زیباترین و بهترین معماری بناها و ساختمان های معروف جهان

3.2/5 - (6 امتیاز)

ساختمان های معروف جهان کدام است؟ بهترین معماری های جهان از چه ویژگی هایی برخوردارند؟ بناهای معروف جهان چه اصولی را رعایت کرده اند؟ به محض اینکه انسان فهمید که به یک پناهگاه احتیاج دارد ، معماری شروع به توسعه کرد. در طی یک دوره طولانی از تاریخ بشر ، هنر ساختمان بسیاری از بناهای باشکوه ، زیبا و حیرت انگیز ، بناهایی را برای ازدواج بی نقص علم و هنر به وجود آورده است. هر دوره تاریخی توسط یک یا چند دستاورد معماری مشهور جهان ، خاص به دلیل مقیاس ، مهندسی ، مواد یا تزئینات آنها مشخص شده است. این که آیا این علائم معماری به اهداف مذهبی یا سکولار اختصاص داده شده است ، بر ارزش آنها تأثیر نمی گذارد ، در حالی که آنها به عنوان مظاهر عقل و روح بشری ایستادگی می کنند.

برای سفارش طراحی دکوراسیون داخلی و همچنین بازسازی خانه ، آپارتمان و بازسازی ساختمان به گروه مهندسی معماری مسعودیان تماس بگیرید.

فهرست محتوا پنهان کردن

بناهای معروف جهان از نظر تاریخی

تکامل معماری با پیشرفت علمی بشر مورد تشویق قرار گرفت و خوشبختانه با توجه به مطالب جدید ، هر دوره پیچیده تر ، جسور تر و خلاقانه تر از دوره قبل بود. امروزه به نظر می رسد همه چیز در معماری وجود دارد ، زیرا پل های عظیم ، ساختمان های شیشه و فولاد در برابر زلزله و سایر شگفتی های معماری معاصر در سراسر جهان رو به افزایش است.لیست ما با 20 بنای تاریخی جهان در تلاش است تا شما را از نزدیک به خصوصیات تاریخی و مدرن آنچه باعث می شود معماری معروف شود ، نزدیک کنیم.

تکامل معماری با پیشرفت علمی بشر مورد تشویق قرار گرفت
تکامل معماری با پیشرفت علمی بشر مورد تشویق قرار گرفت

1. استادیوم ملی پکن یکی از ساختمان های معروف جهان

این استادیوم فوق العاده که به عنوان لانه پرنده نیز شناخته می شود ، برای بازی های المپیک تابستانی 2008 ساخته شده است. ایده این ساختار شگفت انگیز نتیجه همکاری معماران و هنرمندان چینی و بین المللی بود.

برج ایفل - پاریس ، فرانسه
برج ایفل – پاریس ، فرانسه

2. برج ایفل – پاریس ، فرانسه زیباترین معماری های جهان

برج ایفل ساخته شده در سال 1889 یکی از معروف ترین سازه های جهان است. بنام مهندس گوستاو ایفل نامگذاری شده است و به عنوان قوس ورودی نمایشگاه جهانی 1889 ساخته شده است. این برج با 324 متر ارتفاع ، تقریباً به عنوان یک ساختمان 81 طبقه ساخته شده است. امروزه این برج هر ساله میلیون ها بازدید کننده را به خود جذب می کند.

برج العرب - دبی
برج العرب – دبی

3. برج العرب – دبی، بهترین معماری های مدرن جهان

ساخته شده در جزیره مصنوعی در فاصله 280 متری ساحل ، برج العرب در دبی یکی از لوکس ترین و چهارمین بلندترین هتل جهان است. 321 متر ارتفاع دارد و یکی از شگفتی های مهندسی معاصر را نشان می دهد. این ساختمان توسط تام رایت از معماران WKK طراحی شده است و شکل آن شکل بادبان کشتی را تقلید می کند.

پارتنون - آتن ، یونان
پارتنون – آتن ، یونان

4. پارتنون – آتن ، یونان، ساختمان های معروف جهان از نظر تاریخی

معروف ترین و بهترین حفظ معبد یونان باستان تأثیر زیادی در معماری ، هنر و زیبایی شناسی جهان غرب داشته است. این بنا در قرن 5 قبل از میلاد ساخته شده است و به الهه آتنا پارتنوس ، حامی آتن اختصاص یافته است. مجسمه ها ، زیور آلات و دیواره های آن امروزه بهترین نمونه های هنر کلاسیک یونان به حساب می آیند. معمار ناظر آن ، فیدیاس هنوز هم با نام خود به عنوان یکی از بهترین مجسمه سازان و سازندگان دوران باستان شناخته می شود.

5. ساگرادا فامیلیا – بارسلونا ، اسپانیا، یکی از بهترین معماری های جهان

یکی از مفصل ترین کلیساهای تاریخ ، با ساختاری که بیشترین قرن بیستم را به خود اختصاص داده است. کلیسای جامع کلیسای جامع ساخته شده توسط یکی از بزرگترین ذهن معماری مدرن ، آنتونیو گائودی ، نمایانگر تلفیقی خارق العاده از تأثیرات گوتیک و ایده های هنری نوین هنر است. ساخت آن در سال 1882 آغاز شد و چندین دهه تا جنگ داخلی اسپانیا و جنگ جهانی دوم که متوقف شد ، به طول انجامید. از سرگیری ساختمان در دهه 50 ، این روند هنوز به پایان نرسیده است.اگرچه این کلیسا در سال 2010 مورد تقدیر قرار گرفته است ، اما تکمیل نهایی برای سال 2026 ، سال 100 سالگرد درگذشت گائودی انجام شده است. اگرچه ناتمام است ، اما این بنا با تعداد بیشماری از تزئینات تزئین کننده عناصر سازنده آن بسیار بزرگ و نفس گیر است و آن را به یکی از شناخته شده ترین نمادهای شهر تبدیل کرده است.

Angkor Wat - کامبوج
Angkor Wat – کامبوج

6. Angkor Wat – کامبوج، یکی از زیباترین معماری های جهان

در ابتدا هندو ، سپس بودایی ، آنگور وات مرموزترین معبد و بزرگترین مجموعه مذهبی جهان بود. این بنا در قرن دوازدهم میلادی توسط پادشاه خمر Suryavarman ساخته شده است و قصد داشت معبد ایالتی و سپس مقبره وی باشد. پس از کنار گذاشتن سنت های هندوئیستی ، آنگور وات به خدای بودایی ویشنو اختصاص یافت. این مجموعه نمادی از کامبوج است و جای خود را در پرچم ملی کامبوج یافت. گسترده و چشمگیر ، این نمونه درخشان از معماری خمر در زیبایی و جذابیت خود در ساختار سنتی آن جذاب است.

ریحان سنت پیتر - واتیکان ، رم ، ایتالیا
ریحان سنت پیتر – واتیکان ، رم ، ایتالیا

7. ریحان سنت پیتر – واتیکان ، رم ، ایتالیا بناهای معروف جهان از نظر تاریخی

احتمالاً مشهورترین کلیسای کاتولیک جهان ، سنت پیتر در رم توسط Donato Bramante ، Michelangelo ، Carlo Maderno و Gianlorenzo Bernini به ترتیب با اضافات کوچک دیگر معماران برجسته طراحی شده است. این یک ریحان جامع و برجسته و برجسته ترین بنای معماری رنسانس است.

خانه اپرای سیدنی
خانه اپرای سیدنی

8. خانه اپرای سیدنی، بهترین معماری های مدرن جهان

یکی از مشهورترین خانه های اپرا در جهان ، به دلیل ساخت آن است. این کار توسط معمار دانمارکی جورن اوتزون طراحی شده است که به خاطر طراحی مدرن پیشگامانه جشن گرفته شد. خانه اپرای سیدنی در سال 1973 افتتاح شد و نمایش های بزرگ تئاتری را به نمایش گذاشت.

کولوسئوم
کولوسئوم

9. کولوسئوم، ساختمان معروف تاریخی جهان

این آمفی تئاتر رومی باستان یکی از بزرگترین دستاوردهای معماری رومی به حساب می آید. این بنا در 70-80 میلادی ساخته شده است و این اولین ساختمان در تاریخ است که در آن از بتن برای ساخت و ساز استفاده شده است.

Tower Bridge London
Tower Bridge London

10. Tower Bridge London

سمبل لندن و مروارید معماری قرن نوزدهم ، Tower Bridge به عنوان ترکیبی از پل پایه و سیستم تعلیق در سال 1886 – 1894 ساخته شد.

هاگیا سوفیا استانبول
هاگیا سوفیا استانبول

11. هاگیا سوفیا استانبول

یک کلیسای یادبود ، سپس مسجد و امروز یک موزه است. این یک شهادت مجرد برای عظمت و نبوغ معماری بیزانس است. این بنا در قرن ششم میلادی و در زمان سلطنت امپراطور جوستینین ساخته شده است.

کرملین
کرملین

12. کرملین بناهای معروف سیاسی جهان

مسکو کرملین یک مجموعه مستحکم بزرگ است که در آغوش مسکو قرار دارد. این بنا در قرن 15 ساخته شده است و قلعه هایی با بیش از 28 هکتار از اراضی و دارای دیوارهای برجسته قرمز ، برج ها و بناها به طول می انجامد. این صندلی دولت روسیه است.

ساختمان امپایر
ساختمان امپایر

13. ساختمان امپایر

به ندرت شخصی بدون برنامه ریزی برای بازدید از ساختمان امپایر امپایر به نیویورک سفر می کند. این شهر با 103 داستان خود ، سمبل شهر و آسمان خراش پیشگام است. این سازه به ارتفاع 381 متر توسط ویلیام اف لامب طراحی و در سال 1931 تکمیل شد و به یکی از اولین سازندگان آسمان بزرگ اپل بزرگ تبدیل شد.

برج های پتروناس کوالالامپور
برج های پتروناس کوالالامپور

14. برج های پتروناس کوالالامپور

این برج های دوقلوی بلندترین ساختمانهای جهان در دوره 1998 تا 2004 بودند و هنوز هم بلندترین ساختمانهای دوقلوی جهان هستند. طراحی پیچیده و فوق العاده آنها ، ساخت کوالالامپور پسا مدرن را آغاز کرد.

برج پیزا
برج پیزا

15. برج پیزا

اردوگاه کلیسای جامع پیزا ، توسکانی به دلیل موقعیت تکیه گاه مشهور است. از دوازدهم میلادی شروع به کار کرد ، این برج در نیمه دوم قرن 14th به پایان رسید ، و این ساختمان نمادی از سبک اواخر رومانیایی ایتالیا است.

تاج محل
تاج محل

16. تاج محل

شاه جهان ، امپراتور مغول ، خارق العاده ترین و زیباترین بنای یادبود عشق را برای همسر مرحوم خود ممتاز محل ساخته ساخت. کل ساختمان با مرمر سفید پوشانده شده است و از نظر معماری چشم انداز ایده آل بهشت را به تصویر می کشد. ساخته شده در قرن 17 ، در آگرا ، در منطقه هند اوتار پرادش واقع شده است.

موزه گوگنهایم بیلبائو
موزه گوگنهایم بیلبائو

17. موزه گوگنهایم بیلبائو

هیچ انتخاب بهتری برای معمار موزه هنرهای معاصر وجود نداشت ، اما طراح موزه بیگنبا موزه گوگنهایم – شگفت انگیز فرانک گری. این بنا خلق فوق العاده ای است که در ورق های براق فلزی پوشانده شده و بازدید کننده را به ابعاد دیگری منتقل می کند. این موزه در سال 1997 افتتاح شد.

ساختمان Flatiron
ساختمان Flatiron

18. ساختمان Flatiron

یک راه حل مثلث پیشگام از معماری اولیه مدرن. ساختمان Flatiron توسط دانیل بورنهام طراحی و در سال 1902 به پایان رسید. این نقطه عطفی در نیویورک در زمان اتمام بلندترین ساختمان جهان بود.

ویلا ساوی
ویلا ساوی

19. ویلا ساوی

یکی از مشهورترین ویلاهای مدرنیستی ، که توسط پیشگام معماری مدرن لو کوربوزیه در Poissy ، در نزدیکی پاریس ساخته شده است. این ویلا پس از تزیینات برجسته “پنج نقطه” ساخته شد که معمار مشهور به آن اعتماد کرد و در عین حال سبک و سیاق مدرن را تداعی کرد.

20. اقامتگاه کافمن یا آبشارهای فالین

یکی از ساختمانهای قابل تحسین که توسط فرانک لوید رایت طراحی شده است ، در سال 1935 در نزدیکی پیتسبورگ ، پنسیلوانیا ساخته شد. خانه مدرن در بالای یک آبشار طبیعی قرار دارد که مصنوعی و طبیعی را در هماهنگی کامل قرار می دهد. Fallingwater توسط موسسه معماران آمریکایی در سال 1991 به عنوان “بهترین اثر معماری آمریکایی” اعلام شد.

آتلیه معماری مسعودیان خدماتی مانند طراحی نمای ساختمان ، بازسازی ساختمان در تهران ، دکوراسیون داخلی را ارائه می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس بگیرید.

بهترین معماری های جهان – اسم ساختمان مدرن

زیباترین ساختمان های جهان در یک مطالعه جدید کشف شده اند که کلیسای جامع سنت پل لندن در بالاترین جایگاه قرار دارد.

تحقیقات انجام شده  از نسبت طلایی برای تجزیه و تحلیل 100 ساختمان معروف در سراسر جهان استفاده کرد. چه به دنبال کمی الهام از سفر در آینده باشید یا صرفاً بخواهید ببینید چه چیزی در این فهرست ساخته شده است، این مکان های دیدنی با ظاهر واقعاً فوق العاده خیره کننده هستند.

چه معمار باشید چه نباشید، بسیاری از مردم نظر دارند که کدام سبک معماری بر دیگران غلبه دارد، و این بحثی است که تا سبک های خانه ادامه دارد.

به یافته های کامل و اسم ساختمان مدرن زیر نگاهی بیندازید.

1. کلیسای جامع سنت پل، انگلستان

کلیسای جامع سنت پل، انگلستان
کلیسای جامع سنت پل، انگلستان

کلیسای جامع سنت پل در لندن تاج زیباترین ساختمان جهان را به خود اختصاص داده است و سبک باروک آن به عنوان بهترین انتخاب شده است. علاوه بر داشتن نمای زیبا، بیش از 1400 سال مکانی برای عبادت ایجاد کرده است و آن را فوق العاده خاص کرده است.

2. مارینا بی سندز، سنگاپور

مارینا بی سندز، سنگاپور
مارینا بی سندز، سنگاپور

نمادین ترین هتل سنگاپور جایگاه دوم را به خود اختصاص داد که به خاطر غذاخوری های برنده جوایز، استخر بزرگ بی نهایت روی پشت بام، و مناظر خیره کننده خط افق سنگاپور مشهور است. مطمئناً این یکی از مواردی است که باید پس از ایمن شدن سفر به لیست بازدیدهایتان اضافه کنید.

3. کلیسای وست مینستر، انگلستان

کلیسای وست مینستر، انگلستان
کلیسای وست مینستر، انگلستان

یکی دیگر از بردهای لندن، ابی وست مینستر سوم شد. ترکیبی درخشان از سبک‌های معماری، بهترین نمونه گوتیک انگلیسی اولیه محسوب می‌شود. علاوه بر قدمت بیش از 700 سال، معمولا پذیرای بیش از یک میلیون بازدید کننده در سال است.

4. قلعه اوزاکا، ژاپن

قلعه اوزاکا، ژاپن
قلعه اوزاکا، ژاپن

قلعه اوزاکا، یکی از معروف ترین و تاریخی ترین قلعه های سراسر ژاپن، نیز از زیباترین هاست. این موزه که در کیوباشی واقع شده است، اکنون یک موزه پنج طبقه است که معمولاً هر سال جمعیت ثابتی از بازدیدکنندگان را به خود جذب می کند.

5. کلیسای جامع سنت باسیل، روسیه

کلیسای جامع سنت باسیل، روسیه
کلیسای جامع سنت باسیل، روسیه

این کلیسای جامع قرمز زیبا در میدان سرخ روسیه، مشهورترین اثر هنری معماری مسکو است. این بنا بین سال های 1555 تا 1561 توسط ایوان مخوف ساخته شد و به خاطر نمای افسانه ای خود مشهور است.

6. کازا میلا، اسپانیا

کازا میلا، اسپانیا
کازا میلا، اسپانیا

در اسپانیا، کازا میلا یکی از محبوب ترین مکان های دیدنی بارسلونا است. جسور، خلاق و مبتکر در داخل، مطمئنا ارزش بازدید در آینده را دارد.

7. کلیسای جامع فلورانس، ایتالیا

کلیسای جامع فلورانس، ایتالیا
کلیسای جامع فلورانس، ایتالیا

این ساختمان معمولی گوتیک ایتالیایی دارای معماری های رویایی است که می توان آن را به زیباترین ساختمان در شهر آفتابی تبدیل کرد. ساخت آن ممکن است بیش از 100 سال طول بکشد، اما گنبد آن تقریباً ده طبقه در هوا کشیده شده و بیش از 40000 تن وزن دارد. چشمگیر!

8. تاج محل، هند

تاج محل، هند
تاج محل، هند

شاید یکی از شناخته شده ترین بناها، تاج محل در هند است که اغلب به عنوان یکی از شگفتی های جهان توصیف می شود. با سنگ مرمر سفید مایل به عاج زیبا و باغ های زیبا، ما اصلا تعجب نمی کنیم که در این لیست قرار گرفته است.

9. خانه رقص، جمهوری چک

خانه رقص، جمهوری چک
خانه رقص، جمهوری چک

این ساختمان با ظاهر منحصربفرد که در یکی از کناره های رودخانه ولتاوا قرار دارد، مطمئناً دیدنی است. این ساختمان که در سال 1996 توسط معماران Vlado Milunić و Frank Gehry ساخته شد، نام خود را به دلیل شباهت به چهره های مشهور رقصنده جینجر راجرز و فرد آستر دریافت کرد.

10. قلعه نویشوانشتاین، آلمان

قلعه نویشوانشتاین، آلمان
این کاخ تاریخی قرن نوزدهمی که بر روی تپه ای ناهموار واقع شده است، به نظر می رسد که متعلق به یک کتاب افسانه است. در ترجمه به قلعه جدید سنگ قو، این قلعه به دلیل حضور در فیلم Chitty Chitty Bang Bang در سال 1968 مشهور است.

جمع بندی: اسم ساختمان مدرن + بهترین معماری های جهان

در این نوشته به بررسی ساختمان های معروف جهان پرداخته ایم که در نوع خود می توان بهترین معماری های جهان نام برد. اگر علاقه مند به این موضوع هستید می توانید اسم ساختمان مدرن آن ها را به خاطر بسپارید.

آخرین نوشته ها

تماس با آتلیه معماری مسعودیان

تلفن ثابت

88211892 - 021

ایمیل

info@msdarchitect.com

آدرس

تهران، ملاصدرا، خیابان خوارزمی، مجتمع خوارزمی

امیر حسین مسعودیان
امیر حسین مسعودیان
مهندس معماری. نزدیک به دو دهه در زمینه معماری، نقشه کشی ساختمان، طراحی دکوراسیون داخلی، بازسازی ساختمان، طراحی و ساخت ویلا فعالیت میکنم. هدف ما امکان ارائه خدمات با کیفیت و تهیه محتوای خوب در زمینه معماری و دکوراسیون می باشد.
امیر حسین مسعودیان
امیر حسین مسعودیان
مهندس معماری. نزدیک به دو دهه در زمینه معماری، نقشه کشی ساختمان، طراحی دکوراسیون داخلی، بازسازی ساختمان، طراحی و ساخت ویلا فعالیت میکنم. هدف ما امکان ارائه خدمات با کیفیت و تهیه محتوای خوب در زمینه معماری و دکوراسیون می باشد.

ارسال دیدگاه