازسازی خانه ، آپارتمان و بازسازی ساختمان به گروه مهندسی معماری مسعودیان تماس بگیرید.

اهمیت طراحی طرح طبقه

نقشه های کف در هنگام طراحی و ساخت خانه برای بازسازی ساختمان در تهران و دکوراسیون داخلی ضروری است. یک طرح کف خوب می تواند با ایجاد یک جریان خوب بین فضاها ، لذت خانه را افزایش دهد و حتی می تواند ارزش فروش مجدد آن را افزایش دهد.

ویژگی های اصلی برنامه کف خوب در هنگام طراحی خانه شما چیست؟

همه کاره و انعطاف پذیر است. اطمینان حاصل کنید که در آینده یک دفتر به راحتی می تواند به اتاق خواب کودک تبدیل شود ، چه برای خانواده و چه خریدار آینده.طرح اتاق ایده آل. اطمینان حاصل کنید که اتاق خواب ها از فضای سرگرم کننده فاصله ندارند. حمام ها نباید با فضاهای تفریحی مشترک مانند اتاق های غذاخوری یا اتاق های نشیمن روبرو شوند. بیشتر افراد دوست دارند اگر آشپزخانه به اتاق ناهار خوری یا اتاقهای نشیمن باز شود تا هرکسی که آشپزی کند هنوز بتواند با مهمانان در تعامل باشد یا مراقب بازی بچه ها باشد.مسائل اندازه.

هر زمان که اتاق یا راهرو را طراحی کنید ، به این فکر کنید که چند نفر در یک زمان در آن فضا قرار بگیرند. آیا آنها اتاق برای جابجایی دارند؟ آیا جایی برای مبلمان وجود دارد که بتواند کلیه فعالیت های برنامه ریزی شده را در خود جای دهد؟متناسب با اولویت ها و سبک زندگی شما است. اگر سرگرمی مهم است چ، اطمینان حاصل کنید که جریان خوبی از آشپزخانه به فضای بیرون و اتاق نشیمن وجود دارد.

اگر از خانه کار می کنید ، مطمئن شوید که دفتر شما نور ایده آل می شود و شاید در مکانی آرام باشد. وقتی لباس های شسته شده انجام می دهید ، اشکالی ندارد اگر مجبور شوید از سه طبقه بالا بروید تا از اتاق خواب اصلی خود به اتاق لباسشویی برسید؟تعادل بین جزئیات معماری و ملاحظات عملی را پیدا کنید. قبل از اینکه عاشق برخی از راه پله های باشکوه یا کف تا پنجره های سقفی شوید ، به ایمنی بچه ها ، قبض تمیز کردن ، گرم کردن و سرمایش فکر کنید.

بازاریابی و برقراری ارتباط با برنامه های کف

برنامه های طبقه همچنین در انتقال جریان فضای شما به خریداران یا اجاره بالقوه مهم هستند.Rightmove مطالعه ای را در سال 2013 منتشر کرد که نشان می دهد خریداران املاک و مستغلات برنامه های کف را نه تنها خوشایند می دانند ، بلکه هنگام مشاهده املاک نیز ضروری هستند. یکی از پنج نفر گفتند که آنها بدون برنامه کف یک ملک را نادیده می گیرند.آنها همچنین نقشه های طبقه مهمتر از عکس ها و شرح ملک را ارزیابی کردند.

از طرف دیگر ، هنگامی که فروشندگان در نظر گرفتن استخدام یک دارایی در املاک و مستغلات هستند ، Rightmove دریافت که 42٪ نماینده ای را که طرح کف ارائه نمی دهد استخدام نمی کند.اضافه کردن یک طرح طبقه به فهرست معاملات املاک و مستغلات می تواند 52٪ از خریداران را افزایش دهد.همچنین می توانید از یک طرح طبقه برای برقراری ارتباط با پیمانکاران و فروشندگان در مورد یک پروژه بازسازی آینده استفاده کنید.

نحوه ترسیم یک طبقه

برای نقشه کشی ساختمان در یک طبقه، منطقه ای را انتخاب کنید. منطقه مورد نظر را ترسیم کنید. اگر ساختمان از قبل موجود است ، تصمیم بگیرید که چه مقدار (یک اتاق ، یک کف یا کل ساختمان) از آن ترسیم کنید. اگر ساختمان هنوز وجود نداشته باشد ، طوفان مغز بر اساس اندازه و شکل مکانی که برای ساخت آن طراحی می شود.اندازه گیری کنید.

اگر ساختمان وجود دارد ، دیوارها ، درها و مبلمان مناسب را اندازه گیری کنید تا نقشه کف آن دقیق باشد. اگر طرح برای یک منطقه کاملاً جدید ایجاد شده است ، مطمئن باشید که مساحت کل در جایی که ساخته می شود مناسب خواهد بود. توصیه می شود ساختمان های ساخته شده در مناطق مشابه را مورد بررسی قرار داده و از آنها به عنوان برآوردی برای این نقشه طبقه استفاده کنید. درمورد اندازه گیری و ترسیم نقشه طبقه خود بیشتر بدانید.

  • دیوارها را بکشید. برای هر اتاق ساختمان دیوارها را اضافه کنید ، مراقب باشید که آنها را به مقیاس بکشید.
    ویژگی های معماری را اضافه کنید. با افزودن موارد غیرقابل تغییر ، مانند درها و پنجره ها و همچنین یخچال ، ماشین ظرفشویی ، خشک کن و سایر وسایل مهم که
  • باید در مکانی خاص قرار گیرند ، ویژگی های خود را به فضا اضافه کنید.
  • مبلمان اضافه کنید. اگر طرح کف خواستار آن است ، مبلمان را اضافه کنید.

آخرین نوشته ها

تماس با آتلیه معماری مسعودیان

تلفن ثابت

88211892 - 021

ایمیل

info@msdarchitect.com

آدرس

تهران، ملاصدرا، خیابان خوارزمی، مجتمع خوارزمی

امیر حسین مسعودیان
امیر حسین مسعودیان
مهندس معماری. نزدیک به دو دهه در زمینه معماری، نقشه کشی ساختمان، طراحی دکوراسیون داخلی، بازسازی ساختمان، طراحی و ساخت ویلا فعالیت میکنم. هدف ما امکان ارائه خدمات با کیفیت و تهیه محتوای خوب در زمینه معماری و دکوراسیون می باشد.
امیر حسین مسعودیان
امیر حسین مسعودیان
مهندس معماری. نزدیک به دو دهه در زمینه معماری، نقشه کشی ساختمان، طراحی دکوراسیون داخلی، بازسازی ساختمان، طراحی و ساخت ویلا فعالیت میکنم. هدف ما امکان ارائه خدمات با کیفیت و تهیه محتوای خوب در زمینه معماری و دکوراسیون می باشد.

ارسال دیدگاه