سفری به آینده صنعت ساخت و ساز

سفری به آینده صنعت ساخت و ساز

امتیاز دهی

تمدن بشری مسیری طولانی را در ساخت و ساز بناها طی کرده است. از زندگی بدوی گرفته تا صعود چند صد متری از سطح زمین. به خصوص در دو دهه اخیر بی نظیر است. از نظر «سرعت تحولات» ، این امر با نگاهی به ساختارهای مدرن با امکانات عظیم دیجیتال مشهود است. مقدمه را کوتاه خواهیم کرد ، در این پست با نگاهی به شواهد و نشانه های موجود.ما به آینده صنعت ساخت و ساز سفر خواهیم کرد تا در آینده فردا چه نوآوری هایی را در ساخت خانه های مدرن ایجاد کنیم. مطالعه زیر برای افرادی که علاقه مند به ارتقاء اطلاعات عمومی ، مهندسان ساختمان ، مشاوران املاک و مستغلات و سازمان های برنامه ریزی شهری باشند ، مفید خواهد بود. آینده صنعت ساخت و ساز چگونه خواهد بود؟

برای سفارش طراحی دکوراسیون داخلی و همچنین بازسازی خانه ، آپارتمان و بازسازی ساختمان به گروه مهندسی معماری مسعودیان تماس بگیرید.

فن آوری تسلط روح غالب ساختارهای مدرن خواهد بود

برنامه های رایانه ای و نرم افزار قبلاً در ساختمانها استفاده می شوند. به عنوان مثال با استفاده از دوربین می توانید قسمت های داخلی و خارجی منازل خود را به نمایش بگذارید ، درب را با ریموت کنترل باز و بسته کنید و سیستم های گرمایش و سرمایش را کنترل کنید. اما نکته مهم این است که در سالهای آینده حضور این امکانات در خانه یک ضرورت محسوب می شود و با قیمت اقتصادی تأمین می شود. همچنین دامنه آن گسترش خواهد یافت و به عبارتی ساختمانها با هوشمندی مدیریت می شوند.

فن آوری تسلط روح غالب ساختارهای مدرن خواهد بود
سفری به آینده صنعت ساخت و ساز 1

سازه های مدرن سازگار با محیط زیست و “سبز” خواهند بود

حدود 20 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای در جهان از ساختمان های محلی تأمین می شود. این امر آن است که گرمایش و سرمایش و روند ساخت و ساز ساختمانها باعث آلوده شدن زمین می شود. ساختارهای مدرن نه تنها برای تحمیل بار اضافی بر محیط ، بلکه برای پیمودن به سمت هوای سالم طراحی خواهند شد. این امر با استفاده از امکانات مدرن فن آوری مانند پنل های خورشیدی و انرژی باد حاصل می شود. علاوه بر این ، پیشرفت در محاسبه و اجرای سازه ها امکان کاشت گیاهان و حتی درختان را در بالکن و سقف ساختمان های خود فراهم کرده است.

صنعت ساختمان پیش ساخته

الان ساخت یک آپارتمان چهار طبقه چقدر طول می کشد؟ اگر به روند اخذ مجوز فکر نکنیم ممکن است چندین ماه از زمین تا نجاری آن طول بکشد. اما نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد در آینده نه چندان دور آپارتمان ها در طی چند روز کاری قابل بهره برداری هستند. در واقع تمام قطعاتی که از قبل ساخته شده اند در سایت پروژه جمع آوری و نمایش داده می شوند.

نکته جالب اینجاست که از نظر دوام ، بهره وری و عملکرد ، محصول نهایی نسبت به روش های ساخت و ساز سنتی دارای مزایای قابل توجهی خواهد بود.و این هم جالب است که در بازسازی ساختمان در تهران هم این مزایا وجود دارد.

ساخت و ساز ساختمان ها تخصصی تر و گران تر می شوند

هنگام مقایسه قیمت مواد در سطح جهانی بین سالهای 2018 و 2020 ، مشخص است که آنها بین دو تا سه درصد رشد کرده اند. برای کسب اطلاعات بیشتر ، می توانید به ایالات متحده آمریکا مراجعه کنید. دفتر آمار کار. این رشد قیمت ها ناشی از تورم و روند معمول نیست بلکه به دلیل تولید مبتنی بر فناوری است. این بدان معناست که در آینده ، همه در کارهای ساختمانی شرکت نخواهند کرد و مراحل طراحی و اجرای پروژه بسیار مفصل و تخصصی خواهد بود.
در نتیجه ، اگر یک شرکت بزرگ هستید ، ممکن است این خبر برای شما مثبت و لذت بخش باشد.

قیمت نیروی کار افزایش می یابد

در حال حاضر ، دویست و پنجاه هزار جای خالی در مشاغل ساختمانی در ایالات متحده وجود دارد. این بدان معنی است که شرکت ها به نیروی انسانی نیاز دارند اما متقاضی را پیدا نمی کنند.انتظار می رود سایر کشورها دیر یا زود با این مشکل روبرو شوند.

سازه های فردا سنگرهای مستحکم هستند

علاوه بر بهبود سطح کیفیت و صلح ، فرایند تهیه ساختارهای مدرن به معنای واقعی کلمه ایمن از وقایع خواهد بود. به نظر می رسد که هر سازه به GPS و مناطق دیگر داده متصل خواهد شد و حرکات زمینی مانند رانش زمین ، زمین لرزه ، سیل و طوفان را پیش بینی می کند. با ارزیابی اینکه شرایط چقدر دشوار است ، ساختار را می توان تقویت و مجهز کرد تا این چالش را برطرف کند.

هوشمند در طراحی

افرادی که در صنعت ساخت و ساز دست دارند ، می فهمند که همیشه در فرایند طراحی و پیاده سازی بین معمار و مهندس چالش وجود دارد. مهندس طراح می خواهد هنر خود را در نقاشی و حکاکی نشان دهد ، اما مدیران متوجه محدودیت های فنی هستند. در آینده نه چندان دور ، با پیشرفت فناوری ، تقریباً هر برنامه عملیاتی خواهد بود و این مشکل برطرف می شود.در نتیجه اگر درگیر طراحی و معماری هستید ، برای بلند پروازانه ترین پروژه آماده شوید.

در فرایند طراحی و پیاده سازی بین معمار و مهندس چالش وجود دارد.
سفری به آینده صنعت ساخت و ساز 2

درباره BIM چه می دانید؟

سرانجام باید به توسعه ساختاری صنعت ساختمان و ساختمان اشاره کنیم. این توسعه در بخش هایی از پروژه های دولت انگلیس آغاز شد. در این روش توسعه پروژه با ساخت سکو و کار به روش بهینه و بصورت روزانه انجام می شود. دقیقاً به این مدل سازی اطلاعات ساختمان گفته می شود، شرایطی را که قصد ساختن آن را دارید تصور کنید.شما به دفتری می روید که دارای چند میز ، صندلی و یک کامپیوتر است. شما با او صحبت می کنید و در مورد ایده آل های خود به او می گویید ، او اطلاعات را وارد می کند و تجربه مجازی را در پروژه برای شما فراهم می کند. گشت های ساختاری را انجام داده و تنظیماتی را انجام می دهد. بعد از گذشت یک یا دو هفته ، یک برنامه اجرای کامل (با توقع پیمانکاران آینده ، روزهای بارانی و غیره) خواهید داشت.می توانید در دکوراسیون داخلی نیز از آن استفاده کنید.

آخرین نوشته ها

تماس با آتلیه معماری مسعودیان

تلفن ثابت

88211892 - 021

ایمیل

info@msdarchitect.com

آدرس

تهران، ملاصدرا، خیابان خوارزمی، مجتمع خوارزمی

امیر حسین مسعودیان
امیر حسین مسعودیان
مهندس معماری. نزدیک به دو دهه در زمینه معماری، نقشه کشی ساختمان، طراحی دکوراسیون داخلی، بازسازی ساختمان، طراحی و ساخت ویلا فعالیت میکنم. هدف ما امکان ارائه خدمات با کیفیت و تهیه محتوای خوب در زمینه معماری و دکوراسیون می باشد.
امیر حسین مسعودیان
امیر حسین مسعودیان
مهندس معماری. نزدیک به دو دهه در زمینه معماری، نقشه کشی ساختمان، طراحی دکوراسیون داخلی، بازسازی ساختمان، طراحی و ساخت ویلا فعالیت میکنم. هدف ما امکان ارائه خدمات با کیفیت و تهیه محتوای خوب در زمینه معماری و دکوراسیون می باشد.

ارسال دیدگاه